obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Oplossing voor grote afstand tot wijkcentrale?
Dutchottie
Wij zitten op ongeveer 5 kilometer van de dichtsbijzijnde wijkcentrale voor onze ADSL. Hierdoor komen we niet boven de 2.5Mbps uit.
Ons abo biedt ruimte tot 20 Mbps.

Ik begrijp dat de afstand het grootste probleem is, maar wat zou hier aan kunnen gedaan worden?
Zijn er manier om aan KPN te vragen om egens tussenin een soort versterker te plaatsen?
Of zijn we gewoon overgeleverd aan een prehistorische snelheid? :-)

Thanks all,

Marco
 
Heino Wonnink
Denk dat je idd pech hebt.
In deze tijd investeren ze niet echt meer in het koper netwerk en zul je dus niet veel verder komen.

Bij ons in de buurt kennen we het zelfde probleem.
Vaak kun je via het 3G netwerk dan hogere snelheden halen dan via de kabel....

Succes met je verbinding.

Groeten Heino
 
Henk2304
Ik zou wel snel een goedkoper abo nemen. Instap (8 Mb/s) is ook wel goed genoeg als je toch niet meer dan 2,5 Mb/s haalt, toch?!
L8r, Henk
 
hellup
Mijn buren en ik zitten op 4.5 km afstand van de centrale. Ik had KPN gehoste ADSL van Zonnet/Wanadoo/Orange/Online/Tele2/T-Mobile met maximaal 800 kbps upload and 4 Mbps download.

Met KPN Ales-in-één Standaard haalt mijn buurman nu 2 Mbps upload and 13 Mbps download. Daarom ben ik zojuist ook overgestapt.

De truuk is dat deze nieuwe verbinding VDSL gebaseerd is. Hierbij wordt 's nachts een soort meting van de naar de ruis op de lijn gemaakt (profiel) waardoor de verbinding de eerste 1-2 weken in kwaliteit toeneemt.

Er is dus toch hoop voor je met de bestaande koperen draadjes, dankzij betere moduleer/demoduleer (modem) apparatuur in de centrale en thuis!
 
kpwul62
Hi,

Vraagje: hoe is dit verder afgelopen?

Voor zover ik begrepen heb zijn de hogere VDSL2 snelheden alleen bereikbaar als men op een afstand van -zeg- 1 max 1,5km van de wijkcentrale woont. Daarboven wordt het ADSL2.
Zelf woon ik op 3.7km afstand van de wijkcentrale en meer dan 6Mbit/s is absoluut niet haalbaar (ADSL).
 
cuore verde
Hoi,

In gebieden waar de meeste KPN klanten wonen wordt natuurlijk het eerst geïnvesteerd in het opwaarderen van apparatuur in centrales, en ook in verdeelkasten zit steeds vaker een internetpoort waardoor de afstand waarover de dsl nog over koper gaat meestal minder dan twee kilometer is.
Bij mijn beste weten is de doelstelling dat er in 2015 in iedere verdeelkast van KPN internetpoorten zitten.(glasvezel)
Zodat het dsl signaal niet meer over koper naar de verdeelkast hoeft, maar vanaf de poort in de verdeelkast doorverbonden is op jouw aansluiting.
Dan is er natuurlijk meer snelheid beschikbaar op alle adressen met een KPN aansluiting.
Er zijn steeds weer nieuwe ontwikkelingen die hogere snelheden over koper mogelijk maken ook met de bestaande infra-structuur, Dlm is daar een goed voorbeeld van. Adsl gecombineerd met analoge telefonie(Pstn) of met Isdn is ook minder snel omdat dit ook een deel van de bandbreedte inneemt. Het is in buitengebieden zowieso aan te raden je internet op een tweede/reserve-ader aan te vragen voor maximale bandbreedte.
Dus gewoon vast bellen en internet ernaast op de reserve ader

Succes......
Het oude P.T.T. logo als een stukje nostalgie voor alle liefhebbers van KPN.
 
kpwul62
Destijds waren er (heel) veel problemen met wegvallende verbindingen. Meting op meting, Geen idee hoeveel mensen langs geweest zijn. DSLAM in de centrale vervangen, uiteindelijk zelfs een nieuw aderpaar met een nieuw telefoonnummer. Maar goed, beter werd het niet. Van 12Mbps, naar 8Mbps, naar 6Mbps.
Het is niet anders, that's it. De afstand. KPN heeft bij de aanleg van deze Vinex-locatie, 10 jaar geleden, besloten géén extra wijkcentrale te bouwen, ondanks de ca. 6-7000 woningen.

Zeer waarschijnlijk zal KPN binnen de eerstkomende 5-10 jaar in dit gebied ook níet investeren
(Rhoon, hemelsbreed ca. 2.5km van de wijkcentrale in Rotterdam-Zuid).
Al helemaal(!) niet omdat CIF binnen 2-2,5 jaar alles zal verglazen, met Caiway als enige provider.

Op grond van een uitspraak van de NMA heeft KPN de overname van Caiway afgeblazen, helaas!!
"Een van de bezwaren van de NMa is dat het regionale marktaandeel van Caiway en KPN te groot zou worden. Zo zouden abonnees in bijvoorbeeld Krimpen aan den IJssel nog alleen zaken kunnen doen met KPN."

Ha! Nu kunnen we alleen maar zaken doen met Caiway. Hoe bedoelt u, vrije marktwerking? Dat is vrijwel nergens. In UPC gebieden kan ik alleen maar kiezen voor.. juist, UPC.
Of ik Tele2, XS4ALL neem, voor ADSL gaat het toch via het KPN-netwerk: ik heb keuze qua provider.
Hier, met Caiway, heb ik géén keuze van provider. KPN zal v.w.b. glasvezel niet meedoen hier.

KPN maakt gebruik van Reggefiber en ik kan mij niet voorstellen dat die óók glasvezel gaat aanleggen terwijl dat er al ligt van CIF.

Het is jammer.
=
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplossing voor grote afstand tot wijkcentrale?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Multicast voor Ambilight Hardware instellingen : 3 31 okt 2016
Powerline 650AV+ niet gevoelig voor storing ledlampen Frequently Asked Questions : 7 28 dec 2015
Welke poorten open zetten voor ICS100 KlikaanKlikuit Algemeen : 3 21 sep 2015
FTP Server instellen voor WD My Cloud NAS Hardware instellingen : 3 13 jan 2015
Advertentie