obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
bestanden en printers delen
Coen
Geacht forum,

Ik zit met het volgende probleem. Mijn 2 computers staan in een netwerk via de Experia box speedtouch 780.
Met mijn vorige modem-router kon ik bestanden en printers delen, met de experia box lukt me dit niet.
De werkgroep naam is op beide computers hetzelfde (anders had het met de vorige modem ook niet gelukt), toch heb ik voor de zekerheid me opnieuw aangemeld met een andere naam op beide computers. Tot nu toe nog steeds geen contact. Wel kan ik op beide computers internetten via de experiabox.
Ook het pingen van de ene computer op de andere computer kan niet.

Volgens mij moet er nog iets in de experiabox ingesteld worden, maar volgens de medewerker van de KPN niet.

Wie kan me verder helpen?

Mvg

Coen
 
KaPteiN
Inderdaad een vreemde zaak! Schakel tijdelijk eens alle firewalls uit en kijk of je dan wel bestands en printer deling hebt. In het geval van Norton en McAfee firewall uitzetten en rebooten. (en niet met windows weer laten starten)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Coen
Ok, ik zal dat dit weekend eens proberen. Ik laat je horen of het gelukt is.

Coen
 
Coen
Dit weekend alle firewalls uitgezet (windows en McAfee), maar nog steeds geen verbinding. Van beide kanten kan ik de router pingen, maar niet de andere computer.
Kan het in de firewall van de router zelf zitten?
 
KaPteiN
Gebruik je per ongeluk Vista?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Coen
nee, ik gebruik windows XP home
ik heb ook je andere melding over LAN gelezen (netsh) en zal dat zsm ook proberen. Misschien dat dat helpt....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'bestanden en printers delen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN gaat ook wifi-signalen delen KPN Nieuws : 8 26 jul 2013
Download Thomson speedtouch software en firmware en config bestanden Hardware firmware : 5 11 okt 2010
bestanden en printers delen XP en win7 Eigen netwerk : 4 18 feb 2010
Advertentie