obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Zijn mijn snelheden goed?
keeskaas
Ik heb Internet + bellen -(40/4)- en ben volgens een site 1674 meter van de centrale. Mijn vraag is of ik qua snelheid "goed" zit?


Onderstaand de gegevens van mijn modem:

Configuration Mode Auto
Current UpLink VDSL

Type PPPoE
Connection Name Internet
IP XX.XX.XXX.XXX
DNS
Disconnect Reason
Online Duration 254722 sec

Link Status Connected
Showtime Start 2 days: 22 hrs: 48 min: 39 sec
Modulation Type VDSL2
Actual Rate (Up/Down) 1725/16863 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1752/17100 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6.1/6.1 dB
Line Attenuation (Up/Down) 0/30.3 dB
Output Power (Up/Down) 7.9/16.5 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 34/78 ms
INP (Up/Down) 1/1 symbols
FEC (Up/Down) 98134/120931
CRC (Up/Down) 1/439
TPS_TC G.993.2_Annex_K_PTM
Profile 8b
 
thinkgreenn
Op 1.6/1.7km is een VDSL verbinding bijna net zo snel (of langzaam) als een ADSL2+

Dus wat je nu binnen krijg is zeker goed imo op jou afstand.
Je zou de helpdesk kunnen bellen en vragen of er een buitenring beschikbaar is. Dit zou je snelheid nog flink kunnen verhogen als het beschikbaar is
 
keeskaas
Dank, ik ga er van uit dat het niet mogelijk is. De monteur was al een keertje geweest en gaf aan dat ik op oude infrastructuur zit.

Ben net een maand bij KPN maar dat wordt dan downgraden.
Gewijzigd door keeskaas op 12 april 2012, 10:22
 
thinkgreenn
Gewoon bellen en vragen.. nee heb je ja kun je krijgen Grin
 
keeskaas
Zojuist gebeld naar de helldesk: daar geven ze me aan dat ik al op een buitenring zit en dat dit het maximale is wat er te halen valt.

Wat overigens jammer is, ik had ook graag tv gewild, maar met deze snelheden is het huilen met de pet op. Ben de kabel (UPC) meer dan zat. Enige wat rest nog is downgraden en kijken naar een sat-tv.

Overigens de actie is eerst 3 maanden 'gratis' het snelle 40/4 pakket proberen.
 
thinkgreenn
Ahh dat is jammer, er wordt ook geen glas geleverd daar?
 
keeskaas
thinkgreenn: nee, in onze wijk geen glasvezel. Maar er is wel een glasvezelring.


Mijn postcode is 3079JT met huisnummer 329. Op mijn adres zou dit beschikbaar zijn via BBeyond:
Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 16Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
B-SDSL BBned ATM DSL (IMA/4WIRE) 9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 4Mb/2Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 15Mb/15Mb



De KPN-centrale ligt op 3078AM met huisnummer 2. Via BBEYOND is dit beschikbaar op die centrale:
Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 16-24Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
B-SDSL BBned ATM DSL (IMA/4WIRE) 9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 12Mb/2Mb
VDSL2 BBned Ethernet DSL 40Mb/10Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 20Mb/20Mb
FTTx BBned Glasvezel (NEARNET) 100Mb/100Mb


Het grappige was dat toen de lijn werd opgeleverd door KPN, ik max 9000kbps down had op de 40/4-lijn. Toen een klacht laten aanmaken en een monteur werd aangestuurd. Hij heeft mij van mijn oude koperenlijn weggehaald en op een andere lijn gezet. Dit had als gevolg dat ik deze max snelheden bij kpn halen. Dus, de infrastructur hier in de buurt is echt verouderd.

IK kan nu lekker genieten van de gratis 'extra' snelheid. Na twee maanden gelijk mijn abo downgraden. Is niet de moeite waard om extra te betalen voor iets dat ze toch niet kunnen leveren.
 
Jo3i
50 mb is op jou postcode niet leverbaar volgens de kpn site, dan kan je gevoeglijk aannemen dat 40 ook nooit de volle snelheid haalt. Ik had in het verleden ook basis en toen ik naar een wat ouder flat verhuisde werkte er niets meer.
8 monteurs in de loop van weken/maanden aan huis gehad tot ik op de kpn-site eens ging kijken en bleek ik op mijn nieuwe adres geen basis te kunnen bestellen. KPN verhuisde me er wel mee terwijl men wist dat het niet zou werken.
Men ging daar niet op in,laten downgraden en heb nu een 8mb verbinding die op 11mb draait zonder problemen. KPN verkoopt wel. Uit eindelijk tot ieders tevredenheid geregeld en vergoed.
 
keeskaas
@joop80:

Heb intussen heel veel spijt dat ik TELE2 met ruzie heb achtergelaten. KPN is een drama. Ik heb teveel last van haperingen in de snelheid. Verbinding valt constant voor paar seconden uit. Pagina laden duurt toch te lang op een 40/4.

Ik zit ook op VDSL, echter datgene wat KPN belooft kunnen ze niet waarmaken.

We zijn beide genaaid door KPN.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zijn mijn snelheden goed?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wie is KPN en Wie zijn wij (zgn.klanten)? Algemeen : 5 27 mrt 2018
Wat zijn op dit moment de mogelijkheden? KPN Buitengebied Snelheid : 4 05 mei 2017
Hoe betrouwbaar zijn de verwachte downloadsnelheiden? Snelheid : 12 04 mei 2017
Geen geluid op mijn tv via kpn kastje Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 2 21 okt 2016
Inloggen op mijn KPN experia box v9 lukt niet Helpdesk : 2 13 jun 2016
Advertentie