obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
geen binaries...?
hubjen
Sinds zondag 21 juni komt er geen enkel compleet artikel meer in de binaries-groepen van KPN waarop ik een abonnement heb. Ik gebruik de volgende servers (aliases van elkaar, denk ik?): news.kpnplanet.nl, nova.kpn.nl, nova.kpn-is.nl, news.kpn.nl.

Ik heb eergisteren onderstaand bericht naar de helpdesk van IPB gestuurd. Ik krijg geen reactie waar ik iets mee kan... Weet hier iemand meer, wellicht?

> KPN voert een aantal binary nieuwsgroepen. Op een aantal daarvan ben ik
> geabonneerd:
> - alt.binaries.dvd.music.classical
> - alt.binaries.multimedia.comedy
> - alt.binaries.multimedia.comedy.british
> - alt.binaries.multimedia. vintage-film
> - alt.binaries.multimedia.vintage-film.post-1960
> - alt.binaries.multimedia.vintage-tv
> - alt.binaries.music.classical
> - alt.binaries.operaworld
> - alt.binaries.sounds.lossless.classical
> - alt.binaries.sounds.mp3.classical
> - alt.binaries.tv
> - alt.binaries.tv.deutsch
> - alt.binaries.tv.deutsch.dokumentation
> - alt.binaries.tvseries
>
> Sinds afgelopen zondag komen er nauwelijks nog artikelen door in de
> genoemde
> nieuwsgroepen. Het betreft bijna allemaal drukke groepen, waarin tot nu toe
> elke dag druk verkeer was.
>
> De artikelen worden opgehaald van de beneden genoemde news servers van KPN.
> Ik gebruik daarvoor GrabIt 1.7.2, op poort 119. Software en poortinstelling
> zijn al jaren dezelfde, en hebben tot afgelopen zondag steeds probleemloos
> gewerkt.
>
> Hub Jennekens
> Voerendaal, NL
>
 
TCP_IP
Haal de overige servers eens weg en pak dan onderstaande servers, als het alleen om muziek/films gaat dan news.kpn.nl.

textnews.kpn.nl voor tekst
news.kpn.nl voor binaries (films/muziek)

Dit zijn de servers die alleen nog gebruikt worden volgens de KPN site (klik!).

Probeer tevens een andere newsreader als newsleecher of alt.binz.

Kon geen wijziging op de kpn site vinden dat ze ermee stoppen (binaries).

Nieuwsgroepen is een gratis service die KPN extra levert, als dat niet meer werkt kun je waarschijnlijk je contract niet beƫindigen.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
hubjen
Heb volgens je advies alle servers weggehaald behalve news.kpn.nl - helpt helaas niet. Ook andere software doet het niet beter dan GrabIt: ze halen allemaal een group list op en installeren de gewenste gropene, maar er komen geen nieuwe artikelen jonger dan 20 juni mee.

Kan inderdaad nergens lezen dat KPN stopt met binaries. De helpdesk van KPN reageert alleen met voorgekookte antwoorden die niet op mijn situatie slaan... :-(

Toch bedankt voor je moeite!

Hub
 
hubjen
eh... ik bedoelde uiteraard 'groepen' war ik 'gropene' tikte.

En nee: niet ik (de OP) maar iemand anders dacht erover hierom zijn contract met KPN op te zeggen. Ik heb tot nu toe geen reden tot klagen gehad, maar ik vind niet dat ze een prijs verdienen voor de wijze waarop de helpdesk hiermee omgaat...

Hub
 
ad_delblade
Bij mij werkt het ook niet meer.

Met de helpdesk gebeld en daar zeggen ze dat de nieuwsgroepen niet ondersteunt worden en dat zij niet weten of er storingen zijn.
Een vaag gebeuren dus.

krijg ook terugmeldingen van mijn mailprogramma onder linux dat mijn datalimiet is overschreden
Sad
 
hubjen

Quote

ad_delblade schreef:
Bij mij werkt het ook niet meer.

Met de helpdesk gebeld en daar zeggen ze dat de nieuwsgroepen niet ondersteunt worden en dat zij niet weten of er storingen zijn.
Een vaag gebeuren dus.

krijg ook terugmeldingen van mijn mailprogramma onder linux dat mijn datalimiet is overschreden
Sad


Ik hoorde van anderen dat niet alleen de binaries, maar ook de tekstgroepen plat liggen (die lees ik via Google, dus daarom had ik er geen last van). Zou dus geen kwestie van 'datalimiet overschreden' moeten zijn. Trouwens: dan had KPN vantevoren toch wel even mogen waarschuwen... :-(

Hub
 
hubjen

Quote

Brenner schreef:
Ik word er doodziek van.
Heb Chello destijds opgezegd omdat die ook geen binaries meer ondersteunde.
Ik was best happy met het feit dat KPN dat wel deed.
Als de toestand blijft zoals die is kan de KPN de pot op en ga ik naar een aanbieder die misschien niet de nieuwsgroepen ondersteunt, maar wel een stuk hogere snelheid biedt voor minder geld.
Met het geld dat ik zo bespaar kan ik een pay server nemen.

Het lijkt erop dat je hier Chinese toestanden krijgt: daar wortd Youtube immers ook geblokkeerd?


Ik weet niet of het een (wel erg lang durende) storing betreft, of dat KPN inderdaad besloten heeft geen binaries meer door te geven. Er is bij KPN gewoon geen info over te krijgen.

Mij lijkt dat het geen zin heeft die info verborgen te houden als ze vanaf 21 juni geen binaries meer door zouden geven: dat valt echt gauw genoeg op. En verder zijn de binaries servers ook gewoon nog in de lucht, en kun je er ook vandaag nog alle artikelen tot 21 juni ophalen...

Hub
 
TCP_IP
Heb de vraag bij het KPN webcare team neergelegd of ze dit even willen nakijken en of ze dan in dit topic een uitspraak willen doen erover.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
ad_delblade
de text groepen zijn nog wel te zien dacht ik, maar dat is een heleboel reclame of zo.
Na zondag 20-6 geen binarie gezien. Volgens laden de groepen wel maar er staan geen nieuwe binaies berichten in.
 
TCP_IP
Het word uitgezocht ! Net een bericht van Stef, webcare team gehad.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen binaries...?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
Advertentie