obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Interactieve TV <--> Postcodecheck
Bertje
Wie weet wat ik met onderstaand antwoord van helpdesk van KPN moet doen?

(Ik wil graag Interactieve TV in combinatie met internet. De vraag al eerder neergelegd bij KPN, ook bij KPN-winkel. Het enige wat zij geven zijn de standaard antwoorden i.p.v. dat iemand echt op zoek gaat naar de oorzaak. (i.v.m. privacy even de postcode en naam 'ge-XXX-ed'Wink)

-------------------------------------------------

Geachte mevrouw van 'tXX,

Naar aanleiding van uw vraag over de beschikbaarheid van Interactieve TV kunnen wij u als volgt informeren:

Bij het bepalen van de beschikbaarheid wordt met de combinatie van de postcode en het huisnummer de postcodecheck uitgevoerd. Indien Interactieve TV niet met voldoende kwaliteit leverbaar is op een bepaald adres geeft de postcodecheck een negatief resultaat. Het niet beschikbaar zijn van Interactieve TV op een bepaald adres kan veroorzaakt worden door het volgende:

- geen aanpassing's mogelijkheden in de centrale
- de afstand tussen de centrale en de woning is te groot
- een andere technische belemmering

Het e-mailcenter beschikt niet over de benodigde informatie om uw vraag betreffende de oorzaak van het niet beschikbaar zijn te kunnen beantwoorden.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Carla Verhoeven
KPN


Original Message Follows:
------------------------
vraag
prive/vraag/tv/itv/anders

Geachte mevrouw, meneer,
Ik begrijp iets niet, wilt u mij alstublieft helpen? Ik wil graag Interactieve TV. Ik woon in een gewone straat in het centrum van XX. Iedereen in de straat met de postcode 81XXVC en 81XXVD (huisnr. 2 t/m 32 en 1 t/m 27) kan, volgens de postcodecheck, interactieve televisie bestellen. Maar nu: Alleen nr. 16 niet, en laat ik daar nu net wonen.

Waar ik nu niet op zit te wachten is een standaard antwoord dat het helaas niet mogelijk is. (heb geen belangstelling voor Digitenne!) Wat ik graag wil, is dat er uitgezocht gaat worden waarom alleen mijn huis geen interactieve televisie kan bestellen. Als het echt niet mogelijk is, wil ik graag een technische verklaring hiervoor. Excuses voor mijn toon, maar ik wil graag een duidelijk antwoord, hetgeen ze in de KPN-winkel op de één of andere manier niet kunnen geven. (wel vriendelijk geholpen overigens, maar geen bevredigend antwoord)

vr gr,

Bert
 
KPNwebcare2
Hallo Bert,

Kunt u mij uw Postcode en huisnummer in een PB zetten? Dan kan ik kijken of u aan onze criteria voldoet.

Wat er in de brief staat is uiteraard waar.

Quote

- geen aanpassing's mogelijkheden in de centrale ( HVD/DSLAM vol )
- de afstand tussen de centrale en de woning is te groot ( < 1.8km )
- een andere technische belemmering ( zoals maximale haalbare snelheid e.d. )


Het kan inderdaad voorkomen dat andere postcodes om u heen wel kunnen bestellen. Helaas gebeurt dit wel eens. Het is dan mogelijk dat u op een andere centrale zit aangesloten omdat de huidige centrale vol zit. Dan is het niet mogelijk om iTV te bestellen.

Omdat we graag willen dat u maximaal gebruik kunt maken van onze dienst zijn deze regels zeer strikt. Mocht u aan 1 criteria te kort komen dan kunt u geen Interactieve TV bestellen. Dan zult u helaas moeten wachten op de combinatie Interactieve TV met Glasvezel.

Ik zie uw PB tegemoet.
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 07 juli 2009, 12:50
www.kpn.com/webcare
 
KPNwebcare2
Hallo Bertje,

De hierbij de meetwaarden:

Afstand van de lijn: 1.50 km

Upstream (Contract Bitrate): 512 kb/s
Downstream (Contract Bitrate): 4096 kb/s

Upstream (Actuele Bitrate): 517.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate): 4102.0 kb/s

Upstream (Haalbare Bitrate): 1224.0 kb/s
Downstream (Haalbare Bitrate): 4128.0 kb/s

Attenuation Up: 8.0 dB
Attenuation Down: 15.0 dB
Noise margin Down: 6.6 dB
Output power Down: 4.1 dBm

Conclusie:
De afstand is wel goed. Maar de haalbare snelheid zit ver onder de maat.
Minimale eisen zijn 12670 kb/s ( 12.67 Mb/s ) U haalt 4128 kb/s is ( 4.13 Mb/s ).

Misschien dat dit in de toekomst wordt opgelost met bijvoorbeeld glasvezel, maar moet u helaas nu terleurstellen.

** Op huisnummer 12 heeft een klant wel interactieve TV. Zijn afstand is kleiner 1.31KM en zijn haalbare snelheid is: 12984.0 kb/s ( 12.98Mb/s ).

( Het verschil in huisnummer lijkt misschien minimaal maar kan voor de bekabeling een hele afstand zijn ).
www.kpn.com/webcare
 
veldje
Beste Stef,

Betekent de minimale eis van 12670 kb/s voor ITV dat ITV ongeveer 8Mb/s nodig heeft bovenop de Contract Bitrate?
Dit zou dus betekenen dat je alleen gebruik kunt maken van ITV indien de centrale is geupgrade naar ADSL2 of ADSL2+

Andere vraag is hoe en waar ik een meeting kan laten uitvoeren voor de maximale haalbare snelheid

gr veldje
 
KPNwebcare1
Hallo,

bij uw haalbare bitrate moet nog 8mb bij eigenlijk inderdaad.
Dit werkt alleen op ADSL2/+ centrales.
 
veldje
Peter, Dank voor de info
maar dan blijft natuurlijk de vraag of alle wijkcentrales al naar adsl2 zijn geupgrade.
De upgrade naar adsl2+ komt er voor sommige centrales nog aan begrip ik.

gr veldje
 
KPNwebcare1
Inderdaad,

sommige centrales worden nog omgezet naar adsl2/+
Verder heeft de uitrol van glasvezel een pré de aankomende jaren.
 
veldje
maar zijn alle centrales dan al omgezet naar adsl2?

gr veldje
 
KPNwebcare1
Nee niet alle centrales zijn en/of worden omgezet naar adsl2/+
Sommige verdwijnen en daarvoor komt een centrale met glasvezel in de plaats.
Er zijn zelfs nog centrales waar nog met een soldeerbout gewerkt moet worden Smile

In ieder geval word er op dit moment hard gewerkt de verbindingen vanuit kpn naar de centrales toe te verbeteren, en dan bedoel ik dat alles van kpn naar de centrales toe, word glasvezel.


Het betreft echt een meerjaren plan.
Gewijzigd door KPNwebcare1 op 23 juli 2009, 10:39
 
veldje
Dit zou dus betekenen dat als de wijkcentrale bij mij in de buurt nog niet geupgrade is naar ADSL2/+ ik zowiezo nooit gebruik kan gaan maken van ITV?
Of heb het mis dat een centrale die alleen ADSL aankan een maximale bitrate van 8Mb kan leveren?

gr veldje
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Interactieve TV <--> Postcodecheck', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
postcodecheck - bonding - fourstack Algemeen : 2 24 okt 2017
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
interactieve tv Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 16 feb 2017
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
suse en interactieve tv Algemeen : 2 04 nov 2016
Advertentie