obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Welke Kabel ?
nevado
Ik wil mijn aansluiting, komt van de experia box, van mijn TV en internet bekabelen, wat voor kabels heb ik dan nodig voor de TV en welke voor de PC want ik zie allerlei type's en benamingen FTP, UTP, Cat 5, Cat 5E, AWG, enz. Frown

Gr
Hans
 
boergeert
Hans,

Er gaan vanaf de Experia box naar zowel je tv als je pc de zogeheten UTP (ethernet) kabels.
Deze zijn er inderdaad in verschillende uitvoeringen, maar CAT5 volstaat doorgaans voor beide!
Ik zelf heb zowel Interactieve TV als mijn PC`s op cat5E lopen, en werkt top!

Korte uitleg:

Bij Cat 5 heb je UTP en FTP kabels.
Wanneer je de kabel niet langs voedingskabels, trafo's, tl armatuur, etc. legt, mag je UTP kabel gebruiken. Anders moet je FTP kabel en ook ftp connectoren gebruiken.
Bij FTP moet de apparatuur ook de FTP ondersteunen.
Bij FTP zijn de aders en de kabel afgescherm.

Uitleg CAT:
Hoe hoger het CAT-nummer, hoe hoger de datatransfersnelheid van het netwerk (mits je netwerkkaart en switch de snelheid ondersteunen).
voor 100 Mbits: CAT-5 of hoger (CAT-5E aanbevolen, maar 100 MBits trek je ook wel door gewoon CAT5).
voor 1 Gbit: CAT-6. Deze is duurder dan CAT-5, en niet nodig als je netwerkkaarten en switch geen 1 Gbit ondersteunen.

Niet moeilijker maken dan nodig is?Wink
Groet, Boergeert
[img][/img]
 
nevado
Bedankt voor je reactie, ik begrijp het nu beter.

Gr
Hans
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke Kabel ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
High-end kabel Frequently Asked Questions : 20 04 dec 2015
Welke poorten open zetten voor ICS100 KlikaanKlikuit Algemeen : 3 21 sep 2015
Lijnfouten: afstand of slechte kabel? Snelheid : 15 08 dec 2014
ouderwetse telefoon kabel. Frequently Asked Questions : 4 18 jun 2014
Advertentie