obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van KPN. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Gigaset DX800A installeren
henry1st
Ik heb een Gigaset DX800A gekocht, maar krijg het niet aan de praat. Ik heb KPN glasvezel (Telefoon, TV en internet), met een Experiabox ZTE. Op dit moment verloopt mijn telefonie via een Homevox 1-5N, zonder problemen. Ik heb gebeld met de helpdesk van Gigaset en daar zei men dat ik een NTP1-kastje moest hebben. De helpdeskvan de KPN vertelde mij dat ik de Gigaset niet kan aansluiten, omdat ik geen ISDN-aansluitng heb. Op de doos van de Gigaset staat dat het apparaat geschikt is voor een analoge of ISDN-aansluiting binnen Nederland.

Ik ben niet technisch, maar hoop via het forum de telefooncentrale aan de praat te krijgen (zoveel wist de KPN-helpdesk me wel te vertellen: er zouden beslist oplossingen mogelijk moeten zijn om het te laten werken, al gaven zij er geen ondersteuning bij!). Dus bij dezen: wie kan mij verder helpen? Alvast dank voor de hulp!!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 21 2012 11:47:43:
Dit was het antwoord van de helpdesk van Gigaset:

In uw email geeft uaan uw Gigaset DX800 All in One met een telefoondraad aan een Homevox telefooncentrale te willen aansluiten en dat u via VOIP telefoneert.
Als u als u via VOIP telefoneert uw Gigaset DX800 met een telefoondraad met uw centrale wilt verbinden zal deze centrale het VOIP signaal aan de telefoonverbinding moeten toewijzen of uw centrale dit daadwerkelijk kan leest u in de handleiding van de centrale.
De Gigaset DX800 zal dan met de meegeleverde 2 aderige telefoondraad met de centrale moeten worden verbonden het instellen van de VOIP verbinding zal dan in de centrale gedaan moeten worden zie hiervoor de handleiding van deze centrale.
Als uw centrale deze mogelijkheid niet biedt moet u uw Gigaset DX800 met de LAN kabel met uw centrale verbinden daarna kunt u de VOIP instellingen in de web interface van de DX800 instellen (onder instellingen - telefonie - verbindingen).

OPM! De KPN is een van de providers in de lijst die u getoond wordt als u op verbindingen klikt en daarna als land Nederland kiest komt een lijst met providers waarvan de KPN er 1 is.

Voor vragen en informatie staan wij u graag ter beschikking onder onderstaand email adres of telefoonnummer.

Wat zij schreven heb ik geprobeerd (met de twee-aderige draad aangesloten op de geactiveerde port van mijn Experia ZTE), alleen loop ik nog steeds vast! Ik krijg geen kiestoon en de KPN komt nl. beslist niƩt voor in de lijst met providers! Weet iemand of ik in de lijst met providers misschien een ander bedrijf kan instellen dat met de instellingen van KPN(glasvezel) werkt? Op deze manier kom ik niet verder; ik loop in een kringetje - zodra ik mijn provider kan instellen hoop ik weer wat verder te komen.
Dank!
Gewijzigd door henry1st op 21 januari 2012, 11:47
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gigaset DX800A installeren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vaste telefoon DX800a Hardware firmware : 4 17 mrt 2018
Wifi stekkers installeren Hardware instellingen : 2 19 aug 2016
Siemens Gigaset SX551 van een nieuwe firmware te voorzien Hacked alles instelbaar Hardware firmware : 48 26 aug 2015
VOIP bellen met Gigaset N300A-IP icm H220N V10 werkt niet Frequently Asked Questions : 2 25 dec 2014
DX800A Gigaset Algemeen : 2 06 aug 2014
Advertentie