obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nieuws van/over KPN. Post hier je nieuwtje betreffende KPN.
 Onderwerp afdrukken
KPN hernoemt pakketten ADSL en VDSL: Instap, Standaard en Premium
KaPteiN
Telecomreus KPN voert een naamswijziging van de pakketten door. Alle pakketten heten nu Instap, Standaard of Premium. Dit was al zo bij de glasvezelpakketten maar dit gaat nu ook gelden voor ADSL en VDSL. De ‘Basis’ pakketten heten nu ‘Instap’, de ‘Extra’ pakketten zijn ‘Standaard’ gaan heten en ‘Premium’ is zo gebleven.

Behalve een naamswijziging voert KPN ook een snelheidswijziging door. De ‘Standaard’ abonnementen stijgen van 30MB/s naar 40MB/s. De prijs blijft ongewijzigd. Maar er is meer; bij alle interactieve televisie pakketten zitten nu 10 HD kanalen standaard in het zenderpakket, ook hier zonder prijswijziging.

KPN wil duidelijk de concurrentie beter aan kunnen gaan. Het bedrijf gaat sneller internet leveren en standaard zenders in HD kwaliteit. Hiermee komt KPN, qua proposities, dichter in de buurt van Ziggo en UPC. KPN geeft als extra bij veel pakketten toegang tot de streaming muziekdienst Spotify.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Henk2304
30 en 40 MB/s is wel erg veel zelfs voor VDSL; bedoeld zal wel zijn 30 en 40 Mb/sWink. Mijn EB geeft een maximum snelheid van krap 14 Mb/s aan, dus een Standaard abo is voor mijn nauwelijks zinvol. Ik blijf erg ver van 30 - laat staan 40 - Mb/s vewijderd. Ik blijf dus maar mijn Basis (oeps Instap) abo met 8 Mb/s houden.

En de 10 HD zenders zitten sinds vrijdag al in mijn abo. Veel verschil zie ik niet, zelfs niet op mijn 46" TV-scherm, maar dat zal wel komen omdat het maar 720p is wat KPN doorgeeft en er nog steeds maar erg weinig HD-content wordt uitgezonden. Waar kun je trouwens zien of een uitzending in HD is? Staat niet in de programmabladen en ook niet op Teletekst, toch?
L8r, Henk
 
MBR
Gaat er ook wat veranderen voor de bestaande klanten ? heb nu standaard tot 30mb 3mb upload lijn wordt dit op geschroefd naar 40 mb en 5 mb upload.
 
Giant2000
Zie jij geen verschil, Henk? Ik duidelijk wel, zelfs een SD uitzending op een HD kanaal, bijvoorbeeld de ondertiteling of de logo's zijn superstrak.
Ondanks dat ik veel klachten lees over de kwaliteit vallen mij de HD kanalen van KPN echt enorm mee. Ze zijn m.i. vergelijkbaar met de Engelse HD kanalen van de satelliet.
Kijk even of je de tuner wel goed hebt staan. ik heb hem op automatisch staan en deze geeft 1080/50Hz door, oftwewel 1080p.
Helaas zijn er nog geen programmagidsen die aangeven of iets in HD uitgezonden wordt. Veel Amerikaanse series zijn standaard in HD, maar ook steeds meer sport.
Handig zou dit wel zijn aangezien ik geen HD programma kan opnemen als ik een andere zender kijk. Andersom ook niet: ik kan geen HD zender kijken en ondertussen een andere kanaal opnemen.
 
Henk2304
Ja, ik heb mijn 1963 op automatisch staan en mijn Samsung UE46C6000 rapporteert dat als "1080p @ 50 Hz". Het zal wel aan ons liggen. Tot een jaar geleden hadden we Ziggo op een 37" Philips met een CI+ kaart. Werkte op zich goed maar ook daar zag ik niet zoveel verschil op de zenders die Ziggo destijds al standaard in HD doorgaf (Ned 1/2/3 HD en Eurosp. HD). Met name op Eurosp. kon je wel wat verschil zien (veel programma's in native HD) maar echt overtuigend was het niet. In die tijd las ik ergens dat - toen nieuwe - afleveringen van Flikken Maastricht in HD werd uitgezonden; dat was ons nog niet opgevallen. Ik zal vrijdag eens opletten of ik het nu wel zie.
Ik dacht destijds dat het aan de beperkte schermdiagonaal (37" ) in verhouding tot de kijkafstand (2-3 m) lag. Maar nu met 46" op dezelfde afstand zien we nog geen overtuigend verschil, ook onze zoon niet en die is toch pas 21.

M.b.t. het opnemen: met het Opnemen-pakket kan dit wel. De opname wordt niet lokaal op je 1963 opgeslagen maar bij KPN. Je kunt tot 6 programma's tegelijk opnemen (ook voor de HD-kanalen) en afspelen gaat via alle KPN-ontvangers die je lokaal hebt aangesloten. Toen ik het Opnemen-pakket afsloot (€ 5/maand, ongeacht het aantal ontvangers) ging de huur van mijn eerste ontvanger met € 4 omlaag (van € 8 naar € 4/mnd; voor de tweede betaal ik nog niets als coulance voor de Digitenne-problemen in Bovensmilde, gaat over een paar maanden ook € 4 kosten). Per saldo betaal ik dus € 1/maand voor het Opnemen-pakket. Het maken van (herhaalde) tijdopnames is met het Opnemen-pakket echter (nog?) niet mogelijk.
Gewijzigd door Henk2304 op 20 februari 2012, 17:13
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN hernoemt pakketten ADSL en VDSL: Instap, Standaard en Premium', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
KPN verhoogt prijzen pakketten en vast bellen fors KPN Nieuws : 3 22 mei 2016
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing : 4 09 mrt 2015
Over van ADSL naar Glasvezel KPN Glasvezel diensten : 6 19 jan 2015
Advertentie