obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Tweede interactieve tv op eigen netwerk
Pekilijeam
Ik ben in het bezit van KPN glas abonnement zilver en ben hier super tevreden over. Mijn eerste interactieve tv staat op poort 3 van de experience box en werkt goed. Mijn tweede tv wil via mijn netwerk aansluiten en dit wil niet lukken. Als ik het netwerk eveneens op poort 3 zet heb ik fout 12 geen netwerk. En als ik wel internet dus netwerk heb krijg ik fout 14.
Hoe kan ik mijn tweede tv op een eigen netwerk aansluiten.
 
Henk2304
Daarvoor heb je een splitter nodig (van KPN) of anders een Draadloze Verbindngs Set (DVS, ook van KPN, bestaat uit twee homepluggen). Toen ik mijn tweede ontvanger kreeg zet daar een splitter bij. Ik heb poort 3 aangelsoten op de splitter en de eerste ontvanger direct op de splitter. De tweede ontvanger (boven) is aangesloten via een DVS, waarbij de "zender" is aangelsoten op de splitter. Ik ben voornemens om beide ontvangers via een DVS aan te sluiten (dan heb je 3 homepluggen nodig - één zender (direct op poort 3) en twee ontvangers - en kan de splitter vervallen).
L8r, Henk
 
Pekilijeam
Dit is mij wel bekend. Maar mijn tweede tv staat achter in de tuin afstand circa 25 mtr. Ik heb hier een netwerk kabel liggen waar ik zowel internet (streaming music) heb liggen en nu ook streaming tv wil hebben.
Echter volgens mij kan dit niet via eenn kabel. Sluit ik hem aan op poort 3 dan heb ik geen netwerk en sluit ik hem op een andere poort aan dan heb ik geen tv. Dus ik moet denk ik een extra netwerk kabel aanleggen voor tv en een voor mijn netwerk.
Ik heb hier echter geen ervaring in en weet niet of dit juist is.
 
Henk2304
Maar daar heb je toch ook gewoon "stroom" uit je eigen meterkast? Dus waarom dan geen DVS, is een stuk makkelijker dan kabels leggen?
L8r, Henk
 
Pekilijeam
Zou je zo denken maar het ligt gecompliceerder dan het lijkt. De ruimte in de tuin heeft een aparte aansluiting op het elektranet en dit gaat dus niet met DVS componenten.
 
Henk2304
Dan zul je toch een tweede ethernetkabel moeten aanleggen vrees ik, die je moet aansluiten op de splitter van poort 3.. Evt. kun je nog gebruik maken van itvonline.nl, maar dan heb je niets aan je tweede ontvanger en moet je de TV aansluiten op je computer.
L8r, Henk
 
bvivie
Mbt aansluiten op poort 3, dat is niet (meer ?) nodig.
In de handleiding van KPN staat dat je de Tv via de SetTop-box moet aansluiten waarbij de SetTop-box op poort 3 van de KPN Router aangesloten MOET worden, Bij gebruik van meer TV's moet je ook volgens deze handleiding er een splitter (meegeleverd met in ieder geval Zilver abonnement) tussen zetten.

Mijn ervaring is (sinds kort) dat dit niet perse noodzakelijk is, wij hebben de eerste TV inderdaad met SetTop-box aangesloten op de 3e poort van de router.
De 2e Settopbox hangt op een andere UTP kabel in het netwerk, dit hele netwerk is verder aangesloten op een van de overgebleven poorten van de router (dus niet poort 3), de TV aangesloten op de 2e settopbox werkt gewoon.

Voorwaarde is denk ik wel dat het 1 netwerk is (dus als je een 2e router hebt moet je die niet via de WLAN poort aansluiten maar zoals je een splitter aansluit, dus binnenkomende UTP kabel op 1 van de 4 uitgaande poorten en de router moet dit ook wel ondersteunen, maar dat doen de meeste volgens mij wel.

Mogelijk dat dit nog niet zo lang zo werkt, wij hebben geconstateerd dat er recent een upgrade van de KPN router is geweest.
Gegevens : router KPN Experiabox VTE H220N, Settopbox Motorola VIP1963, 2e Settopbox hangt aan 2e router (Linksys), alles bedraad.

Mogelijk heb je hier wat aan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tweede interactieve tv op eigen netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
DVR benaderen met mobiel netwerk Hardware instellingen : 3 08 feb 2019
Advertentie