obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Tuner versterker aansluiten op Experiabox
wigge216
Internetten, bellen en TV kijken met KPN Glasvezel in combinatie met de Experiabox is tot op heden uitstekend verlopen en doet dat tot vandaag nog steeds. Wat mij echter stoort is, dat het radiosignaal niet analoog aangeboden wordt op de glasvezelkast, zoals op diverse sites wel wordt gesuggereerd. Hierdoor is het niet mogelijk gebruik te maken van de voordelen van de radiotuner op mijn Denon versterker, maar moet ik gebruik maken van de mogelijkheden op de Motorola VIP 1963. Het analoge signaal via een Cat5 kabel naar de radiotuner is geen optie gebleken en ik ben nu op zoek naar een goed alternatief. Is er iets (hardware) dat het digitale signaal uit de glasvezelkast of de Motorola VIP 1963 zodanig omvormt, dat ik dit aan kan bieden aan de radiotuner zoals "vroeger" via de coaxkabel.
 
Henk2304
Niet bij KPN Glasvezel. Maar b.v. bij Lijbrandt komt er wel een coaxsignaal uit het "glasvezelkastje". Daar kun je analoge radio en TV op aansluiten maar ook een DVB-C TV-tuner. HD-TV wordt dan weer niet geleverd. Daar heb je ook bij Lijbrandt een digitale tuner voor nodig.
L8r, Henk
 
wigge216
Henk, bedankt voor je reactie; misschien moet ik maar gewoon tevreden zijn met de mogelijkheden die KPN biedt. Ik bemerk dat veel medegebruikers de coax al de rug toegekeerd hebben en tevreden zijn met het alternatief. Soms is het wel eens interessant op het tuner-display te lezen welke muziek op dat moment gedraaid wordt. Maar goed, daar zijn dan weer apps voor die je van die informatie kunnen voorzien.
 
Henk2304
Ggd. Ik heb een Home Theater System (HTS) aangesloten op de TOSLink uitgang van de VIP1963. Daarmee kan ik het geluid van de TV een boost geven, maar ook naar de radio luisteren zonder de TV te moeten aanzetten. Inderdaad zie je geen RDS-info en zo, maar och, naar de radio moet je vooral luisteren!
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tuner versterker aansluiten op Experiabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
Advertentie