obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
port forwarding thomson 787
peter83
Hallo Mensen,

Mogelijk stel ik een vraag die al 100 x gevraag is maar enig zoekwerk op dit forum heeft mij nog niet geholpen.

Ik ben in het bezit van een KPN abo met daarin interactieve tv en internet.
Hierbij zaten de motorola decoder met Harddisk en de router/modem thomson tg787.

Nu is het volgende het geval:
Ik heb 2 spelcomputers (xbox en ps3) en de pc op de router aangesloten.

De PC heeft al een statisch ip adres en werkt na behoren, ik heb echter nog geen poorten hoeven openzetten voor programma's.
Is het voor grabit nodig poorten open te zetten?

Maar goed nu de xbox:

Zodra mijn xbox een statisch ip adres krijgt ziet mijn router hem nog wel, ik kan de poorten openzetten. Maar mijn xbox blijft vertellen dat mijn NAT type nog steeds op strict staat..
Zodra mijn xbox een dynamisch ip adres krijgt dan is dit niet het geval?!? Echter zit ik dan iedere paar dagen te kloten om opnieuw de poorten te openen voor de xbox..aangezien mijn ip adres steeds kan wijzigen.

Ik lees vaker klachten over port forwarding met spelcomputers en KPN

Ik werk altijd als volgt (met dynamisch ip adres:

In het thomson menu ga ik naar tools>delen van spellen..
ik zeg daarbij een spel /toepassing aan apparaat toewijzen
Ik haal uit het dropdown menu de xbox live, toevoegen. (stel ik zelf alle poorten samen dan onthoudt ie dat niet, via nieuw spel/toepassing creeren)
Xbox uitzetten, router uitzetten. Router aan, laten opstarten, xbox aan. Meestal kan ik dan weer met NAT type open spelen, soms moet ik nog es een reboot doen.

Nu heb ik een statisch ip adres aangegeven, eerst zag mijn router qua ip alleen 0.0.0.0 toen ik hem reboot zag ie wel mijn xbox ip adres, en gaf de router aan dat steeds dezelfde ip adres wordt gebruikt.
Echter volg ik dan weer het stappenplan zoals boven beschreven, dan blijft de xbox maar zeggen dat ik een NAT probleem heb.

Waarom wil het op de ene manier wel en op de andere niet?

Voor de PS3 werkt het nog helemaal niet, ook niet met dynamisch ip adres, de ps3 blijft maar zeggen dat nat type 3 is (1 of 2 is beter).

Dit is erg frusterend en voor online gaming zou ik nog toch wel es graag mijn spelcomputers een statisch ip adres geen, daarbij de poorten openzetten en spelen. Iedere keer voor de xbox blijven bijstellen is ook zo'n geklooi.




Is er iemand die kan vertellen wat ik moet doen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port forwarding thomson 787', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port forwarding V10A Hardware instellingen : 8 26 apr 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Port 6680 forwarden op Experiabox V10 tbv aansturen PHC domotica mbv smartphone Hardware instellingen : 1 03 mei 2017
KPN storing op IPv6 en port-forward KPN Internet Storing : 1 04 feb 2017
Advertentie