obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Opnemen pakket: geen herhaalde opname meer
meh
Ik heb zojuist het Opnemen Pakket aangeschaft. Ik zie nu echter in het menu van mijn KPN ITV kastje niet meer de mogelijkheid om herhaald geplande opnamen toe te voegen. Ook de herhaalde opname die ik al had gepland (twee stuks) zijn verdwenen.
Als ik me goed herinner had ik in mijn menu Opnames - de optie Herhaald gepland. Deze optie is er nog steeds alleen had ik als ik die optie opende de optie om Herhaald geplande opnamen toe te voegen. Als ik nu de menuoptie Herhaald gepland kies gebeurt er niks.

Waar in het menu ik Herhaald Geplande opnamen kon invoeren weet ik niet precies meer maar ik weet wel zeker dat ik Herhaald Geplande opnamen kon invoeren. Ik heb daar meermalen gebruik van gemaakt.

Alvast bedankt!

NB Het Opnemen scherm is ook gewijzigd. Als ik op een programma sta en ik kies Opties - Programma Opnemen dan kom ik in een scherm waar ik alleen nog de optie "Verwijderen bij te weinig ruimte Ja / Nee" heb. Normaal had ik ook de mogelijkheid om opnamen een zelf in te stellen aantal minuten voor en na het programma uit te breiden. Ik begreep dat met het Opnemen Pakket er automatisch (uit mijn hoofd) 5 minuten voor en 15 minuten na het programma wordt opgenomen maar ik zou het ook wel handig vinden om zelf te bepalen hoe veel minuten voor en na het programma opgenomen moet worden.
Gewijzigd door meh op 23 februari 2012, 17:28
 
Henk2304
Standaard worden opnames in het Opnemen-pakket 5 min voor aanvang gestart en 15 min na afloop gestopt. Dat moet dus geen probleem opleveren.
Herhaalde opnames zijn helaas niet mogelijk bij het Opnemen-pakketSad Daar staat tegenover dat je 6 programma's tegelijk kunt opnemen (ook HD) en weer bekijken op alle ontvangers (als je er meer hebt). Het opnemen kost ook geen bandbreedte, want de opname wordt bij KPN opgeslagen en wordt pas naar je gestreamed wanneer je gaat kijken. Je kunt dus ook 6 HD-programma's tegelijk opnemen én gelijktijdig naar een ander HD-programma kijken; lokaal kun je meestal hooguit één een HD-programma opnemen en dan alleen nog maar naar een ander SD-programma (bij VDSL tenminste, bij glasvezel weet ik dat niet).
Opnames blijven maar één jaar beschikbaar, itt. lokaal opnemen waar opnames onbeperkt houdbaar zijn.
L8r, Henk
 
meh
Bedankt. Kan ik nog wel lokaal (dus op de harddisk) opnemen en zo ja, waar stel ik dat in?
 
Henk2304
Ggd!. Nee, het is of het één of het ander, helaas.
L8r, Henk
 
meh
Bedankt!
Als ik dus weer terug wil naar opnemen op mijn Harddisk moet ik het Opnemen Pakket uitschakelen?
 
Giant2000
Volgensmij kan dat maandelijks. Maar waarom zou je dat willen? Ik vind die onbeperkte mogelijkheid tot opnemen ideaal:

Onbeperkt tot 6 (HD) zenders tegelijk opnemen
Opnemen terwijl je tuner gewoon uitstaat
Programeren vanaf elke computer/smartphone die internet heeft, dus ook in het buitenland

Dat je zelf geen opnames kan stellen heeft ws. te maken met de opnames die KPN bewaard. Nu kunnen 100.000 mensen GTST opnemen, maar KPN neemt het daadwerkelijk maar 1x op. Als iedereen dit weer anders doet zal dit ongelovelijk veel opnameopslag opeisen.
Wat series betreft lijkt het me een kwestie van tijd dat deze op naam worden herkend en automatisch opgenomen kunnen worden. Wordt bijvoorbeeld de naam "Dexter" ingevoerd dan herkend het systeem dit en wordt deze serie altijd opgenomen. Het is zelfs mogelijk dit per zender te doen en of herhalingen uit te sluiten. Windows Media Center kent deze manier namelijk al langer en dat werkt werkelijk ideaal!
 
meh
Het heeft zeker voordelen, dat betwist ik niet. Wat ik echter wel mis is de mogelijkheid om herhaalde opnames te programmeren. Verder heb ik wat programma's op de harddisk staan die ik niet kwijt wil, ook niet na twee jaar. Die optie ben ik nu kwijt. Als ik nu iets opneem wordt het twee jaar bewaard en dan ben ik het kwijt. Het zou dus ook fijn zijn als je bij het programmeren van een opname kan aangeven dat je deze op de harddisk wil zetten zodat de opname langer bewaard blijft dan twee jaar. En waarom niet? De harddisk zit er toch in en wordt nu helemaal niet meer gebruikt.
 
Giant2000
Bewaren... dat is niet meer van deze tijd joh Wink Door het hoge aanbod is het consumeren en weggooien tegenwoordig. Zelfs bewaren heeft zijn langste tijd gehad: videobanden zijn mede omdat je HD gewend begint te raken van bedenkelijke kwaliteit en DVD's zijn na 5 jaar nagenoeg niet meer leesbaar.
Koop een 2e hands HDD recorder zou ik zeggen.
 
meh
Mag ik misschien zelf bepalen of ik iets wil bewaren of niet?
 
Giant2000
Ja hoor, maar dan raad ik je af het Opnemen Pakket te nemen of de opname te bewaren op een separate recorder.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opnemen pakket: geen herhaalde opname meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Werkt opname? Hardware instellingen : 4 10 sep 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Advertentie