obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Waardeloos
Harpoo
Waardeloos
Toen ik dit zei verbrak de medewerkster de chat. Haar naam zal ik niet noemen. Mag niet.
Ik ben al jaren lid van KPN. In de jaren 90 begon ik met internet via WXS.nl. In die tijd waren er regelmatig storingen, maar het viel redelijk mee. Toen ging ik naar Planet.nl. Weer redelijk maar ook wel eens storing. Nu KPNvandaag.nl. Ik dacht dat we inmiddels toch wel wat beter en slimmer waren geworden op deze aardkloot, maar daar is bij KPN helaas niets van waar. Iedere keer als ik een ander apparaat krijg begint het gesodemieter weer opnieuw. En waarom. Omdat KPN geen capabele mensen heeft of gebruikt.
Mijn ervaring. Dit keer bel ik omdat mijn tv bijna iedere dag minstens 1x enkele seconden wegvalt. Daarna komt de zender meestal weer terug, een enkele keer gebruik ik de afstandsbediening door weer het cijfer van de zender te drukken. Ik bel en de Juffrouw van KPN zegt dat er niks aan de hand is dus probleem opgelost. Voor haar maar ik constateer toch dat de zender enkele seconden weg valt. Enkele weken nadat ik het toch wel genoeg vind bel ik weer naar KPN. De medewerker zegt dat er inderdaad storingen zijn en ik krijg een nieuwe TV ontvanger. Er staat de andere morgen een man aan de deur en vraagt of het oude kastje klaar staat want dit komt hij ophalen en het nieuwe achter laten. Zonder te installeren wat ik wel verwacht had. U begrijpt het al Installeren lukt niet. Ik bel na KPN en de juffrouw probeert mij te helpen maar is niet in staat dit te verwezenlijken. Ik krijg er schoon genoeg van en vraag naar een zogenaamde 1e of 2e lijn. Volgens haar bestaat dit niet. Het enige wat zij kon doen is mij de volgende dag een nieuw kastje te bezorgen. Het beste wat ik kan doen is dus maar ophangen en later nog een poging doen als de dame in gesprek is. De 2e poging. De juffrouw leek mij achteraf iets slimmer maar ik kom gewoon met haar ook niet toe aan installeren En ik zeg dat ik verwacht dat ik vandaag tv wil kijken en niet morgen. Met metingen was er geen probleem, maar mijn tv komt niet aan de gang. Uiteindelijk zegt de juffrouw dat ik morgen een nieuw kastje kan krijgen. Ik zeg dat ik maar beter met KPN kan kappen en onderneem actie in die richting. Dit gaat natuurlijk met hindernissen net zoals het doorverbinden regelmatig fout gaat. De pc of de vinger die op het verkeerde knopje drukt. Nog niet opgezegd dus. Toen ik nog eens met grote ergernis surfte kwam ik op een site om te chatten. Ik leg mijn probleem uit en zeg dat ik graag tv wil kijken en niet morgen met een nieuw kastje. De juffrouw in kwestie gaat mij regelmatig zeggen doe dit of doe dat. Het begint bij mij weer te koken, want ik heb dit alles al eens gedaan en veel handelingen wel vaker. Ik had aan het begin gezegd dat ik alles al meerdere keren gedaan had. Dus in mijn laatste regel schrijf dat ik KPN waardeloos vind en dat ik de volgende dag een nieuw kastje verwacht. En dat ze nog een laatste keer kon reageren. Stoer reageert ze door de verbinding te verbreken. Een ding weet ik nu even niet te plaatsen maar ik geloof tijdens de chat gaat de telefoon en iemand of iets zegt mij dat ik terug gebeld zou worden. Nu anderhalve dag later nog niet gebeurd. De volgende dag wist ik toch al dat ik waarschijnlijk geen nieuw kastje zou krijgen dus ik ga bellen. Omdat ik op wil zeggen en mijn mailadres wil houden ga ik informeren en gelukkig kan dat. Ik leg de man verder uit wat mijn probleem was en hij zou mij doorverbinden. Juist hij duwt per ongeluk expres op het verkeerde knopje. Ik ga dus maar weer eens opnieuw bellen KPN heeft toch genoeg keuzes. De volgen medewerker leg ik mijn probleem uit en ik krijg een heel ander verhaal. Het blijkt nu ineens aan mijn Experia box te liggen. Ik ga nu niet alles uitleggen wat er vertelt is en dat ik mijn box nog niet heb omgeruild maar u begrijpt het al. MORGEN KRIJGT U EEN NIEUWE EXPERIA BOX. Nog mooier omdat ik ´s middags geen tijd heb komt de bezorger morgen vroeg. Aansluiten nee, maar ter controle word ik ´s avonds gebeld. Goed he? Nou als dat ding en dat andere ding het morgen vroeg niet doen hang ik 5 minuten later weer aan de telefoon. EN AL DIE UREN BELLEN KOST MIJ VEEL CENTJES en als dit bericht geplaatst mag worden zal het KPN persoontje dat reageert wel zeggen WAT VERVELEND VOOR U IK HOOP DAT HET NU BETER GAAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
cuore verde
Hoi,

Probeer eens de beeldinstelling van de interactieve tv-ontvanger te veranderen.
Druk op menu, en dan instellingen, geef de pin-code, ga naar beeldinstellingen, zet de resolutie op 1080i of 720p.

voor een beter beeld, post de volgende dingen;

- Heb je al een andere hdmi-kabel geprobeerd?
- Wat voor merk en type tv heb je?
- Is de tv hd-ready of full hd?
- plaats van de experiabox. (woonkamer of meterkast of overig)
- bekabeling tussen isra en experiabox.
- verbindings-status modem (192.168.2.254 intypen in je browser)
- Hoe is de itv verbonden met experiabox. (bekabeld of met verbindingsset)
- welke kleur hebben de lampjes van de verbindingsset.

Als de beeldinstellingen veranderen niets opleverd, heb ik bovenstaande informatie nodig om je verder te helpen.

Succes...........
Gewijzigd door cuore verde op 08 augustus 2012, 22:43
 
Harpoo
Voor de mensen die het niet begrijpen een korte uitleg.
Ik sluit de nieuwe tv ontvanger aan en zie het groene logo en daaronder 5 rondjes. Daar onder 10 rondjes.
Eerst kleur het 1e rondje groen, daarna kleur het 2e rondje groen en daarna het 3e rondje.
En dit heeft zich inmiddels al 50 keer gedaan.
cuore verde bedankt voor je reaktie maar wanneer moet ik de code invullen als ik niet verder kom dan het 3e rondje?
 
cuore verde
Hoi,

Probeer de itv-ontvanger eens te installeren met een scart-kabel, en als dan de ontvanger volledig is opgestart verander dan de beeldinstellingen van scart naar hdmi. Dat wil nog weleens helpen.

Succes.....
 
Harpoo
Ik vind je inzet enorm maar helaas.
Ik heb alle bekabeling al eens los gehad zoals eerder beschreven en ik heb een scartkabel als aansluiting.
's Morgens ben ik naar het hockey aan het kijken. Maak mijn oude tv ontvanger los koppel de nieuwe aan en verder dan het 3e groene bolletje kom ik niet.
Ik krijg als laatste melding software word geladen. en daarnma begint het weer opnieuw. Ik heb software en instellingen verwijdert enzovoort. Hierdoor kreeg ik ook andere foutmeldingen maar tot slot.
En na het 3e groene bolletje beginnen wij weer opnieuw.
 
cuore verde
Hoi,

Voor de duidelijkheid, als de itv-ontvanger bij het derde bolletje is aangekomen, kiest hij z'n beeldinstelling tussen hdmi of scart. Dat is waar het mis gaat, er kunnen verschillende oorzaken zijn.
De experiabox kan het probleem zijn, vermeld welk model experiabox je hebt. (zte h22on, arcadyan7519, arcadyan v8, thomson 787, thomson 789)

Succes...
 
Harpoo
Dit werd mij bij de laatste kpnmedewerker ook gezegd dus krijg ik waarschijnlijk morgen een nieuwe.

Expiriabox Thomson Speedtouch 780 WL
 
cuore verde
Hoi,

Misschien zijn jouw oude itv-ontvangers nog niet verwijderd uit de servers van kpn waardoor de nieuwe itv-ontvanger niet koppelt met de kpn server. je zou kunnen navragen bij kpn welk mac adres gekoppeld staat met de kpn servers voor de interactieve tv. wie weet is dat het probleem.

Succes....

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 08 2012 23:14:00:
Hoi,

Een speedtouch 780wl is inderdaad een verouderd modem, waarschijnlijk is dat jouw probleem.

Groeten Cuore verde
Gewijzigd door cuore verde op 08 augustus 2012, 23:14
 
Harpoo
Is ook al gebeurd
Bedank voor je inzet. Ik dacht nu lukt het misschien maar ik ben weer terug bij allerlei handelingen die ik al vaker heb uitgevoerd vandaag of gisteren ook heb gedaan. Er was een moment dat ik in je geloofde maar helaas.
Dit is geen kritiek maar het lukt toch niet en ik wacht tot morgen.Waarschijnlijk krijg ik dan de experiabox en dan plaats ik weer een bericht.
 
cuore verde
hoi,

Het blijft een proces van afstrepen wat de oorzaak kan zijn, maar ik durf wel te zeggen dat de oude experiabox de veroorzaker is van jouw problemen is. Als ik jouw was zou ik een monteur bestellen voor de instllatie van de nieuwe experiabox.

Groeten,


Cuore verde
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waardeloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel draadloos via Experiabox V8 waardeloos! KPN Glasvezel diensten : 2 04 mrt 2014
Advertentie