obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Wel of niet abo aanvragen?
conimus
Goedemorgen,

Wij zijn voornemens om een glasvezel abonnement bij KPN aan te vragen. Echter hebben wij nog enige twijfels omdat ik overal lees dat de kwaliteit van HDTV nogal te wensen overlaat omdat KPN de stream knijpt naar 5mb. Momenteel hebben wij Ziggo en de HDTV die zij leveren is echt haarscherp.

Kan iemand mij vertellen of HDTV bij KPN wordt geleverd in 1080i of 720p?
En is de kwaliteit vergelijkbaar met die van Ziggo?

Alvast bedankt!
 
Henk2304
720p. Ik lees wel eens berichten dat KPN voor glasvezelklanten op niet al te lange termijn een kwaliteitsverbetering wil doorvoeren. Maar wanneer en wat dat dan inhoudt heb ik nog niet gelezen. Inmiddels krijgen ook VDSL-klanten - zoals ik - standaard 10 Nl-zenders in HD. Wellicht dat dat een voorbode is: laten zien dat glasvezel niet alleen sneller maar qua beeldkwaliteit ook beter is dan VDSL, wie zal het zeggen? Overigens zijn de ontvangers van KPN al geschikt voor 1080p50, op de toekomst voorbereid zullen we maar zeggen.

Vrij algemeen wordt beweerd dat 1080i bij Ziggo van betere kwaliteit is.
L8r, Henk
 
conimus
In een email en telefonisch contact met KPN werd gezegd dat KPN in 1080i uitzend.
 
Henk2304
Dat is nieuw voor mij want tot nu toe was het altijd 720p en voor zover ik weet is het bij VDSL ook nog echt niet anders. Maar wellicht is de al genoemde kwaliteitsverbetering bij glasvezel inmiddels doorgevoerd. Ik hoop 't voor je maar ik heb er noch hier noch bij KPN al iets over gelezen.
Zie ook http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2468, waarin een official van KPN zegt dat ze 720p leveren, maar dat antwoord is van oktober vorig jaar, dus wellicht is het inmiddels gewijzigd?
L8r, Henk
 
conimus
Oke, maar heb tweemaal antwoord gekregen dat het 1080i is. Reggefiber zegt overigens ook dat KPN gebruik maakt van hun netwerk.

Greetz
 
Henk2304
Klopt. Reggefiber legt het glasvezelnetwerk aan en KPN (of Lijbrandt, Xs4all, Tele2 of wie dan ook) levert het abonnement. Vroeger (?) had je ook nog Glashart als glasvezellegger maar die is voor zover ik weet door Reggefiber overgenomen?
L8r, Henk
 
2011joop
Zie http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2468&rowstart=10
Pagina 1 en 2.

1080i is helemaal geen stream, maar een resolutie.
Dit zegt helemaal niets over de beeldkwaliteit.

Ziggo is momenteel echt veel beter.

De stream is te laag, namalijk 8 a 10 MB.
Bij Ziggo 12 a 14 MB.
Dit verschil is echt zichtbaar.

Ook SD is bij Ziggo mooier.

Ook het aantal HD kanalen is bij KPN niet echt veel.

Dus staar je niet blind op de loze leuze 1080i, maak kijk naar de stream in MB's.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel of niet abo aanvragen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie