obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Speedtest KPN glas
FvHuizen
Beste forumbezoekers,

Ik heb sinds enkele weken het zilver pakker van KPN op een glasvezelverbinding.
Dit betekend dat ik een 50 mBit verbinding zou moeten hebben.
Ik doe regelmatig op speedtest.net een meting (zowel draadloos maar ook bekabeld) maar mijn hoogste snelheid komt nooit boven de 40 mBit.
Vandaag is het zelfs zo bedroevend dat de download niet boven de 25 mBit komt en de upload niet boven de 20 mBit.

Een medewerker van KPN heeft mij o.a. hierover twee weken geleden gebeld en zou afgelopen week terug bellen, helaas zit ik nog te wachten.

Wie deelt deze ervaring met mij.
 
Rescue105
Goedenmorgen,

ik doe ook regelmatig de speedtest, en dan verschillen de resultaten ook wel eens per dag.
Maar in het algemeen kom draadloos op gemiddeld 30 up en 30 down, er zitten wel eens uitschieters per dag bij;

En wat betreft terugbellen vergeet het maar, service is en blijft slecht bij kpn, maar dat zelfde geld ook voor upc.
 
FvHuizen
Inmiddels heb ik een aantal keren contact gehad met de KPN.
Als eerste wil ik melden dat ik zeer goede ervaringen met de servicedesk en medewerkers die mij uit zichzelf bellen.

Gisteren zijn er monteurs geweest en heb ik zelf ook een aantal zaken uitgezocht.
De aansluitkast van de glasvezelkabel zelf is vervangen,
Verder heb ik mijn Airport Extreme weer in de lucht gebracht en constateer dat deze een stabielere en snellere verbinding heeft dan de Experiabox.

Ik heb de Airport Extreme in de brugmodes geconfigureerd en op de lanpoort van de Experiabox aangesloten.
Kan nu meteen weer gebruik maken van de voordelen van mijn Airport Extreme.

Volgens de KPN is de maximale snelheid op een 50 mBit verbinding rondom max 45 mBit.
Mijn snelheid zit nu wisselend tussen de 40 en 43 mBit via Wifi, weliswaar niet het snelste maar voor alsnog voldoende.
Bekabeld kom ik wel tegen de 45 mBit, dus waarschijnlijk binnenkort een kabeltje trekken.
 
Herbiek
Op het ogenblik hebben wij sinds kort een (zakelijk) glasvezel aansluiting 10Mbit overgenomen van de vorige huurders. Deze zou volgens de KPN 10Mbit down en 10Mbit upload zijn met een overboeking van 1:10.

Inmiddels heb ik de afgelopen 2 weken op verschillende tijdstippen op de dag gemeten en komt nooit hoger uit als 8,5 Mbit down en 3,5Mbit upload. Ik vind voornamelijk deze laatste waarde bedroevend slecht.

Meting gaat via speed.io en via een bedraad (intern) 100Mbit netwerk.

We zijn van plan om de aansluiting op te waarderen naar 20Mbit, maar of we daar wel mee gebaat zijn als de upload daarna ook nauwelijks verdubbeld?

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Update: Het blijkt dat het wel erg belangrijk is tegen welke server je test. Heb nu ipv speed.io (met testservers in Duitsland etc) getest naar speednet.net en daar haal ik download 8,58 Down en 8,86 Up. Nette waarden dus.
Gewijzigd door Herbiek op 04 juli 2012, 12:31
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtest KPN glas', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN Glas Zenders Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 1 23 mei 2016
STORING OP GLAS (SNELHEID) OPGELOST OP 20-10-2014 KPN Glasvezel Storing : 2 26 okt 2014
Actual rate hoog, speedtest veel minder Snelheid : 1 08 okt 2014
Hardware firewall met KPN zakelijk glas? Eigen netwerk : 4 05 sep 2011
Dringend hulp nodig bij KPN Glas internet Hardware instellingen : 2 17 aug 2011
Advertentie