obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
Originele Firmware vrijgeven zonder support van KPN
Ja, dat wil ik ook! Ja, dat wil ik ook! 78%[35 stemmen]
Nee, dan ben ik bang dat ik zonder internet kom te zitten! Nee, dan ben ik bang dat ik zonder internet kom te zitten! 16%[7 stemmen]
Geen mening, boeit me niet! Geen mening, boeit me niet! 7%[3 stemmen]
Totaal stemmen : 45
 Onderwerp afdrukken
KPN Experiabox Firmware 7.4.5.1 and friends
ShortWire
Hoi Allemaal,

Omdat o.a. het GRE protocol / DMZ instellingen etc. niet werken met de standaard KPN firmware vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het vragen aan de helpdesk of er een normale "Thomson" firmware op het apparaat gezet kan worden.

Ik wil best een experiabox blijven gebruiken, en misschien er zelfs over denken om het modem niet terug te sturen naar de KPN , maar geen inbound VPN omdat men de moeite niet wenst te nemen de gebruikersinterface aan te passen gaat me net iets te ver. Sowiso is mijn conclusie dat KPN denkt dat al zijn klanten dom zijn en geen idee hebben m.b.t. netwerken en protocollen etc. Dat is erg jammer. Een goed alternatief is niet ondersteunde originele firmware op de 780, eventueel zonder die "geweldige" UOA procedure.

Alvast dank voor het delen van jullie ervaringen/klikken op de enquete :) !

ShortWire
 
KPNwebcare2
Hallo,

KPN experiaboxen die gemaakt zijn voor Internetplusbellen die hebben inderdaad een speciale firmware.
KPN experiaboxen die alleen voor ADSL zijn hebben geen speciale firmware.

De aanpassingen in het modem zijn speciaal gemaakt voor Internetplusbellen, en dan doelen we op het gebied van VoIP. Het is dus zo dat als je via een KPN experiabox voor IPB een firmware upgrade handmatig invoert dat dan de Experiabox niet meer werkt op het VoIP platform. Dus het wordt dan ook afgeraden om dit te doen.
www.kpn.com/webcare
 
bjern
Goed, ik ben nu dus even lid geworden (hallo allemaal) om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Ik heb vandaag een KPN-er aan de lijn gehad voor het volgende probleem:
Ik wil via WiFi audio / video streamen (gewoon van af PC via Tversity) naar mijn nieuwe (peperdure) tv en nu blijkt de experiabox dit telkens na 30 minuten exact af te breken. Ik kreeg van de man te horen dat KPN dit niet ondersteunt en dat de firmware dit blokkeert. Er is ook geen alternatief voor de experiabox. De enige oplossing is dus dat ik verhuis naar een andere provider, die me wel in staat stelt om de mogelijkheden van deze tijd te gebruiken. Ik wordt hier in gesterkt door het super-arrogante gedrag van de KPN-er, die niet eens de moeite wil nemen om mijn probleem te bespreken. In het verleden was nu juist de klantvriendelijkheid die me nog aan de KPN liet vasthouden, maar ook dat is kennelijk verdwenen.
Ik kon ook al niet met mijn Nokia via de Experiabox internetten (geen reactie van de gateway) maar dat kon ik nog door een extra accespoint oplossen.
Ik zal geen lelijke woorden gebruiken, maar die experiabox is om te huilen. Geen wonder dat er van alles geprobeerd wordt om die $%*-firmware te omzeilen..
 
gfive
tja ik wordt er ook moe van. De Expedia box is erg instabiel (IPCool.
Maar het ligt altijd aan de klant.... ach laat ook maar...
 
matthijs01
Ik gebruik geen VoIP maar heb wel IPB, maar waar zou ik dan die update vandaan kunnen halen?
 
SirPeter
IPB is Voip dienst dus geen goed idee om met de firmware te spelen.
 
drpcr
Weet iemand meer van de instellingen?

Ik begrijp dat ipTV zijn eigen ATM adressering heeft, net als Pinnen over IP bij sommige Bitstream providers, maar is de adressering al bekend?

Daarnaast, werkt het VOIP verhaal met een SIP account of hebben ze net als "Online" hun eigen smaakje?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Experiabox Firmware 7.4.5.1 and friends', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie