obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
hoe ziet een VDSL aansluiting eruit.
pegasos4all
hallo allemaal,

Ik krijg aanstaande maandag mijn nieuwe internet opgeleverd van kpn,
nu hoorde ik dat gelijk voor nieuwe klanten de nieuwe snelheid krijgt 80Mb ipv 50Mb.

Ik heb in het aansluitpakket een brief zitten dat ik de rode en blauwe draad moet gebruiken.

maar nu als ik het goed begrijpt krijg je bij die nieuwe snelheid VDSL2 pair bonding waardoor 80Mb mogelijk wordt.

mijn vraag: wordt bij VDSL2 pair bonding Rood en Oranje gekoppeld & Blauw en Wit gekoppeld? ivm de naam pair bonding?

kan iemand mij daar bij helpen op het antwoord?

mvg Cor
 
abbenhui
Pair bonding kan bij VDSL, maar is optioneel. Wordt voorzover ik weet momenteel alleen nog "experimenteel" gebruikt.
Begin maar gewoon met Rood en Blauw aan te sluiten.
 
Henk2304
Nee afgelopen week is de max snelheid van het Premium abo verhoogd naar 80/8 Mb/s. Dat gebeurt met pairbonding en voorlopig alleen nog voor nieuwe klanten.
Op mijn postcode helaas niet beschikbaar. Bovendien zijn bij mij de rode en blauwe draad niet aangesloten, maar alleen de witte/oranje, heb ik een tijdje geleden moeten ontdekken. Ik heb de EB van de woonkamer (4-polig steker) naar de meterkast verplaatst en nadat ik alles netjes volgens het boekje had aangesloten werkte er helemaal niets meer. Uiteindelijk na een belletje naar de KS bleek dat ik alles (ook verder in huis) op oranje/wit moet afmonteren. Dat destijds (in 1985 bij de bouw van ons huis) geen gebruik gemaakt is van rood/blauw, zoals bij mijn buren wel, doet mij vermoeden dat het rood/blauwe aderpaar ergens tussen de centrale en mijn huis toen al stuk was. En dat daarmee pairbonding voor mij wel eens helemaal nooit tot de mogelijkheden gaat behoren. En van glasvezel is bij ons de komende jaren ook al helemaal geen sprakeSad
L8r, Henk
 
Julius Caesar
Bij mij is pair bonding geinstalleerd. Je krijgt een speciaal modem (De Experiabox V8) dat pair bonding ondersteund. De KPN monteur zorgt ervoor dat middels een zogenaamde Y-kabel de beide paren bij elkaar komen. Ondertussen is in de centrale ook al een dergelijke actie uitgevoerd. Het lijkt me logisch dat paren rood/blauw en oranje/wit zijn, omdat default rood/blauw wordt gebruikt. Maar zoals ik al schreef, dat is voor de monteur.

De installatie ging overigens zeer soepel. Het langste was het wachten op het modem voordat deze goed opgestart was.
 
Julius Caesar

Quote

Ik heb een ISDN1-aansluiting met een Internet Standaard-abonnement. Door het ISDN kan ik geen hogere ADSL-snelheid of Interactieve TV krijgen, volgens KPN. Is dat wel mogelijk met pair-bonding?


Helaas niet. Het zal eerst omgezet moeten worden naar POTS en daar kan dan, indien mogelijk VDSL2 (en eventueel met pair bonding) overheen. Pair bonding wordt alleen geleverd met VDSL2.
 
cuore verde
Hoi,

Je moet je huidige abonnement overzetten naar internetplusbellen Adsl, voordat je in aanmerking komt voor Vdsl of eventueel met pairbonding Vdsl2.
Er zijn wel een paar belangrijke dingen die je moet controleren.
-Geen alarm met een meldkamer.
-Maximaal twee tel. nummers zijn over te zetten.
-Plaats van de experiabox is binnen een meter van de isra. (om storing te voorkomen)
Daarnaast is de afstand van de KPN centrale tot jouw huis ook van invloed, (Vdsl werkt ongeveer tot 2km.) of er zit glasvezel in de streetcabinet waar je op aangesloten bent, dan is het geen probleem.
Het is een beetje omslachtig, maar het is de enige manier

Succes......
 
cuore verde
Hoi,

Dus om dat probleem op te lossen moet je van isdn overstappen naar internetplusbellen zodat er alleen een breedband-dienst over blijft, en dan kun je overstappen naar een ander abonnement met meer bandbreedte en meer diensten.
Of je besteld een tweede abonnement met tijdelijk een ander telnr. en laat het nummer achteraf overzetten van isdn naar je vdsl internetplusbellen abonnement.

Succes............
 
jacobus57
alles blijft het zelfde dus de rode en blauwe draad moet gebruiken.
de snelheid is afhankelijke van de afstand naar de centralen kpn
ik hoop je hier bij genoeg te hebben geïnformeerd
 
Henk2304

Quote

cuore verde schreef:

Hoi,

Dus om dat probleem op te lossen moet je van isdn overstappen naar internetplusbellen zodat er alleen een breedband-dienst over blijft, en dan kun je overstappen naar een ander abonnement met meer bandbreedte en meer diensten.
Of je besteld een tweede abonnement met tijdelijk een ander telnr. en laat het nummer achteraf overzetten van isdn naar je vdsl internetplusbellen abonnement.

Succes............
Jet moet overstappen van IpB via ISDN naar IpB analoog (dan krijg je ADSL of VDSL). Dat kan met nummerbehoud. Dus ISDN volledig opdoeken. Raar dat de KPN helpdesk dat niet weet te vertellen, of kennen ze daar ISDN al niet meer?
L8r, Henk
 
pegasos4all
beste KPN gebruikers,

wij hebben al enige tijd alles in 1 Premium van KPN.
nu zitten wij nog steeds op de standaard VDSL dus nog niet op VDSL2.
wij krijgen dus nog steeds niet de snelheids verdubbeling van 40 naar 80Mb.
waar wij wel voor betallen, weet iemand hier op het forum waar ik eventueel een oproep kan doen dat er eventueel actie ondernomen wordt?

mvg Cor.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hoe ziet een VDSL aansluiting eruit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Buurman ziet mijn printer in het netwerk Hardware instellingen : 2 21 dec 2015
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing : 4 09 mrt 2015
Advertentie