obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld model en beschrijf je tip of truuk!
 Onderwerp afdrukken
falende opnamen
corzijlstra
Het gebeurt wel, dat opnamen, die geprogrammeerd zijn, falen. Veelal kan ik dat zien, als het titelvakje grijs gekleurd is. Wat kunnen de oorzaken zijn van gefaalde opnamen?
 
snellehenk
GVD!!! K£!**%"$ KPN...

Een paar weken geleden alles omgezet, naar hogere snelheid, opnemen pakket erbij zodat ik Formule 1 in HD kwaliteit op kan nemen en 's avonds op mijn gemakje kan kijken.

Nee lekker zeg, het enige programma wat me interesseert!!! De spannendste race in jaren!

OPNAME GEFAALD, ik ben echt pislink morgen ga ik bellen met dan non-bedrijf en dan moeten ze me een heel goed aanbod doen om mij als klant te houden....
 
corzijlstra
Ik kan mij de frustratie van snellehenk heel goed voorstellen. Hij verheugde zich op een boeiende race. En dan dit. Dit is heel vervelend. Maar hoe kan zoiets? Wie heeft hier een antwoord op? Het gebeurt vaker. Ik vind dat de KPN hier alert op moet zijn. Wie van jullie hebben daar meer slechte ervaringen mee? Of gaat alles O.K. bij jullie?

Daarnaast gebeurt het ook dikwijls, dat ik een niet gefaalde opname niet te voorschijn kan toveren. Ik krijg dan een zwart scherm te zien. Als ik vervolgens op snelspoelen druk, verschijnt links onderaan het scherm het getal 2147, terwijl het gele pijltje rechts onderaan hangt, ook als ik terug wil spoelen. De opname is dan wel gemaakt, maar het afspelen wil dan niet. Zijn er meer mensen met dat probleem? En wat is daar tegen te doen?

Soms kan men bij KPN in Programma Gemist programma's tot 1 week na de uitzending terughalen. Ik denk niet, dat dat geldt voor een integrale reportage van een Formule 1 race. Als snellehenk internet heeft, misschien kan hij dat in uitzending gemist zien. Anders, als hij weet welke omroep dit uitzond, kan hij proberen via de website van die omroep. En heeft hij geen internet, dan kan hij naar b.v. een bibliotheek of internetcafé gaan.
Gewijzigd door corzijlstra op 14 mei 2012, 01:03
 
snellehenk
En hoe simpel kunnen ze zijn bij KPN...

Gebeld om mijn aansluiting op te zeggen, en zo verstandig (of goed getraind) is de dame aan de lijn, laten we eerst doorverbinden met de technische afdeling om te kijken of die het probleem kunnen oplossen. Voordat ik werd doorverbonden heb ik wel eerst gevraagd hoe lang ik aan het contract vast zit. Welnu, nog 11 maanden aangezien mijn abo net is aangepast. Kortom, je past je abo aan om in HD naar Formule 1 te kijken, bij de 2e kans heb ik al een probleem...maar je abonnement: DAAR ZIT JE GEWOON AAN VAST. Uiteraard ben ik daar nog op in gegaan aangezien KPN hier een probleem heeft, zij leveren namelijk NIET waar ik voor betaal. Daarop wist de (overigens zeer correcte) dame mij te vertellen dat wanneer de technische dienst oordeelt dat ik inderdaad een technisch probleem heb mijn abonnement wel direct opgezegd kan worden.

Maar goed, dat was niet mijn insteek...ik wil zeker weten dat ik de volgende keer niet nogmaals mijn enige favoriete programma mis.

Afijn, dan krijg je de technische afdeling aan de lijn. Zij vragen met welke decoder ik heb opgenomen en afgespeeld. Ik kon nog precies vertellen (zit zelf ook bij een IT bedrijf) dat ik de opname ingesteld heb op de (oude) harddisk recorder en dat ik deze nadat alles niet werkte 3 keer gereset heb, stroom eraf geweest en ook router/experia box opnieuw opgestart. Toen dat niet werkte de nieuwere ontvanger aangesloten, ook 3 keer een reset en stroom eraf gehad; geen oplossing. Ik wist gisteren ook wel zeker dat de opname mislukt was. De dame in kwestie heeft daarna volgens mij nog op de server o.i.d. gechecked of mijn opname terug te vinden was, maar zij kwam al direct tot de conclusie dat er weinig kans is dat de opname terug te halen is.

Tja, en nu? Er wordt een storingsformulier opgemaakt en dit wordt door een andere afdeling nogmaals bekeken, als zij de opname terug kunnen halen wordt hij weer beschikbaar maar de kans was klein. Ook krijg ik GEEN terugkoppeling over de storing, mijn opname wordt beschikbaar en als dat niet zo is...dan kunnen ze het niet oplossen. De dame deed nog een poging om naar wijzigingen in de programmagids te wijzen, maar dat is natuurlijk onzin. F1 kijken wereldwijd miljoenen mensen naar en daar wordt nooit gerommeld met de tijden. Enigste was kan gebeuren is dat een race uitloopt en om die reden neem ik ook altijd de 2 / 3 programma's erna op, zo weet ik zeker dat ik geen minuut mis.

Kortom, mooi kastje muur verhaal, het is niet op te lossen door KPN, mijn abonnement kan ik niet opzeggen daar zit ik nog een jaar aan vast. Nou de eerstvolgende opname die mislukt ben ik klaar met KPN en dan gaan alle spulletjes netjes in een doos retour nadat ik heb opgezegd.

Wat ben ik overigens blij dat er mensen zijn die geheel belangeloos de F1 uploaden naar nieuwsgroepen, om die reden waren bij mij de scherpe kantjes er al vanaf want anders was ik echt niet akkoord gegaan met bovenstaand verhaal.
 
Beau
een dikke jankerd ben je.
 
snellehenk
Tja, dat is nog eens een hopeloze reactie...als je bedenkt dat ik mijn abonnement speciaal hiervoor laat aanpassen en KPN vervolgens een brakke dienst levert. Laat ik maar verstandig zijn en je reactie negeren.
 
KaPteiN
@Beau, je reactie is ongepast. Graag opbouwende kritiek leveren.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
corzijlstra
Ik ben het helemaal met KaPtein eens. Ik ben zelf geen autoraceliefhebber, maar anderen zoals snellehenk zijn dat wel. Wel heb ik nog geen antwoord op de vraag waarom opnamen soms falen.
 
Giant2000
Ik heb de race afgelopen weekend ook opgenomen en die is wel gelukt. Als je op internet even rondsnuffeld zijn er wel torrent sites te vinden waar je de race alsnog van kunt downloaden, zowel RTL7 als de BBC HD versies.

Ik volg de serie Varg Veum op Canvas en ook daar is een opname mislukt, erg vevelend, maar gelukkig is bijna alles wel te downloaden (hoezo: zo werk je piraterij in de hand Wink )

Wat de zwarte opnanes betreft: een complete reset wil nog wel eens helpen, dus stekker eruit, bij het eerste bollteje op MENU drukken en in het menu terugzetten nar fabrieksinstellingen én software verwijderen. Vaak doen de opnames het dan wel.
 
Tucker
Ik heb ook regelmatig opnamen die alleen een zwart scherm geven, en als je dan nog een keer drukt de door corzijlstra genoemde balk met 2147, het komt bij mij zeer regelmatig voor. Bijzonder ergerlijk als je een serie probeert te volgen!
En resetten zoals hierboven genoemd helpt geen snars, want dat heb ik ook meerdere keren geprobeerd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'falende opnamen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
herhaalde opnamen Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 7 24 okt 2012
afspelen opnamen op tv scherm Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 20 sep 2012
geen opnamen van Omroep Zeeland Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 31 mei 2012
programma opnamen verdwenen Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 25 apr 2012
Haperingen opnamen HDD recorder KPN Glasvezel KPN Televisie Storing : 1 16 okt 2011
Advertentie