obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
adsl snelheid laag en storingen
ferro
hallo mensen , ik heb al jaren adsl van kpn aangezien ik in een buitengebied woon heb ik geen keuze .
nu heb ik sinds enkele weken meerdere keren per dag een uitval van internet en krijg dan een melding van mn tompson modem dat de dsl server niet beschikbaar is . de snelheid was zowiso lager had ik t idee , op speedtest.nl scoort de verbinding 72638.1 kbyte/sec download en 15.2 kbyte/sec upload . is dit de normale waarde voor een 8mb download verbinding ? in spelservers heb ik de laatste weken zomaar 200ping waar ik eerder vaak 30 ofzo zag staan . ik had dus kpn gebeld over de verbindingsproblemen en de melding van de dsl server . maar die zeiden dat er niets ongewoons aan mn verbinding te zien was en de snelheid ook normaal was . nu weet ik zeker dat dit niet het geval is . mischien dat iemand dit herkent en / of te verhelpen weet ? want ik kan nl niet switchen naar een andere aanbieder aangezien hier geen kabel ligt .
mvg ferro
 
cuore verde
Hoi,

Als je de dsl status in de experiabox even post, kan ik iets meer vertellen.

Open de browser en typ in de adresbalk, 192.168.2.254
Vervolgens zoek je de status van de verbinding op.

Welke gegevens zijn belangrijk:
- actual bitrate up/down
- attainable bitrate up/down
- attenuation up/down
- fec, crc en hec -fouten up/down
- trained mode (992.2, 992.3, enz.)

Dit geeft een indicatie van wat er aan de hand kan zijn.
Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor jouw probleem, er kan een probleem met de Experiabox zijn, het probleem kan in jouw bekabeling zitten (ook al heeft het altijd goed gewerkt), er kan in het netwerk van KPN een storing zitten. Om een goed beeld van de situatie te krijgen, beschrijf waar de Experiabox is aangesloten en met welke bekabeling. Welk abonnement heb je nu, en wat had je hiervoor (bv. Isdn2 met 4 nummers of analoog met 1 nr.)

Als je deze gegevens kunt verzamelen kan ik misschien iets meer vertellen over wat er aan de hand is.

Succes............
 
beamer
Hallo, inhakende op deze thread die kennelijk niet meer aktief is...
Ik heb soortgelijk probleem met mijn Thomson TG789 upload snelheid.
Deze komt niet boven zo'n 200kbits/sec terwijl er dat iets meer dan 1000 zouden moeten zijn.
Zie veel FEC zend fouten en zend foutseconden:na 3.5 dag ongeveer 7.066.602 FEC zend fouten 19.631 foutseconden op zenden.
Na reset modem en uurtje internet heb ik onderstaande getallen

Koppelingsinformatie
Actief:0 dagen, 1:09:34
DSL-type:ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:1.028 / 7.998
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [B/B]:0 / 0
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:13,1 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]:21,9 / 39,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:5,9 / 11,3
Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern):TMMB / ----
Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern):BDCM / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern):0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern):0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):0 / 0
Verbindingsverlies (extern):-
Foutseconden (lokaal/extern):4 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):4.669 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):6 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):17 / 0

Ik denk dat het probleem er altijd al in heeft gezeten omdat de internet ervaring altijd al zo laag is terwijl downloaden redelijk gaat.
Weet iemand of deze zend fouten meestal komen door probleem in het modem of is bv lengte van adslkabel nog kritisch. (is bij mij maar iets van 40cm maar is geen kwaliteitskabel)

Bvd,
beamer
 
cuore verde
Hoi Beamer,

Als je niet zeker bent of de bekabeling tussen de isra en de experiabox aan de standaard voldoet, zou ik even bellen met KPN of ze een doosje aansluitmateriaal willen toesturen.
Als je dan de twijfelachtige bekabeling hebt vervangen, reset dan de experiabox d.m.v. de resetknop +/- 10 sec. met een pen voorzichtig ingedrukt te houden tot de e.b. klikt. (alle lampjes gaan dan even aan en uit) Als de e.b. in de woonkamer op een 4-polige wandcontactdoos is aangesloten controleer dan of het binnenwerk van de w.c.d. niet is aangetast door corrosie. (het binnenwerk moet glimmen)
Als je draadloos internet, kun je proberen je wifi kanaal aan te passen.

Lossen de bovenstaande veranderingen je probleem niet op, dan zou ik een KPN storingsmonteur bestellen. Waarschijnlijk zit er dan ergens sluiting in de kabel in de grond en afhankelijk van waar de sluiting zit kan de storing door de storingsmonteur meteen worden opgelost of in het slechtste geval moet er dan gegraven worden en duurt het een paar dagen langer.

Succes..........
 
beamer
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb heb de adsl kabel vervangen en gereset mbv de resetknp maar zie nog steeds dezelfde fouten. (na 10 minuten al 368 FEC fouten en SN marge 5.7dCool
Is overigens met de computer aangsloten op een LAN connectie van de experiabox.
Ik vrees dat ik er niet onderuit kom om de kpn helpdesk weer te bellen.
Mijn laatste ervaring met de helpdesk was, om het zo maar eens te zeggen, 'verre van prettig' te noemen . Toch jammer dat die helpdesk zo verschrikkelijk is want als je er eenmaal doorheen bent, dan merk je dat je te maken krijgt met mensen die tenminste weten waar ze mee bezig zijn...
Ik kan eerlijke gezegd niet wachten tot we volgend jaar worden aangesloten op de glasvezel en dat dan dat ellendige adsl lijntje weg kan... (lees einde kpn abonnementWink

Mvg,
beamer
 
Henk2304
Glasvezel?! Lucky U!
L8r, Henk
 
beamer
ha, nou ja... laten we het hopen....Smile
 
cuore verde
Hoi Beamer,

Aangezien het vervangen van bekabeling niets heeft opgeleverd, zit er inderdaad niets anders op dan een storing te melden. Om de pijn een beetje te verzachten kun je sinds kort gratis bellen met de klantenservice 0800-0402. Uit jouw geposte data is uit te lezen dat je bij benadering op 4km. van de KPN centrale zit, waarmee een snelheid van 8 down en 1 up eigenlijk heel netjes is. Maar wat jouw probleem betreft, waarschijnlijk maakt de B-ader aarde/sluiting. Dit is alleen door een monteur op te lossen, zoals ik al eerder heb beschreven is het dan nog de vraag waar de storing zich bevind, hoe snel de storing is verholpen. Dus als de storingsmonteur jouw probleem niet kan verhelpen, wordt er altijd binnen een paar dagen een nieuwe afspraak gemaakt voor het herstellen van de grondkabel.
Heb geduld uiteindelijk wordt het probleem opgelost.

Succes........
Het oude P.T.T. logo als een stukje nostalgie voor alle liefhebbers van KPN.
 
beamer
goh, ik wist niet dat de helpdesk inmiddels gratis is, bedankt voor de tip. Betreffende de sluiting van de B ader naar aarde:
Als dat zo is dan is de kans klein dat de sluiting aan kpn zijde zit vrij groot en kan ik er denk ik wel van uit gaan dat reparatie me niets hoeft te kosten...
Ik weet wel dat de draadjes uit de muur van twijfelachtige komaf zijn... Als ik het me goed herinner is het een bundeltje koperen aders maar dan niet met een plastic mantel maar zoals trafo aders gecoat zijn... Ik kan me voorstellen dat daar relatief eenvoudig sluiting in kan ontstaan? Maar ik neem aan dat de kpn monteur wel zo'n meter heeft waarmee hij kan meten hoe ver de sluiting zit.
In ieder geval nog bedankt voor de gedetaileerde reaktie.

mvg,
Beamer
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'adsl snelheid laag en storingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Advertentie