obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
ZTE H220N , mogelijkheden van de rode "WAN" aansluiting ???
highflow
ik zit al een tijdje te denken of t mogelijk is een 2e internetabo te nemen via de kabel en op een of andere manier
dit samen te laten werken gelijktijdig met de KPN lijn.

Het is schijnbaar nogal tricky en vele oplossingen doe de ronde , via routers , switches en zelfs software zou er mischien ee mogelikheid zijn.
Ik ben nogal internet freak e t zou best leuk zijn als dit kan gaan lukken...

Nu heeft de H220N een WAN aansluiting die normaal niet in gebruik is, maar is die wel ergens voor te gebruiken of is dit intern in t modem zowiezo nergens op aangesloten ?
Denkend aan een 2e modem/router op deze poort aansluiten.....
hoewel ik ook wel lees her en der over t verbinden van beide modems via de uitgaande LAN poorten.

Mischien een expert hier die er meer van weet.

Ik heb namelijk nog steeds een standaard tv abo bij de kabel (UPC) die ik niet eens meer gebruik maar mischien toch een idee om dit
aan te vullen met een goedkoopste internet optie om met die lijn een aantal taken te kunnen doen en indien mogelijk vanaf dezelfde pc
gelijktijdig.

hoor t graag Grin


* zie nu dat die ook gebruikt word bij glasvezel via die wan poort ...
zou t dan ook met een kabel modem op die poort lukken ?
zit me anders te denken aan een Draytek Vigor 2850VN of iets dergelijks ipv de H220 van KPN ... en daarop dan de
toekomstige kabelmodem aansluiten.
weet t allemaal niet zeker maar t lijkt erop dat dat mogelijk is zover ik zie bij de technische gegevens van de Draytek
support die adsl vdsl glas en kabel gelijktijdig en ook SIP server gedeelte voor t bellen wat ik ook nodig heb.
Alleen zal KPN natuurlik nooit support geven voor een eigen router/modem wat mischien nadelen gaat geven..

iemand raad ???

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 17 2012 23:52:38:
ben nog wel steeds opzoek naar de juiste configuratie,
met eindeloos handleidingen lezen en wat emails is me t nog niet precies duidelijk wat de beste keus is , kom op 2 mogelijkheden ,
de H220 vervangen voor een Draytek 2850vn , of de H220 als modem blijven gebruiken en daarachter een Draytek 2920 router hangen die dual WAN heeft
waarop dan de H220 en een kabelmodem word aangesloten op beide WAN ingangen.
Hierbij dan t voip gedeelte van de H220 blijven gebruiken voor de telefonie.
Ik zie als nadeel dat de 2920 geen IPv6 ondersteund, maar mogelijk wel in de toekomst met een firmwareupdate.... dat ben ik aan t uitzoeken nog.

Ik hoop dat er hier iemand is die wat meer weet voor zulke configuraties
met 2 isp`s gelijktijdig met functies als failsave en data verdelen over de 2 lijnen.
De shops doen helaas ook maar wat vaag met raad geven, men heeft me de 2920 aangeraden maar waarom die keus precies geven ze niet prijs.
Als laatste nog een mail gedaan naar Draytek zelf ik hoop dat hun wel serieuse raad geven met de voor en nadelen van de verschillende configuraties.
Ik zie heel graag tips en gebruikerservaringen hier !

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 19 2012 19:01:12:
Jammer dat niemand nog wat weet...

ik denk dat ik eruit ben , heb me een Draytek 2920 router besteld met Dual WAN en ga daar de H220 en de kabelmodem aanhangen
zodoende kan ik gebruik blijven maken van t SIP gedeelte van KPN
er zijn routers die t ook hebben en prima zou werken alleen de instellingen zijn geheim dus krijg je dat nooit voor elkaar
zonder KPN eigen software dat is de conclusie.
Jammer ik had gehoopt dat t mogelijk was de experiabox vaarwel te zeggen en eindelijk je eigen firewall onder beheer hebt
vind t maar niks allemaal dat we niet eens weten wat er precies geblokeerd word zelfs.
Beetje schending van de vrijheid zonder openlijkheid van KPN hierover.
Maargoed we moeten er maar mee leven lol de box werkt tenslotte wel heel goed niets mis mee eigenlijk.

*nog even mijn dank aan Routerrshop voor de goede hulp voor mijn beslissing !
zonder hun tips had ik waarschijnlijk een verkeerde keus gemaakt

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 22 2012 15:33:36:
Update ;

Modem/router van UPC ontvangen de Cisco 3925
en ook de Draytek 2920 van Routershop

Kabel van UPC is al werkend en haal met wat vlotte testen 24,3/1,56 Mbit
dit klopt aardig met t abo.

flink griep hier maar probeer toch t een en ander te bekabellen en in te stellen om dan uiteindelijk dual WAN te creeren
god sta me bij lol zal nog niet zo eenvoud zijn

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 24 2012 08:45:37:
paar dagen flink aan t rommellen met die configuraties
maar t werkt uitstekend met dual WAN !

newsgropen bijna dubbel snelheid van wat ik eerder had
en surfen p2p en andere zaken gaan ongemoeid door
met was slimme rules instellen voor poort / ip naar welke WAN

een aanrader voor de netwerkfreaks onder ons

kost je wel veel tijd om t allemaal in te stellen maar t werkt zeer zeker
Gewijzigd door highflow op 24 maart 2012, 08:45
 
robot797
ik heb je een pm gestuurt

ik hoop snel andwoord te hebben
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZTE H220N , mogelijkheden van de rode "WAN" aansluiting ???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Wat zijn op dit moment de mogelijkheden? KPN Buitengebied Snelheid : 4 05 mei 2017
Portforwarding H220N Snelheid : 3 06 mrt 2015
VOIP bellen met Gigaset N300A-IP icm H220N V10 werkt niet Frequently Asked Questions : 2 25 dec 2014
Advertentie