obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Klacht over Exchange Online i.c.m. Blackberry
wboerhout
Ik heb gisteren de volgende klacht bij KPN ingediend. Zijn er nog mensen die ervaring heben met Exchange Online i.c.m. Blackberry?

---
L.S.,

Onlangs heb ik, ten behoeve van de eenmanszaak van mijn vrouw, een abonnement genomen op de KPN dienst "Exchange Online". Deze dienstverlening is administratief opgeleverd en, wat betreft de aansluiting van laptops met Outlook, operationeel. Ook een willekeurige iPhone (met toevallig een T-Mobile abonnement) is aangesloten op de dienst, en werkt goed.

Een van de faciliteiten van de dienst is het synchroniseren van e-mail, contactpersonen en agenda met een Blackberry smartphone. Dit kreeg ik niet aan de praat, en (langdurig) contact met de helpdesk 0800-0403 voor Exchange Online en 06-12001200 voor de mobiele kant leverde uiteindelijk als resultaat dat de mobiele abonnementsvorm (van KPN) die nu actief is op de Blackberry niet geschikt is voor KPN Exchange Online.

Om dit werkend te krijgen, zo is mij verteld, is een zgn. BES-abonnement op de Blackberry nodig. De kosten hiervan zijn €27,50 per maand, terwijl de databundel van het huidige abonnement €14,71 (excl BTW) kost. Bovendien moet het mobiele abonnement overgezet worden van particulier naar zakelijk.

De dienstbeschrijving van KPN Exchange Online (bijgevoegd) bevat nergens deze specifieke eisen die gesteld worden aan het Blackberry-abonnement. De beschrijving bevat de zinsnede "Voor de koppeling met BlackBerry is een KPN BlackBerry-abonnement een vereiste". Dit hebben wij. Pas in de contacten met de helpdesk kwamen de aanvullende eisen boven water.

Ik concludeer dat de Exchange Online dienst onvoldoende gespecificeerd is, en wens voor de financiële gevolgen hiervan niet op te draaien. Kunt u mij een voorstel doen dat tegemoet komt aan deze wens? Wij nemen, zowel privé als zakelijk, meerdere KPN-diensten af, en het zou jammer zijn als door het ontbreken van afstemming binnen KPN de Exchange Online dienst daarbuiten zou vallen.

Met vriendelijke groet,


[hierna volgen de de admin gegevens over de telefoon en het Exchange Online-abo]
[de dienstbeschrijving is te vinden via kpn.com/aandeslag, te groot om hier bij te voegen]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klacht over Exchange Online i.c.m. Blackberry', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
klacht indienen Algemeen : 2 16 mei 2015
ITV-online werkt niet KPN Glasvezel diensten : 4 09 mrt 2013
ITV-Online op tv met wifi+browser Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 2 12 jan 2013
Exchange-server met poort 25 geblokkeerd. Helpdesk : 4 03 nov 2012
Advertentie