obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
ZTE H220N en Wifi dat stopt na paar dagen
dmace
Hallo,

Ik heb al een tijdje een ZTE H220N en eigenlijk nooit problemen gehad.
OK, ik kon eerst het wifi-wachtwoord niet aanpassen, maar als je dat eenmaal overal had ingesteld, was dat geen probleem.
Nu heb ik sinds 2 maanden ook iTV, en dat werkt allemaal super.
Alleen valt sinds het aanschakelen van iTV regelmatig het wireless netwerk weg. Het is er dan nog wel, maar deelt geen IP-adressen meer uit.
Gewoon Internet, telefoon en iTV blijven gewoon werken.
De enige oplossing is om het modem te resetten, waardoor enkele minuten al je diensten onbereikbaar zijn.
Andere wireless instellingen op het modem helpen niets.

De KPN heeft al een nieuw modem gestuurd, maar dat valt nog sneller weg dan het oude modem.

Iemand anders die hetzelfde probleem heeft?
 
Dissel
Ik heb precies hetzelfde denk ik.
Als ik naar de draadloze netwerken hier in de buurt kijk zie ik die van mij "oppoppen" en daarna weer verdwijnen om daarna weer vrolijk terug te keren.
Inmiddels al wel het kanaal veranderd, want er zat er nog één in de buurt op hetzelfde kanaal, maar dat mocht ook niks baten.
Alles doet het verder goed itv telefoon en gewoon internet.
 
jota
Bij mij krijg ik wel een IP adres als ik dicht genoeg bij de Experiabox ben. Maar niet van mijn twee andere wapjes in huis als de TV box aanstaat.
heeeeeel vreemd Shock
 
r0gier
Lijkt op mijn probleem. Alles werkt, alleen wifi verbindingen zijn ineens met geen enkel apparaat meer te maken.
Wat ik als laatste tip heb gekregen is om Maximum Clients op 32 te zetten. Dit heb ik nu 4 dagen zo en nog geen storing gehad. Maar dat kan dus nog komen.
Dit staat onder Network, WLAN, SSID
 
jota
Het gaat alleen maar om de IP-adres toewijzing. Als een apparaat al een ip-adres heeft is er geen probleem.
Alleen is de TTL van de DHCP 24 uur, dus heb je de volgende dag een probleem als je opnieuw wilt inloggen en de TV box (nog) aanstaat.

Gisteren bij de helpdesk te horen gekregen dat je de TV voor de zekerheid echt op een aparte poort (liefst 3) moet aansluiten. En dat dan het probleem zou zijn opgelost
Ik hoop niet dat dat echt zo is, omdat ik dan een extra kabel moet trekkenFrown
Dus stel ik de test nog even uit Wink

Iemand dit al wel getest?

Of zou het toch een optie zijn om de overige WAPjes als repeater te configureren (en dan van het bekabelde netwerk af te halen)?
die ga ik vanavond nog even testen Grin

groet,
jeroen
 
thijssiede
Ik heb een soort gelijk probleem. Deze week is mijn "brons" pakket overgezet naar het nieuwe "instap"pakket (alles in 1). Het lijkt erop dat sindsdien de wifi totaal uitgevallen is.

Als ik kijk in "user interface" onder "wlan" dan staat hij op channel 0, er worden geen ip adressen uitgedeeld, alles staat op 0. Kanaal veranderen kan wel maar haalt niks uit. Max clients naar 32 haalt niks uit. Ik kan alle instellingen wijzigen maar geen verschil.

Iemand tips?
 
miewe01
Het vinkje bij : Enable WMM QoS heb ik uitgezet op de Basic pagina van het Wlan op de H220N.
Daarna opnieuw H220N opstarten.

Bij mij was dat het euvel.
Hopenlijk helpt het.
 
thijssiede
Had ik geprobeerd maar hielp niet. Heb vandaag nieuwe experiabox ontvangen, een Arcadia geloof ik? Ben nog niet thuis geweest, dus vanavond weer projectje.
 
miewe01
Ik heb nog wel een enkele keer gehad dat één van de pc's of tablets niet op het lan kon komen. De oorzaak was dat de pc dan nog een oud lease IP had. wel vreemd dat er niet een nieuw IP werd ontvangen... maar ik heb dat op gelost door de range aan te passen. Dus niet meer vanaf 192.168.2.1 tot... maar veranderen in 192.168.2.100 tot..
Dat had als resultaat dat er wel nieuwe IP adressen werden uitgegeven en ontvangen door de diverse apparaten.

Maar goed. Succes met je nieuwe experiabox.
Hoor graag of die wat meer open is, zodat je wat meer kan configureren.
 
thijssiede
Ik heb 'm aangesloten en alles werkt weer zoals het moet. Ik vind de interface iets makkelijker en hij is ook meer"open" voor zover dat mogelijk is want deze is ook behoorlijk afgeschermd hoor. Port forwarden is iets makkelijker. Ik heb er een Xbox en een mediastreamer achter hangen en die werken allebei perfect. Ook het openzetten van de NAT voor de Xbox ging snel en logisch. Ik had bij de ZTE altijd het idee dat het volledig willekeurig was om hiervan voor de Xbox de NAT open te zetten.

Bijkomend probleem in de laatste dagen dat ik de ZTE had was dat ik geen HD kanalen meer kon kijken, die liepen allemaal vol als het ware. Weet niet zeker of dat aan de ZTE lag. Ik heb niet meer gebeld omdat ik alles toch moest resetten, en alles doet het nu weer normaal.

Al met al bevalt de Arcadyan me tot nu toe goed.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZTE H220N en Wifi dat stopt na paar dagen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie