obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Vanaf 19 februari 10 HD zenders in het basispakket?
Giant2000
Er zijn 2 versies van de nieuwsbrief van februari in omloop. De meesten van ons zullen gelezen hebben over het mozaikkanaal op 999, maar anderen hebben informatie gekregen dat vanaf 19 februari 10 Nederlandse HD zenders standaard in het basispakket zullen komen. Het HD pakket gaat dan HD Extra heten en hebben de overige HD zenders, zoals de Belgische zenders en BBC HD. Het HD Extra pakket gaat €7,50 kosten, 25% goedkoper dan het huidige HD apkket dus.

Dit zou de eerste stap kunnen worden naar nieuwe software die rond april zou worden uitgerold waarin de mogelijkheid bestaat je eigen zendervolgorde in te stellen. Vooral de glasvezel kijkers, die al sinds vorig jaar de 10 Nederlandse HD zenders in het basispakket hebben, willen graag dezae zenders op de voorkeuzes 1 t/m 10 hebben.

Officiele berichtgeving uit de afwijkende nieuwsbrief:


HD Pakket wordt in prijs verlaagd

Per 19 februari vormen de 10 Nederlandse HD zenders standaard onderdeel van het basis zenderpakket. Hierdoor wordt de prijs van het HD Pakket verlaagd naar € 7,50 per maand. Het nieuwe HD pakket heet voortaan HD Extra Pakket en bestaat uit de volgende HD zenders: Discovery show case, Animal Planet, één, Ketnet/Canvas, BBC, Nat Geo Wild, ESPN America en E! Entertainment. Heb je een abonnement op het HD Pakket? De prijswijziging gaat in per de eerstvolgende factuur na 19 februari.
 
Henk2304
Zou het kunnen zijn dat de versie met de aankondiging van HD in het basispakket alleen gestuurd wordt naar abonnees die - op basis van hun lijnsnelheid - ook daadwerkelijk HD kunnen ontvangen? Ik bedoel dus niet de abo-snelheid (die is bij mij 8 Mb/s) maar de door de EB gerapporteerde snelheid (bij mij 12-13 Mb/s). Een goede test is of je het HD-demokanaal (700) kunt ontvangen, dat lukt bij mij wel.

Voor het HD-pakket kun (kon je tot nu toe) je een postcode-check uitvoeren maar die is niet zaligmakend. Vorig jaar kon ik het HD-demokanaal wel ontvangen maar de postcode-check was meestal negatief en soms positief. De klantenservice snapte dit in eerste instantie niet maar na enig aandringen werd ik doorverbonden met de 2-de lijn die het probleem herkende (twee systemen van KPN (KPN zelf en Hetnet) die samengevoegd zijn en waarvan het ene systeem een verouderde database had en een negatief antwoord gaf). Ik ben toen een tijdje op het HD-pakket geabonneerd geweest maar de kwaliteit viel mij tegen en dan vind ik € 10/maand net teveel van het goede.
Maar standaard in het basispakket? En dan ook nog zelf je eigen kanaalindeling kunnen maken? Kom maar op dan.
L8r, Henk
 
Giant2000
Ik denk het toch niet: ik kan HD ontvangen, ook volgens de postcode. Ik heb zelfs supersnel VDSL.
 
Henk2304
Ik heb nog helemaal geen nieuwsbrief ontvangen niet over het mozaïkkanaal noch over HD-kanalen in het basispakket. Of zou die zijn blijven steken in de mailstoring van afgelopen weekend ...
L8r, Henk
 
Giant2000
Er is een mailing rondgegaan naar klanten die het HD pakket hebben.
KPN zwijgt hier verder hierover, er wordt nog steeds een HD pakket voor 10 euro verkocht terwijl dit over 2 dagen een uigekleed pakket is voor 7,50. Hele vreemde vorm van communicatie en zal kwaad bloed zetten bij klanten die NU een HD pakket afnemen.
 
Henk2304
Hoe dan ook: gisteravond laat (toen ik na een verjaardag nog ff de berichten over Prins Johan Friso wilde bekijken) viel mij bij het zappen van kanaal 1 terug naar de regiozenders op dat na 999 niet 700 maar 710 kwam. Ik heb dus sinds gisteravond (laat?) de 10 HD-kanalen in mijn Basis-pakket zittenGrin
L8r, Henk
 
meh
Ik heb in de instellingen "HD-optie aan op deze ontvanger" op "Ja" gezet, ik heb een HDMI kabel van mijn harddiskrecorder naar de tv, ik heb een full HD tv, volgens de postcode check kan ik HD tv "ontvangen". Toch heb ik niet de kanalaen 700 t/m 710. Kan iemand aangeven wat de mogelijke redenen hiervan kunnen zijn?

Alvast bedankt!
 
Giant2000
Je zou nog even software verwijderen kunnen doen, mocht dat ook niet helpen dan moet je toch even contact opnemen met KPN want dan kon er wel een bandbreedte probleem zijn.
Doe ook even deze check:
http://192.168.2.254/cgi/b/dsl/dt/?be...&l0=2&l1=0
Bij mij staat hier:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.504 / 21.188
De waarde 'ontvangen' moet toch wel boven de 10 liggen voor de ontvangst van HD.
 
meh
http://192.168.2....2&l1=0
Ik krijg een login scherm met Login ID "KPN" en er wordt om een password gevraagd. Klopt dat?

Edit: ik heb de harddiskrecorder even herstart en nu heb ik de HD zenders wel.

Iedereen bedankt!
Gewijzigd door meh op 24 februari 2012, 18:22
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vanaf 19 februari 10 HD zenders in het basispakket?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Duitse zenders Helpdesk : 1 11 apr 2017
Duitse zenders niet meer te ontvangen. Programma aanbod : 2 06 apr 2017
Zie geen Duitse zenders Helpdesk : 2 01 jan 2017
KPN Glas Zenders Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 1 23 mei 2016
Meer HD-zenders bij KPN Programma aanbod : 2 30 mrt 2016
Advertentie