obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
KPN experia box V8
Wilkin
laatst zijn de mannen van KPN langsgeweest om mijn oude xperia box te vervangen door de nieuwe v8, dit zou voor ons een snellere verbinding opleveren en voor KPN een zuinigere box zijn door de eco modus.
de box is opgehangen, aangesloten en ingesteld. het SSID veranderen heb ik zelf gedaan.
Ik woon met 6 anderen in een huis en we hebben allemaal meerdere apparaten die op het internet kunnen.

nou is mijn probleem dat ik, als ik in de avond thuis kom, geen enkel apparaat kan aanmelden op het wifi netwerk. het SSID is wel zichtbaar en hij probeert verbinding te maken maar dat lukt niet, bij mijn laptop niet, gsm niet en ps3 niet. terwijl alles op de box wel groen licht geeft. als ik de box uit en weer aan zet krijg ik wel verbinding.

daarnaast is het zo dat na een tijdje de verbinding toch weer wegvalt, ik moet dan wederom de box uit en aan zetten.

daar komt bij dat ik nu al 3 avonden op een rij heb gehad dat er wel wifi verbinding was, maar geen verbinding met het internet. op geen enkel apparaat. ik zie dan op de box dat broadband en internet rood en oranje aan het knipperen zijn. wederom met de uit aan truc krijg ik het weer aan de praat.

maar waarom gebeurd dit? ik vond de oude experia box veel fijner want daar werkte alles zoals het hoort.
 
Rhijntje
Ik heb zelf sinds een paar dagen dit modem. Bij mij werkt alles perfect dus kan je niet helpen.
Je hebt dit nieuwe modem omdat ze aan andere aansluitng gemaakt hebben. Zgn. Pair bonding.
Bij mij geeft dit inderdaad een snelheidsverhoging. 44 down en 5 up. Niks te klagen dus.
 
mugo52
hoi,

KPN is inderdaad ook bij mij langs geweest. Een monteur van KPN heeft keurig het nieuwe v8 modem ge-installeerd!
Mijn ervaring met het nieuwe modem is super!
Inderdaad, ik heb nu een veel sneller, echt een veel sneller en een veel stabielere internetverbinding. Hierbij wil KPN ook bedanken! GOED WERK!
Helaas kan ik jou niet helpen met je probleem,want het komt mij niet bekend voor.
Mijn internet stats nu: 33 down - 3.5 up.
Eerst: 8 down en 1,5 up.

regards,
 
Henk2304
Ik heb begrepen dat KPN een experiment uitvoert met pair bonding bij een geselecteerd aantal klanten. Ze doen dit - blijkbaar - om te kijken of ze dit volgend jaar of zo algemeen kunnen aanbieden. Daarom lijkt het me verstandig om je problemen direct bij de klantenservice te melden. Als het goed is weten ze daar van je "experimentele voorkeurspositie" en zullen ze dus hopelijk beter (dan normaal?) hun best doen bij het oplossen van problemen.
L8r, Henk
 
robbiebaggie
@wilkin
2 dagen geleden ook deze box gehad.
Niet vermeld dat ik proefpersoon ben.
Het werkt wel heel goed, geen uitval, snelheid nu op 50M/bts
Ook de WIFI aansluitingen gaan goed, PS3, ipod, iphone en 2 andere vaste computers.

Staat bij jou home network goed ingesteld?
WPA2 code bij alle gebruikers hetzelfde?

Dit om mee te beginnen.
 
Wilkin
ik heb ondertussen bijna geen uitval meer. ook kan ik nu met elk apparaat constant aanmelden op het netwerk. ik heb niks veranderd aan de instellingen maar nu doet ie het, dus ik stel verder geen vragen. bedankt voor alle hulp!

dan nu het volgende probleem. de router is een Arcadyan VGV7519.
nu wil ik cod mw3 online spelen maar mijn nat type blijft staan op strict. heeft iemand een stappenplan voor hoe ik mijn nat op open kan krijgen. welke poorten etc moet ik openen?

of zou het helpen als ik een ander modem neer zou hangen? ik heb er namelijk nog wat liggen.
wederom bij voorbaat dank
Gewijzigd door Wilkin op 30 december 2011, 02:59
 
robbiebaggie
Op welk apparaat wil je MW3 spelen?
Hier wordt het ook gespeeld (PS3) dit gaat vlekkeloos.
Dus multiplayer mode .


Wink
 
Franko
@wilkin

Als je inlogt in je router dan moet je naar Extra's gaan, vervolgens staat er links een kopje:
UPnP, dan moet je het volgende aanvinken: Enable UPnP IGD Device,
dit zal je Nat type op open zetten.

Succes
 
zepposx
Ik heb ook het probleem met de NAT type op mijn ps3.
Ik heb zoals Franko aangeeft de "enable UPnP IGD Device" aangevinkt en mijn ps3 en de router herstart, maar nog steeds vindt de ps3 geen UPnP en dus blijft hij NAT type 3 aangeven...

Ik heb al heel veel geprobeerd maar niks lukt...

Weten jullie misschien iets?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN experia box V8', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie