obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
H220N + Range extender (repeater)
devries
Hallo,

Nieuw hier, en maar even aangemeld omdat ik overgestapt ben naar een KPN-pakket, en helaas gelijk wat probleempjes heb.

In een vorige internet opstelling had ik , om het bereik van de standaard modem te vegroten , een range extenter / repeater geplaatst, die het draadloze signaal van de modem oppikt en doorgaf.
Met de nieuwe H220N modem van KPN lukt dit echter niet. De sitecom range extender (WL-130) kan het internet signaal van de KPN modem wel vinden, maar krijg vervolgens geen internet via de range extender. Deze blijft eeuwig 'scannen' naar het internet signaal. Ik heb deze wel opnieuw geconfigureerd naar de KPN instellingen (o.a. ander password , ip-adres etc)).
Het lijkt erop alsof de H220N Kpn modem niet toestaat dat het signaal wordt opgepikt door de range extender, is dit mogelijk?

Of: Hoe zorg ik ervoor dat de H220N van KPN, en de range extender met elkaar connectie maken?
 
Roelieroel
Ik heb precies probleem. Ik heb een Sitecom 300N range extender geplaatst en deze geeft prima verbinding. Ik krijg echter alleen lokaal contact en geen internet verbinding.
Heb reeds uitgebreid met Sitecom aan de telefoon gezeten en ondermeer al het kanaal veranderd evenals de beveiliging aangepast naar AES ipv TKIP-AES.
Helaas helpt dat allemaal geen zier.
Frustrerende is dat het wel heel even heeft gewerkt (maar toen ik de computer opnieuw opstartte deed deze het niet)
Frappant is dat mij Ipad het wel doet op de range-extender, maar mijn Dell lap top niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wellicht kan het gewoon niet op de huidige experia box (H220N)
 
devries
Ik heb het probleem gefixed, het instellen van de 'default gateway' met het zelfde ip-adres als dat van de modem icm het instellen van een vast ip-adres op de aangesloten pc deed voor mij het internet werken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'H220N + Range extender (repeater)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers : 23 13 jun 2018
LAN range en DHCP Experia V10 Hardware instellingen : 1 12 jan 2016
FRITZ! WLAN Repeater 300E WiFi : 4 20 sep 2015
repeater en accesspoint Helpdesk : 17 11 aug 2015
Portforwarding H220N Snelheid : 3 06 mrt 2015
Advertentie