obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Storing internet en telefonie
misaba
Goedenavond, ik wil het volgende probleem voorleggen en hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Ik heb internet + bellen van de KPN maar helaas via Canal Digitaal. Ja weet het en heb spijt als haren op mijn hoofd....
Op 28 juni 2011 hebben wij hier bliksem inslag gehad met een rollende bliksem vanaf de weg over de telefoon/adsl leiding die geƫindigd is in mijn ISRA punt, airco en modem er was hier een gigantisch knetterend geluid te horen in huis en de aardlek en de hoofd stop in de hele buurt knalde eruit. Gevolg airco, laptop en modem kapot. Ik had gelukkig nog een modem van de kpn liggen dus die de volgende dag erin geplugd en ik had verbinding maar 1Mb maar dacht beter iets dan niets en snel mijn mail opgehaald nou snel lol en hij knalde er steeds uit. Nu inmiddels bijna 10 maanden later heb ik nog steeds problemen ook met telefonie mensen denken dat ik nooit thuis ben en bellen dan mobiel van waar zit je, thuis met de telefoon voor me op de tafel echter hij gaat niet over. Hierdoor heb ik diverse belangrijke telefonische afspraken gemist en ook mijn klanten klagen dat ze me niet te pakken krijgen. Aangezien ik aan huis gebonden ben door handicap ben ik door de weeks altijd thuis omdat ik geen vervoer heb. Ook hebben ze al diverse keren gehad dit nummer is niet in gebruik en een afsluittoon. Ook zelf heb ik problemen als ik iemand bel klinkt de andere kant heel ver weg en heel zacht bijna niet te verstaan mijn telefoon staat al op zijn hards eigenlijk voor slechthorende, maar ik mankeer wel wat maar ben niet doof of slecht horend. Ook gebeurt het vaak dat ik als ik wil bellen en de telefoon aanzet ik een afsluittoon hoor na diverse keren aan en uit te drukken kan ik eindelijk bellen hierbij gebeurt het vaak dat ik als ik het nummer heb gedrukt alleen een stille lijn heb en of hoor ik het geluid dat is aan het bellen is maar gaat dan niet verder over.

Dan mijn internet deze knalt er steeds uit en kan dan de DNS server niet vinden dit duurt soms een half uur tot een uu, ook mijn snelheid is helemaal weggezakt gemeten met KPN speedtest fluctuerend tussen Uw gemeten snelheid bedraagt: 2.28 Mbps, 5 minuten later wegzakkend naar Uw gemeten snelheid bedraagt: 1.32Mb, zeer onstabiel, bij KPN zat ik altijd tussen de 6 en 7 Mb en zeer stabiel nooit geen problemen. Op het moment kan ik niet eens een spel spelen op facebook het duurt 5 minuten voor het spel geladen is en dan weer 5 minuten tot hij naar een andere pagina overgaat.

Bij aangaan van het abonnement bij CD heb ik ze na de blikseminslag van 28 juni 2011 gebeld dat er problemen waren met internet en bellen, niet alleen bij mij ook mijn buren zaten zonder telefoon en internet. Er werd mij verzekerd dat het geen probleem was en dat ze KPN zouden aansturen alles na te kijken zodra mijn abo bij hun in ging 4 juli 2011. Nou om kort te gaan u moet nu nog komen. Heb me blauw gebeld naar ze maar zonder resultaat dus ben aan het emailen geslagen zodat ik alles zwart op wit heb. Een monteur van KPN die bij de buren was om het te herstellen heeft ook mij een beetje geholpen maar zei wel ik kan verder niets doen voor u daar moet CD opdracht toegeven.

Mijn internet loopt rechtstreeks vanuit een ijzer KPN kastje die onder mijn huis staat deze is afgesloten met speciale schroeven waarvan ik geen schroevendraaier heb anders had ik hem allang open gerukt, Dit is zo'n 12 jaar geleden gedaan door 6 man sterk van de KPN er waren hier in het dorp toen problemen waar ze al 3 dagen van aan het uitzoeken in de centrale "wat volgens zeggen een zooitje was" van wie die aansluiting was. Ik ging een telefoontje plegen toen er werd ingebroken in het gesprek door een monteur vanaf de centrale die mijn naam en adres wilde hebben nou dat was lachen met 6 man kwamen ze door mijn huis stampen wel erg gezellig hoor. Wat wel minder was was dat ik anderhalve maand later een telefoon rekening kreeg van 7500 gulden maar die werd netjes kwijtgescholden en ik kreeg een bloemen aangeboden voor de overlastSmile Vanwege de problemen had ik ineens ook geen telefoon en internet meer en hebben ze omleidingen moeten aanleggen om het werkende te krijgen.3 dagen zijn ze bezig geweest om alles te herstellen en weer werkende te krijgen.

CD geeft aan vandaag in een email aan dat ik maar in het ISRA punt moet gaan klooien of zelf een monteur moet inschakelen en de kosten dragen. Ik vraag me af of dit wel het isra punt is het s een langwerpig ijzer grijs kastje 10x 30 cm hoog schat ik en voor zover ik kan zien staat er alleen KPN op. Ik ben vandaag op internet gaan zoeken maar ik zag nergens zo'n kastje als ISRA pun?

Zelf heb ik al de bedrading vervangen, 2 verschillende modems geprobeerd en zelfs een nieuwe telefoon gekocht, mijn zus werkt bij SNT (Hi helpdesk) als er een nationale inzamelactie wordt georganiseerd word ik altijd uitgenodigd mee te helpen aan de telefoon, de laatste keer had ik het erover en werd gewaarschuwd voor bepaalde dect telefoons die storing zouden kunnen geven op het internet + bellen pakket, de volgende dag direct een nieuwe telefoon aangeschaft.

Nu na meer dan 10 maanden bellen en emailen naar CD ben ik klaar met CD en heb wel genoeg geduld gehad, hun eigen technische dienst geeft aan dat ze me veelte laag hebben aangemeld met 3Mb en de metingen niet goed zijn, nu geef ik dit al maanden door maar ze zijn daar niet zo slim en wordt een maand geleden dan gezegd dat ik in de loop van de dag het verschil moet merken dat het omhoog is gezet en de afdeling mijn stabiliteit de komende weken in de gaten houd, maar helaas wederom een loze belofte. Dan reageer ik terug 2 dagen later dat er nog niets veranderd is. Hierop krijg ik een mail terug dat ze dat pas de 19de gaan doen vanwege werkzaamheden in de wijkcentrale. De 19de nog niets. Hierop direct vrijdag de 20ste kpn technische dienst gebeld en het probleem uitgelegd meneer doet diverse metingen en constateert net als CD hun technische dienst dat de metingen niet goed zijn en mijn snelheid nog verkeerd afgesteld staat. Ik vraag hoe het staat met de werkzaamheden in de wijkcentrale of die misschien nog niet zijn afgerond meneer geeft na nakijken aan dat er geen werkzaamheden zijn geplant in april en de werkzaamheden in maart zijn afgerond alle leidingen zijn hier vanaf vorig jaar vervangen. Meneer begrijpt mijn probleem echter hij kan verder niets voor mij doen en geeft mee wederom CD te emailen dat ook KPN constateert dat hun gestuurd moeten worden. Wederom een email gestuurd naar CD met conclusie vann KPN echter CD heeft er geen boodschap aan en krijg een standaard mail terug met bedrading vervangen en bla bla bla en als dat niet helpt ze een nieuw modem sturen, wat ik al diverse keren aangegeven al gedaan te hebben en met 2 modems getest met zelfde resultaat. Dus weer mailen dit keer zeer boos want ik houd er niet van belogen te worden en stel een ultimatum. Vandaag krijg ik dan een email dat hun de lijn al maanden testen en nog nooit een verkeerde meting hebben gemeten. Hierop wederom vandaag KPN gebeld die weer een meting doet en wel degelijk errors krijgt meneer geeft ook nog aan dat dit zeker met de blikseminslag te maken kan hebben en dat het beleid is dat dan alles wordt nagekeken.

Hierop heb ik direct contact gezocht met mijn advocaat die mij een aantal punten heeft toegestuurd wat mijn rechten zijn en ik heb nu met onmiddellijk ingang hun in gebreken gesteld en aansprakelijk voor het al 10 maanden niet leveren van een goed werkende internet en telefoon verbinding en het hardnekkig weigeren een oplossing te bieden en ik het abonnement met onmiddellijke ingang opzeg. En dat ik volgens advocaat recht heb op een schadevergoeding en de kosten voor het aangaan van een ander abonnement. Dus KPN ik kom eraan.

Ik heb net het log bekeken van telefonie die staat vol met attacks en heel vaak down, down zijn denk ik de keren dat mijn telefoon die afsluittoon geeft of niets doet.
alert SRC=
alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=
alert PortScan ATTACK:SRC= [last message repeated 23 times in 1 seconds]

Log internet hebben ze uitgeschakeld want die doet het niet, Bij opstarten na update windows office net direct naar het Nas1 gegaan, want LAN staat niet ingeschakeld wat volgens mij ook niet klopt.
packets send packets received
Nas1 data 16114970 error 0 drop 0 Data 22542539 error 282 drop 0

Wat denkt u dat er hier aan de hand is???
En is het misschien beter mij Router te plaatsen ipv deze Zyxel modem
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing internet en telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Landelijke storing telefoonverkeer KPN Telefonie Storing : 1 24 jun 2019
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Nummerbehoud vaste telefonie bij overstap van Pretium naar KPN Algemeen : 2 05 jan 2019
Advertentie