obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Reclame KPN klopt niet
2011joop
KPN zegt in de reclame dat deze beste en de sterkste zijn.
Maar dat klopt niet.
Zolang KPN Glasvezel ftth de tv stream met een veel te lage stream aanbied (Glasvvezel onwaardig) klopt de slogan van KPN helemaal niet.
Ik vind dus dat KPN de klant misleid.
Misschien is het voor ADSL of VDL goed, maar voor Glasvezel ftth is het echt onwardig.

1080i is een leuke aanduiding, maar zegt helemaal niets over de kwaliteit.
1080i is gewoon de resolutie.
571i analoog, was ook via de ether vroeger afhakelijk van de sterkte van het signaal wat je binnen kreeg.
Ook al was de resolutie hetzelfde.
Dit geld ook voor 1080i.
Lees ook mijn andere berichten.

Pas als de stream voor HD minimaal 13 MB is, mag je zeggen dat je een goed en mooi HD beeld krijgt.
Het verschil is duidelijk zichtbaar.
Ik dank ook dat KPN Glasvezel FTTH veel meer klanten erbij kan krijgen, als ze de stream Glasvezel waardig gaan maken / aanbieden.
 
jeroen3
De grootste doelgroep van kpn heeft geen glas. Daarom kan je geen ruwere stream aanbieden, en blijf je kloten met hoge compressie verliezen.
http://www.kpn-wholesale.com/nl/onze-...print.aspx

Is het trouwens 1080i25 of 1080i50?
 
2011joop
Natuurlijk kan KPN wel een hogere stream voor Glasvezel aanbieden.
Ze kunnen hem zo overnmen van Glashard.
Ik vind het belachtelijk dat ze dat niet doen.
Maar ik blijf om die reden gewoon bij Ziggo, wat tv betreft. Perfect beeld. Zowel SD en vooral HD.

Het is 1080i 50
de i staat voor halve beelden.
Dus 50 halve beelden per seconder.

1080i en 1080p zijn beide HD.
720i en 720P is HD ready.

Een HD ready toestel kan een 1080i signaal omzetten naar 720P.
Een 1080P signaal kan een HD ready toestel niet verwerken.

P.S.
Als KPN de complete stream aanbied, krijgen ze er vele glasvezel klanten bij.
Het verdient zich zelf dus terug.

En als KPN ook het DVB-C signaal weer aanbied (zit op de 2de fiber die bij KPN niet gebruikt wordt) dan kunnen ze nog meer omzet verwachten. Zelfs als ze geld voor deze lijn (DVB-C en analoog) zouden vragen.

Ik zou dan beide via KPN met plezier gaan afnemen en vele meer.
Helaas ik weet dat het niet gaat gebeuren.

Hopelijk gaat KPN wel snel het HD signaal in een hogere stream ook aan hun eigen klanten aanbieden.
Ze bieden het signaal nu alleen aan via Vodafone, etc.
Het is van KPN, erg vreemd, waarom ook niet aan hun eigen klanten.

Dus KPN heeft wel terdege 2 verschillende signalen met een afwijkende stream.
Dus is het een kleine moeite om het aan te bieden.
 
jeroen3
Overigens kan je 1080i beter zien als 720p en 720i als 320p.
http://www.youtube.com/watch?v=Avvh0i...vvh0iH2xSg

Heb je ergens een overzicht van de technische specs van de grote kabelaars?
Ik ben wel nieuwschierig hoe je aan de info komt. Naar mijn weten stroomt hier gewoon SD beeld (576i 16:9) en HD beeld (1080i50 == 720p25) binnen.

Hoe kan Ziggo eigenlijk beter uitzenden als KPN als Hilversum het niet beter aanlevert dan 1080i50?
 
Joop2012
Jeroen, 1080i is een resolutie.
Dit heeft helemaal niets met de beeldkwaliteit te maken.
Lees het verhaal van 2011Joop nogmaals goed door.

De stream grootte bepaald de kwaliteit.
Bij Ziggo is deze 13 tot 15 Mb
Bij KPN maar 8 MB

Vandaar het kwaliteit verschil
En dat is heel erg goed zichtbaar.

KPN gebruikt een lagere stream dan Ziggo.
KPN compressed het signaal.

Dus de resolutie is wel het zelfde, maar de kwaliteit niet.

PS
1080i is niet hetzelfde als 720P
Een HD ready toestal kan een Full HD 1080i wel omzetten en verwerken, maar door dit omzetten verlies je ook iets kwaliteit.
 
jeroen3
Ik weet het verschil tussen i en p. Dat werd uitgelegd in dat filmpje.
Bij interlaced heb je steeds maar 50% van het beeld wat vernieuwd word. En bij p alles.

Maar Ziggo gebruikt dus een andere compressie ratio, dat kan inderdaad het beeld verbeteren.
Een DVD is immers geen HD-resolutie, maar wel "meer" beeld omdat het een lage compressie heeft. Vergeleken met dezelfde video in een 700 MB xvid compressie container.

Ik ben wel benieuwd hoeveel dat nu verschilt, KPN vs Ziggo. Of je dat echt zo goed kan zien.
 
2011joop
Jeroen, even ten aanvulling.

Ziggo comprimeert het signaal niet.
Net als enkele andere aanbieders die op Glasvezel ftth actief zijn.
Ziggo zet dus het originele signaal 1 op 1 door.
Vandaar ook het superieure beeld bij Ziggo.

KPN heeft wel degelijk 2 verschillende streams.
Een goede en een mindere.

De goede bieden ze aan op glasvezel en kan je krijgen via o.a. Vodafone en zo.

De mindere, die ze ook voor ADSL en VDL gebruiken, bieden ze aan hun eigen klanten aan.
Daarom ben ik deze topic gestart.
Ik had echt gehoopt een reactie van KPN te krijgen.

Het verschil is echt heel erg goed te zien.
 
jeroen3
Ze moeten wel comprimeren. Ik weet toevallig dat de ruwe stream van het ek 42 Mb is. Dat is wel veel om uit te zenden volgens mij.

Als je reactie van kpn wil moet je naar http://bit.ly/p2SsHF , daar zijn ze actiever.

edit:
Wat is dat voor een flauws, "forum dot kpn dot com" verbouwen tot kpn.gebruikers.eu!
 
eversteegt
@Jeroen3: Als ik deze draad zo lees, dan WIL je volgens mij het punt van 2011joop gewoon niet begrijpen.

Waar 2011joop op doelt, is dat Ziggo en UPC de streams die ze van de mediagateway in Hilversum krijgen 1:1 zonder te HER-comprimeren doorgeeft aan de consumenten.

De streams van de Mediagateway zijn 13 mbit mpeg4 bij HD en 8 mbit mpeg2 bij SD.

KPN pakt deze zelfde streams op, sloopt ondertitel en audio-sporen uit de stream, zet er Verimatrix encryptie op en HERcomprimeert ze ook nog eens tot een lagere bitrate.

Prima dat men dit voor ADSL doet. Maar bij glasvezel is dit gewoon schandalig. Bovendien dringt men deze streams ook nog op aan partijen als Vodafone, Tweak, Tele2, etc. omdat ook deze gedwongen zijn de streams van KPN te gebruiken.

Is het nu duidelijk?
 
starpc
hallo
even iets anders

hoe zit het met sat
ik weet dat het hier niet aan de orde is maar als je echt het scherpste van het scherpste wil kan je volgens mij beter een sat. op je dak zetten. die richten op ASTRA 1.2.3 bij canal digi.T een abbo nemen op HD .en klaar. ik zit daar echt hard over na te denken alleen nog telefoon en internet af tenemen van KPN en beeld dan van canaldigi.T,
of is sat HD ook niet alles ?? aan gezien we hier met een video expert te maken hebben Thumbs Up graag je mening ?

mvg starpc
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Reclame KPN klopt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie