obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
WIFI Bereik
nevado
Ik heb de KPN Experia Box. Deze is nu met een ethernet kabel verbonden aan mijn PC, deze staan vlak naast elkaar op de 2e Etage. TV is via stroomnet verbonden. De box kan niet op de begane grond staan als Wireless omdat ik dan geen bereik had. Nu wil op de begane grond ( huiskamer ) gebruik maken van WIFI, echter het bereik wat het aangeeft is slecht, 1Kbps. Wat kan hier het beste aan doen, is een WIFI versterker een optie of een tussenstation ?. Wie weet raad.

Alvast bedankt voor de reactie's.

Gr
Hans
 
TokkieTokkie
Box naar beneden, kabel naar TV, desktop boven via stroomnet.
 
nevado
Op zich een leuke oplossing ware het niet dat ik op de beganegrond moet gaan boren en leidingen leggen voor mijn TV en dat ik boven ook TV heb, dus van de begane grond weer naar boven moet.
 
TokkieTokkie
Wat voor een box heb je?
 
glasblazer
Ik heb de ZTE H22ON en moet zeggen dat het Wifi bereik niet geweldig is. Ik zou via het stroomnet een DLAN WIfi unit plaatsen voor boven. Zelf heb ik een Netgear repeater ingezet om van Wireless naar bedraad te gaan. Ook een mogelijkehid. Maar misschien zou je in jou geval de Wifi van de Experiabox gewoon uit moeten schakelen en een goede Wifi router moeten gaan inzetten.
 
nevado
ik heb ook die h220. Kan ik bijvoorbeeld tussen mijn eigen router een nieuwe zetten verbonden met een ethernet kabel. En deze dan als verlegde Wifi gebruiken?
 
TokkieTokkie
Als het goed is zijn bij de H220 de ethernet poorten niet fixed (TV hoef niet perse op poort 3)
Dus als het goed is zou je beneden de TV & een computer (of een wifi accesspoint) op die homeplug tegelijk kunnen aansluiten dmv een switch.
 
glasblazer
Poort drie is wel degelijk voor ITV. De laatste oplossing gaat niet lukken. JeTV is geen probleem via Dlan verbonden. Als je een kabel aan je router koppelt en daar een wifirouter aan verbindt, creeer je een 2e netwerk in huis. Ik heb dat met een Netgear WN2000RPT opgelost. Ik vind persoonlijk de kwaliteit van de ZTE H220N wat Wifi betreft sowieso matig. Het Wifigedeelte aan een losse router overlaten is misschien geen gekke optie. Via Dlan naar beneden en daar een wifi dlan plug is ook een mogelijkheid. Op mijn stroomnetwerk lukt het om 2 dlan netwerken op te zetten.
 
TokkieTokkie
Nee, de H220 is NIET fixed port net zoals de Arcadyan niet fixed is.
Enkel de thomson's zijn fixed port en moet TV op poort 3.

De nieuwste DHZ multi TV pakketten bevatten ook geen switch meer omdat je voor de extra TV gewoon een andere poort op het modem kan pakken.

De nieuwste modem's kunnen zelfs via 1 kabel zowel TV alsmede Computer bedienen (kwestie van switch aan de kabel hangen en dan aar TV en computer).
 
glasblazer
Ik ga dat gelijk proberen. Het is mij verzekerd dat dit niet kan en lees dit voor het eerst. Snap er geen reet van dat dit niet breed is gecommuniceerd. We gaan het misschien meemaken en kom ik weer op de lijn.

Potverdikkeme. Ik had in eerste aanleg al een switch willen plaatsen en heb dit niet gedaan omdat dit volgens de monteur niet zou werken. Nu blijkt dat die poort 3 niet alleen voor ITV is. Je kunt er gewoon het Internet mee op. Dus een switch voor ITV en Internet gaat gewoon lukken. Had me een hoop moeite en kosten kunnen besparen.
Gewijzigd door glasblazer op 08 januari 2012, 11:50
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WIFI Bereik', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie