obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Wegvallen beeld en daarna geen geluid
violator69
Heb net een week ITV, maar heb vanaf het begin problemen met het af en toe uitvallen van het beeld.
Dit is voor korte duur maar soms komt het geluid ook niet terug. Het enige dat ik dat kan doen is de tv uitzetten en daarna weer aan zodat ik weer gewoon beeld met geluid hebt.
Dit kan soms best irritant zijn.
Iemand hetzelfde probleem, en weet er de juiste oplossing voor om dit in de toekomst te voorkomen?
Heb ondertussen al een keer het tvkast aan/uit gedaan en hetzelfde met de modem.

gr.
 
Henk2304
Meestal betekent dat dat synchronisatie tussen TV en ontvanger (via HDMI-kabel) niet goed verloopt. Waarschijlijk heb je de HDMI-instelling op je ontvanger op "Automatisch" staan. Dat werkt op onze Samsung goed (levert 1080p50 op), maar op onze Philips absoluut niet. De enige instelling die daar werkt is 1080i (ook 720p werkt niet goed op de Philips). Je moet een beetje experimenteren met de juiste instelling maar ik zou met 1080i beginnen, dat hebben al meer forumgebruikers ervaren.
L8r, Henk
 
violator69
Bedankt voor het snelle antwoord.
Ga het direct opnieuw instellen en hopen dat het niet weer gebeurd

gr.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 14 2012 22:08:46:
Hoi Henk2304,

De tip blijkt de oplossing te zijn, heb geen problemen meer met wegvallen van het beeld en het geluid.
Heb de setting ingesteld op 1080i.
Ander vraagje, kan ik de ook de instelling 1080p50Hz gebruiken en wat zou het verschil moeten zijn?

gr.
Gewijzigd door violator69 op 14 mei 2012, 22:08
 
Henk2304
Zoals al aangegeven, je kunt het proberen. Veel verschil zul je niet zien. KPN zendt in 720p (en op glasvezel soms? op 1080i) uit. De meeste HD-programma's worden door de omroepen in hooguit 1080i aangeboden. UPC en Ziggo geven dat ook zo door, alleen KPN wijkt daar (in ieder geval bij VDSL) van af, ik denk omdat ze het signaal anders niet over die twee dunne koperdradjes kunnen krijgen (bandbreedte dus). Op glasvezel zou dat dan weer geen probleem moeten zijn, dus wellicht dat ze daar wel 1080i doorgeven? Ik kan dat niet nagaan want glasvezel is iets waar ze bij ons nog nooit van gehoord hebben, dus dat is nog erg ver weg voor mijSad
1080p50 wordt eigenlijk alleen nog maar gebruikt bij films op BlueRay. Het is dat de automatische stand van de ontvanger bij mijn Samsung 1080p50 oplevert en dat ik daar geen problemen mee ondervindt; anders had ik de boel ook al lang naar 1080i teruggezet, zoals bij mijn Phillips wel is gebeurd.
Het verschil tussen 1080i en 1080p is dat bij de eerste (I(interlaced)) de beeldlijnen om en om ververst worden (net als bij analoge TV), meestal 25 keer/s (is dus eigenlijk 1080i25) en bij de tweede (P(rogressive)) alle beeldlijnen ververst worden, 25 (bij 1080p25) of 50 (bij 1080p50) keer/s. Progressive levert een strakker beeld maar dan moet het beeld ook wel op die manier zijn opgenomen. Interlaced beelden hebben (althans in theorie) meer last van "veegeffecten" dan progressive beelden.
L8r, Henk
 
violator69
Dat van die veegeffecten kan kloppen dat zag ik bij bepaalde scenes ineens opkomen. Zal proberen de 1080p50 in te stellen en of ik daar geen verdere nadelige effecten in ziet.
Ieder geval bedankt voor deze uitleg.

gr.
 
Henk2304
Ggd.
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallen beeld en daarna geen geluid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
Schokkerig beeld bij TV Kijken KPN Glasvezel Storing : 5 02 jun 2017
Advertentie