obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Waardeloos
Harpoo
Tot slot.
KPN levert geen monteur.
PS mocht je nog antwoorden ik ga slapen!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 09 2012 10:07:51:
HOERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een nieuwe Experiabox.
Telefoon werkt
PC werkt
TV Eerst logo daaronder Een ogenblik geduld...
Daaronder 5 grijze rondjes en de 1e wordt groen, de 2e wordt groende 3e wordt geel en daarna verschijnt de tekst software wordt geladen! EN DIT ZIE IK NU VOOR DE 100STE KEER
NU HEB IK DE NIJGING OM KRIMINEEL TE WORDEN..

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 09 2012 10:35:55:
Nu weer de 1e keer gebeld weer het verhaaltje vertellen en weer de simpele vragen
2e telefoon afdeling nieuwe perodukten gaat mij doorverbinden Ik vroeg naar iemand met kennis van zaken.\Ben benieuwd Deze persoon denkt het op te kunnen lossen. Ben inmiddels werr 1 uur aan het bellen

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 09 2012 10:46:23:
EN MENEER WE STUREN U MORGEN EEN NIEUW KASTJE !!
KAN GEBEUEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 09 2012 17:26:51:
Iemand zei dat ik eens moest bellen voor een schade vergoeding na al dat gebel en niet werkende apparatuur. Oei dat is een giftig woord en dat blijkt wel.
Ik bel het nummer xxxx-xxxx en zeg tegen de juffrouw dat ik 2x een nieuw kastje heb gekregen dat het niet doet en morgen een nieuw krijg. Nou dan moet U morgen terug bellen punt.
EIGENLIJK BEL IK VOOR INFO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 10 2012 18:15:08:
Er werken ook amateur psychologen bij kpn klantenservice. Ik vraag waarom ik iedere keer als ik nieuwe apparatuur van kpn krijg er problemen zijn en dit al een 10-tal keer.
De psycholoog antwoord dat ik bij verhuizen niet mijn problemen kwijt ben.
Dus de problemen blijven mij een leven lang blijven achtervolgen. Bedankt erg positief.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 10 2012 18:21:19:
Er werken ook amateur psychologen bij kpn klantenservice. Ik vraag waarom ik iedere keer als ik nieuwe apparatuur van kpn krijg er problemen zijn en dit al een 10-tal keer.
De psycholoog antwoord dat ik bij verhuizen niet mijn problemen kwijt ben.
Dus de problemen blijven mij een leven lang blijven achtervolgen. Bedankt erg positief.

Vandaag mijn nieuwe tv ontvanger gekregen. Ik hield mijn hart vast. Maar na lang wachten sprong de tv ineens op Olympische Spelen. Ik wist niet wat ik mee maakte.

Nu alles werkt kan ik dus kijken waar ik terecht kan voor een schade vergoeding en daar na ga ik toch maar overstappen want zo negatief wil ik mij waarschijnlijk niet meer laten behandelen.

Daarbij moet ik wel zeggen dat er 2 van de ongeveer 10 personen mij enigszins positief probeerden te helpen Kunnen helpen is iets anders.

Ik moet nu een keuze gaan maken. Wie kan mij helpen Ik wil een vergelijkend abbonement. Ik heb nu Kpn Standaard en het gaat mij voornamelijk op de upload snelheid plusminus 5 mb

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 10 2012 20:57:26:
Vraag voor de kenner
Nu ben ik aan het uitzoeken wat het verschil is tussen provider en kom hier niet uit.
Op Speedtest.nl kan je kijken wat je upload en download snelheid zijn.
Ik heb KPN Standaard en daar staat Download 40 Mb en Upload 4 Mb
Bij de test krijg ik de volgende cijfers voor snelheid.
Upload 38.6 Kbyte/sec = 309 kbps
Download 1093.5 Kbyte/sec = 8748 kbps
Ik ben niet zo goed in wiskunde maar volgens mij zit er dus duidelijk verschil tussen Abonnement en Werkelijkheid?
Wie kan hier iets over zeggen?
Gewijzigd door Harpoo op 10 augustus 2012, 20:57
 
KaPteiN
Het hangt allemaal met de gebruikte techniek samen.
Ik vermoed dat die 40/4 VDSL of ADSL met pair bonding is.

In ieder geval is bij DSL de afstand van je huis tot aan de telefooncentrale bepalend voor de werkelijke snelheid die je krijgt. Dit speelt niet bij glasvezel en kabel internet.

Even uit het hoofd een ADSL+ aansluiting van 20/0.75 geeft bij een afstand van 3 kilometer nog maar 6 a 7 Mb.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Harpoo
Dank voor uw reactie
Dus als ik het goed begrijp betaal ik al jaren teveel.
Op mijn leeftijd denk ik je koopt een kilo en krijgt nog geen 4oo gram.
Glasvezel is niet bij ons in de buurt dus moet ik naar kabel aansluiting wil ik krijgen waar ik voor betaal?
 
KaPteiN
Alle (A|V)DSL aanbieders adverteren met het woordje TOT xxMb.
Het woordje tot geeft het max haalbare aan, maar minder kan dus ook. Zeer misleidend.

Even voor alle duidelijkheid. Ik ben niet werkzaam in de telecom, maar ben docent in het MBO. Mijn abonnement loopt bij ziggo. Dit om even aan te geven dat ik geen banden heb met welke provider dan ook. Dat garandeert ook dat dit forum onafhankelijk is.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Harpoo
2 vragen Voor mij is uploaden belangrijk maar de prijs moet ook redelijk zijn.
Dus aan mijn cijfers te zien kan ik net zo goed een pakket kopen met upload 1Mb
en vraag 2 hoe kom ik er achter wat idere provider zijn werkelijke upload snelheid is.
 
KaPteiN
Er komt een wettelijke verplichting om de werkelijke gegevens (snelheid) realistisch weer te geven. Wat de status van dat wetsvoorstel is weet ik echter niet.

Zoals eerder aangegeven bij kabel en glasvezel krijg je de snelheid die bij je abonnement hoort.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Harpoo
Oké bedankt
 
cuore verde
Hoi,

Wat die nieuwe wet betreft, klanten van KPN krijgen voortaan een brief waarin staat wat de geschatte internet-snelheid zal zijn na installatie van de experiabox. Wat dat betekend is dat de internet-snelheid ook binnen 10% van de beloofde snelheid zou moeten zitten. Daar zitten natuurlijk wel een paar voorwaarden aan. Simpel gezegd, laat je de installatie door een KPN monteur doen, (die weet hoe de experiabox geïnstalleerd hoort te worden) heb je eigenlijk een garantie dat de geschatte internet-snelheid met een afwijking van 10% wordt gehaald.

Let op, deze geschatte internet-snelheid geldt voor een bekabelde verbinding tussen experiabox en computer. Omdat een draadloze internet-verbinding afhankelijk is van meerdere factoren kan daar geen snelheidsgarantie op worden gegeven.

Succes.....
 
marck
wat Cuore verde zegt klopt.

ik krijg 21-08-2012 mijn alles in 1 standaard 40/4 verbinding opgeleverd (vdsl2 met pairbonding volgens kpn), en in mijn gegevensoverzicht staat het volgende vermeld:

Internetsnelheid
Wij verwachten de volgende internetsnelheid op uw adres:
Downloadsnelheid: 38 Mb/s
Deze snelheid is een schatting. De werkelijke snelheid is afhankelijk van meerdere factoren en kan afwijken van
deze schatting.
 
field engineer
deze gegevens gelden alleen voor pair bonding. bij normaal adsl of vdsl verbinding word dit niet door gegeven.
alle telecom providers vertelen inderdaad dat het tot een bepaalde snelheid is. dit is afhankelijk vande afstand van huis tot centrale, kwaliteit kabel in de grond.
kwaliteit bekabeling in huis en zo.

vvor alle kabel maatschapijen geld ok vaak wat voor versterker hangt er in de kast bij hun, en wat voor interne bekabeling word er gebruikt.

hellaas wil tegenwoordig iedereen het maximale voor het minimale Grin lol

zo als al gezegd werd welke u ook kiest telecom of kabel. kies voor een monteur, dan weer u vaak zeker dat het goed en professioneel aangesloten word.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waardeloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel draadloos via Experiabox V8 waardeloos! KPN Glasvezel diensten : 2 04 mrt 2014
Advertentie