obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Internet + TV in woonkamer via 1 kabel tussen meterkast en woonkamer??
annesinke
Beste,
Ik zit met het volgende:

Zoals ik het zie gaat het zo:
De kabel met zowel INTERNET als TV komt binnen bij mij thuis in de meterkast. Deze is verbonden met de KPN router/modem, deze zend vervolgens een draadloosnetwerk uit (wat gewoon prima werkt). Deze KPN router/modem splitst ook het TV en Internet signaal en moet dan via uitgang 2 en uitgang 3 met seperate kabels verder naar bijvoorbeeld de woonkamer. Nu treed er een probleem op want ik heb dus maar 1 kabel lopen van mijn meterkast naar mijn woonkamer en ik moet dan dus kiezen of ik internet danwel tv via de kabel in mijn woonkamer wil hebben. Ik wil dus erg graag BEIDE via eenkabel in mijn woonkamer hebben. Hoe los ik dit op?
1. Extra kabel trekken: geen ervaring mee, lijkt me moeilijk, hulp nodig kost geld.... Dus liever niet.

2. Is het misschien mogelijk om via die ene kabel van meterkast naar woonkamer, zowel INTERNET als TV te laten gaan die pas in de woonkamer gesplitst worden? : dit weet ik dus niet hoe dat moet kan je me hierbij helpen?

3. Ander alternatief?

Het zou super zijn als iemand mij hierbij zou kunnen helpen.
Mvg
Anne Sinke
 
jeroen3
Hallo,
Dit probleem heb ik onlangs ook gehad.

1. Beste oplossing (dit heb ik gedaan, helaas even de kruipruimte in, maar het werkt het beste)

2. Er zijn 2 mogelijkheden om de twee netwerken over één kabel te zenden.

A. Met een VLAN Switch. Vereist netwerkkennis. Hier heb je twee apparaten voor nodig. Kosten, 2x40 euro. Dit apparaat zou dat kunnen: http://bit.ly/NfzcHq
Dit is niet plug&play.

B. Het schijnt mogelijk te zijn 2 "kabels" door één kabel te leggen door de aders te splitsen tussen 2 stekkers. Er zitten namelijk 4 aderparen in de kabel, en voor normaal gebruik (100 Mb ) heb je er slechts 2 nodig. Er blijven er dus 2 over waar je ook gebruik van kan maken. Hier heb ik geen ervaring mee. (geldt niet voor gigabit, dat heeft 4 paren nodig)
Hiervoor moet je opnieuw stekkertjes aan de kabel maken. En is een beetje een houtje touwtje oplossing.

3. Je kan Powerline adapters kopen om een je stopcontact als kabel te gebruiken. KPN verkoopt hiervoor draadloze verbindingssets. Maar deze zijn tegenwoordig overal wel te krijgen. Kost ongeveer 80 euro.
Dit is plug&play.

Oplossing 1 en 3 zijn het "makkelijkst".
 
annesinke
Bedankt Jeroen voor de informatie.
1. Ik woon in een appartement waarbij er dus 1 kabel vanuit de meterkast in een buis 'verdwijnt' en in de woonkamer terugkomt. Geen idee met hoe ik daar nog een kabel doorheen kan krijgen.

2.
A. Komt die VLAN switch dan in de plaats van de KPN modem/router die er nu staat? en dan nog een switch die in de woonkamer komt?

B.Dit klinkt echt wel goed, maar gaat misschien mijn pet wel te boven. Misschien eens kijken of ik iemand in kan schakelen die dit voor mij zou kunnen doen. Deze opie zou wel erg handig zijn denk ik!

3. Klinkt iig makkelijk., zal eens gaan kijken naar die Powerline adapters.

Hier nog een vraag over: ik zal dan vanuit de KPN modem/router een kabel naar de powerline adapter moeten leggen in de meterkast. Daarna een powerline adapter in de woonkamer met daaruit een kabel naar bv mijn computer. en zo gaat dan het signaal van Meterkast naar de Woonkamer. Terwijl de TV kabel gewoon nog via de bestaande route gaat. Zie ik het zo goed?
Nogmaals dank voor de informatie, mocht je nog andere alternatieven weten of iemand anders!
Reageer graag! want ik loop al een tijdje met dit irritante probleem rond... :-)
Groet,
Anne
Gewijzigd door annesinke op 13 juli 2012, 15:02
 
jeroen3
Een powerline adapter plaats je in het stopcontact. Er zit een kabel bij, die steek in een aansluiting van de Experiabox.
Bij de TV/PC plaats je ook een Powerline adapter, daar gaat dan een kabel van de powerline naar de set top box of de pc.
Er is een kans dat powerline adapters slecht of niet werken in sommige huizen.

Overigens heb ik op eBay dit gevonden. Zou ook kunnen werken. http://bit.ly/NqydSI
 
annesinke
Hoe zou ik dat laatste van eBay kunnen gebruiken?

Nogmaals dank voor alle tips!
 
jeroen3
Dat zijn splitters. Daarmee kun je 2 kabels over 1 kabel sturen.
Er is niet zoveel over te vinden op internet. Meestal kom je bij een antieke website terecht die dual ethernet splitters verkoopt in de US. Let wel op dat als je er twee koopt dat er een verschil is met Y-splitters, die werken namelijk niet.

Hier is een forum met een link naar een instructable als je zelf een beetje handig bent. http://www.veit.nl/491564-twee-100mb-...en-via-een
Ik heb net even zo'n stukje kabel gemaakt, en het lijkt te werken.
 
annesinke
Hoi Jeroen,
bedankt voor je tips, zojuist deze bestelt:
http://www.routercenter.nl/product/153142/sitecom-ln-509.html?__utma=1.1869407146.1342184410.1342184410.1342186319.2&__utmb=1.165.7.1342187661491&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1342186319.2.2.utmcsr=google|utmgclid=CIST09XhlrECFUWGDgodbWYUfw|utmccn=(not%20set)|utmcmd=(not%20set)|utmctr=Powerline%20adapters%20kopen%20waar|utmcct=/winkelmandje&__utmv=-&__utmk=50729641

Volgens mij moet het hier mee lukken toch??

Benieuwd naar je reactie ;-)
 
jeroen3
Ja, daarmee kan je iTV of Internet over het stopcontact versturen. Je moet zelf maar even kijken welke je wilt.

Hardware.info heeft ze getest, http://bit.ly/MqZKjv .
Als je ook actief gebruik maakt van een thuisnetwerk. Bijvoorbeeld bestanden delen, een NAS gebruikt. Dan raad ik je aan om ze voor de iTV te gebruiken.
 
cuore verde
Beste KPN gebruikers,

Het is mogelijk om twee computers over een netwerk-kabel aan te sluiten.
Dat gaat als volgt;

- Je neemt een rj45 connector (8pins) MET HET LIPJE VAN JE AF!
- vervolgens hou je deze telling aan, (VAN LINKS NAAR RECHTS) voor de eerste aansluiting:

1.oranje/wit 2.oranje 3.groen/wit 4.geen 5.geen 6.groen 7.geen 8.geen

- voor de tweede aansluiting gebruik je de overgebleven kleuren in de onderstaande volgordeSadVAN LINKS NAAR RECHTS)

1.blauw 2.blauw/wit 3.bruin/wit 4.geen 5.geen 6.bruin 7.geen 8.geen

Dat is een gefriemel om die draden er zo in te krijgen, dus voor ALLE RJ45 CONNECTORS geldt dat er op
PIN 4,5,7,8 GEEN DRAAD ZIT

Als je twee computers over een netwerk-kabel aansluit is het aan te raden om Ftp bekabeling te gebruiken (om overspraak te voorkomen) i.p.v. Utp, maar het is het proberen waard.

Succes..................
 
jeroen3
Omdat plaatjes nu een eenmaal meer zeggen.

Zoiets, dit is een UTP. Niet alle kleuren zitten op de plek zoals hierboven is genoemd.
Maar Ethernetkabels werken met paren, Groen & Witgroen kan je dus probleemloos omwisselen voor Bruin & Witbruin. MITS je dat aan de andere kant dan ook maar "fout" doet.

Beide zijden van deze kabel zijn hetzelfde.

ps. wat een antieke maximum bestandsgrootte.
jeroen3 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet + TV in woonkamer via 1 kabel tussen meterkast en woonkamer??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Advertentie