obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Draadloze set beinvloed de bedraade tv ontvanger
mones
Sinds kort heb ik glasvezel in mijn huis en heb daarbij het zilver pakket met 2 KPN iptv ontvangers. Deze twee tv ontvangers heb ik middels een door KPN meegeleverde HP switch (4prts) aangesloten op poort 3 van de KPNrouter (merk ZTE).

Mijn eerste scenario: 1 TV ontvanger (benedenverdieping) middels UTP bekabeling aansluiten op de HP switch en de tweede ontvanger (bovenverdieping) middels de draadloze set via het stopcontact.

=> Bij dit scenario krijg ik verstoringen in beeld en geluid (glitches?) op beide ontvangers.

Mijn tussen scenario (1b) om te testen heb ik de draadloze set compleet verwijderd, dus beide powerlines uit het stopcontact gehaald.

=> Bij dit scenario krijg ik geen verstoringen, helemaal niets, perfect zou je zeggen.

Mijn tweede scenario: een kabel getrokken vanaf de HP switch naar de bovenverdieping en beide TV's aangezet. Weer geen enkele verstoring.

Het tweede scenario heb ik als definitieve oplossing, een utp kabel naar de bovenverdieping getrokken, nu werkt alles naar behoren.

Echter heb ik nog steeds de vraag waarom de draadloze set de tv ontvanger die bedraad is kan beinvloeden (scenario 1)
Ik hoor veel mensen klagen over storingen in het beeld en allen werken ze met de draadloze verbinding sets. (allen door KPN aangesloten)

Zijn er mensen die de zelfde ervaring hebben, of zijn die een oplossing hiervoor weten?

Dank alvast voor jullie reacties!
 
Henk2304
Ik heb de door KPN geleverde switch aangeloten op poort 3 (TV-poort) van mijn EB (Thomson TG789vn).
1 Kabel van de switch direct naar de TV-ontvanger in de woonkamer.
1 Kabel van de switch naar een KPN DVS die direct op een stopcontact van een dubbele wandcontactdoos. De DVS dekt het tweede stopcontact af. Op het stopcontact van de DVS heb ik wel een verdeelblok aangesloten.
Op de eerste verdieping een DVS aangesloten op een stopcontact van een dubbele wandcontactdoos. Ook hier dekt de DVS het tweede stopcontact af en heb ik een verdeelblok op het stopcontact van de DVS aangesloten.
Ik heb noch beneden noch boven klachten over de beeldkwaliteit, zelfs kanaal 700 (HD) komt goed over.
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze set beinvloed de bedraade tv ontvanger', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV ontvanger software update december 2020 TV-setup boxen : 2 28 dec 2020
4K ontvanger Hardware firmware : 2 28 okt 2018
Radio luisteren via tv ontvanger Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 3 30 dec 2015
Infrarood ontvanger van 2260 elders plaatsen TV-setup boxen : 1 27 mrt 2015
2e hands ontvanger HMB2260 Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 16 19 mrt 2015
Advertentie