obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
dvd recorder met harde schijf en interactieve tv
Ingrid
Sinds ik interactieve tv van KPN heb (19-10-2011) kan ik niets meer op mijn harde schijf opnemen van de dvd recorder. Heb de scartkabels aangesloten conform de aanwijzingen op de KPN site. Heb begrepen dat je alleen datgene op kunt nemen als je de tv ontvanger ook op die zender zet en dat die daarop ook moet blijven staan tijdens de opname. Als ik de tv ontvanger aan zet dat kan ik niets meer met de dvd doen (bijvoorbeeld geen guide of disc navigator oid op het beeldscherm krijgen). Volgens de KPN site moet ik bij de recorder voor opnemen vanaf een externe bron (EXT/AV1) kiezen maar weet echt niet hoe dit moet. Kan iemand mij helpen?
Baal er sowieso al erg van dat ik niet naar een andere zender kan kijken tijdens een opname. Was niet de bedoeling bij het kopen van mijn dvd speler. Ben ook niet van plan om het opnamepakket aan te schaffen. Daar heb ik die dure dvd speler niet voor aangeschaft. Vind dat ik hierover ook geen goede info heb gehad van KPN. Had hier bij mijn vorige provider nl geen problemen mee (kabel). Ook bij de klantenservice werd ik bijna afgeblaft. Waren echt zeer onvriendelijk. Zit nu aan een jaarabbonnement vast, maar ben hierdoor wel van plan om na deze 12 maanden over te stappen naar een andere provider.
 
Giant2000
Sluit de tuner met de VCR SCART aan op je SCART ingang op je dvd recorder. Sluit je dvd recorder via een andere SCART uitgang weer aan op je tv. Als het goed is dan zie je het beeld van kpn via je dvd recorder en kan je ook opnemen.

Dat je bij je oude tv leverancier iets anders kon opnemen dan wat je keek komt omdat dit een analoog signaal is. Het analoge signaal wordt echter meer en meer afgeknepen en uiteindelijk zal het zelfs verdwijnen, dus de optie om over te stappen naar je kabelmaatschappij is ook maar van tijdelijke duur. Tsja, dvd/hdd recorders zijn eigenlijk al weer een beetje "uit". Helaas.
 
TutsandTips
klopt. Mensen zijn niet altijd op de hoogte van de techniek. Feit dat je ITV via je videokanaal kijkt zorgt ervoor dat je alleen nog maar kan opnemen wat je op dat moment aan het kijken bent met een recorder... Mensen weten dit vaak niet als ze een dergelijk abonnement afsluiten. Anderzijds kunnen verkopers van providers moeilijk de hele thuissituatie van klanten doorlopen... Dit is toch echt een weetje voor je een zo'n abonnement aangaat. Het zou goed zijn als dit bij de verkoop aangegeven word maar anderzijds had de klant zich er ook misschien eerst in moeten verdiepen.... De techniek staat immers nooit stil!
www.tutsandtips.com
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dvd recorder met harde schijf en interactieve tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
interactieve tv Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 16 feb 2017
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
suse en interactieve tv Algemeen : 2 04 nov 2016
Externe harde schijf aansluiten op de V10 KPN Nieuws : 17 02 okt 2016
Advertentie