obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Afstand Experiabox8v tot glasvezelkastje
PatatjeJoppie
Hallo,

graag zou ik advies willen voor mijn situatie.

Ik woon in een appartementencomplex waarbij de meterkast, buiten mijn woning, op de gang is.
Hier zou dus de Experiabox geplaatst moeten worden. Het probleem is dan echter dat ik geen, of bijna geen, draadloos signaal binnen de woning ontvang.

Het liefst zou ik de Experiabox in mijn woning plaatsen en deze dan via een utp kabel van ongeveer 10-15m aansluiten op het glasvezelkastje.

Kan dit? Heeft dit gevolgen voor mijn snelheid en interactieve televisie?
Wat zou een alternatief zijn? Draadoze router erachter in mijn woning? En zo ja? Welke zouden jullie dan aanraden?

Ben benieuwd naar het antwoord.

Product: KPN Alles in één 50Mb
 
2011joop
Ik denk dat dat niets uitmaakt.
KPN zegt wel dat het zo kort mogelijk moet zijn.
Maar in theorie maakt het niets uit.
Wel goede en hoogwaardige UTP kabel gebruiken.
Als je zelf monteert, zorg dan dat alles 100% goed is.
 
PatatjeJoppie
Bedankt voor de reactie.
Heb ondertussen de monteur langs gehad en die zei ook al dat het eigenlijk niets uitmaakt. Als de monteur de kabel trekt gebruikt hij een utp5e maar mijn voorkeur gaat uit naar een ftp5e of ftp6.

Ze komen woensdag weer langs want mijn verbinding was nog 'donker'. Overigens heeft Reggefiber dat meteen de volgende dag opgelost. Tot nu toe goede service dus.
Gewijzigd door PatatjeJoppie op 30 april 2012, 18:29
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afstand Experiabox8v tot glasvezelkastje', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lijnfouten: afstand of slechte kabel? Snelheid : 15 08 dec 2014
ADSL snelheidsverlies en afstand tot telefooncentrale KPN Handleidingen : 1 07 dec 2014
Afstand tussen glasmodem en experiabox Frequently Asked Questions : 3 19 aug 2013
Oplossing voor grote afstand tot wijkcentrale? Snelheid : 7 09 sep 2012
afstand bediening philip Algemeen : 1 14 apr 2012
Advertentie