obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Ps3 online en TG789vn
DeuZ
Ik weet dat er al veel topics over dit onderwerp zijn, heb de meeste opties al geprobeerd, maar niks lijkt te helpen. De klantenservice had eigenlijk als enige serieuze optie: overstappen. Dit moet toch anders kunnen?

Zelf heb ik het pakket internet/bellen/interactie tv extra (20mb )
Modem/router: KPN Experiabox Thomoson TG789vn, softwareversie 8.4.2.U
Laptop, interactieve tv, bellen etc werkt naar behoren.
Alleen de Playstation3 werkt met geen goed fatsoen!! (en nee, dit ligt niet aan sony, bij een vriend geprobeerd die upc heeft, daar werkte de ps3 perfect).

Het probleem:
Online gamen werkt voor geen meter. Telkens 'connection lost', 'failed to connect to the server'. Die keren dat het wel lukt, wordt je vaak uit een spel gegooid, duurt het extreem lang met laden, of hapert het. Speel de spellen Socom Confrontation en Fifa 12. Beide niet fatsoenlijk online te spelen.

Wat heb ik zelf geprobeerd?
1) mijn ps3 een static IP-adres gegeven via de ps3 zelf, na connection test geeft de ps3 aan: UPnP available, NAT-type: Type 2 (zou voldoende moeten zijn om online met ps3 te gamen?)
2) in de experiabox UpNP gebruiken aangevinkt.
3) in de experiabox bij thuisnetwerk de naam van de playstation 3( unknown.....) veranderd in PS3 en type veranderd in spelconsole. Bovendien het hokje met 'gebruik steeds hetzelfde IP-adres'. Toewijzing IP-adres is nu statisch.
4) in de experiabox bij toolbox - delen van spelen & toepassingen - 'een nieuw spel of nieuwe toepassing maken' een nieuwe toepassing gemaakt met naam: Playstationonline, dan de 2e optie aangevinkt met: handmatige invoer van poortkaarten. Vervolgens heb ik de volgende poorten toegevoegd (zie de bijlage voor de poorten)

5) De toepassing Playstationonline wil ik koppelen aan mijn PS3. en kies bij toolbox - delen van spelen & toepassingen - 'Een spel of toepassing aan een lokaal netwerk toewijzen'.
Vervolgens kies ik bij spel of toepassing: Playstationonline en bij Apparaat: PS3 en klik op toevoegen. Vervolgens gebeurd er he-le-maal niks en blijft er staan: 'geen spel of toepassing toegewezen'. Het openzetten van de poorten werkt dus totaal niet!

Hoe kan ik dit oplossen? Zag dat er begin 2009 al soortgelijke problemen waren.. Het kan toch, 2 jaar later, niet zo wezen dat KPN nog steeds geen oplossing heeft voor dit probleem? Graag hulp!
DeuZ voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
compu_help
Beste heer/mevrouw Deuzeman,

Ik heb ongeveer een half jaar geleden dezelfde problemen ondervonden met mijn oude ps3. Die werkte wel oke (niet 100%) bij iemand anders. Alleen deed die het bij mij thuis niet goed. Dit kwam, omdat ik best ver van de router afzat. Mijn ps3 gaf wel aan dat signaal goed was, maar dit klopte dus niet.

Ik heb toen mijn oude ps3 naast de router gezet en toen ging het bij mij beter, Ik was er echter helemaal klaar mee. Inmiddels heb ik een nieuwe ps3 gekocht, in de nieuwe versie is de internetontvangst stukken beter.

Momenteel geen problemen meer.

Heb je hier wat aan gehad?


Met vriendelijke groet,

Michiel
 
DeuZ
Beste, compu_help,

Dit heb ik al eens geprobeerd, maar hielp bij mij niets. Bovendien staat de experiabox hier maar 4 of 5 meter vandaan.
In ieder geval bedankt voor de tip!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 26 2011 15:50:57:
Via verschillende bronnen, heb ik de volgende informatie weten te achterhalen:

1) 'Indien kort hiervoor de poorten werkten en nu niet en het gaat om een kpn experiabox vrees ik dat dit te maken heeft met een van de stille updates die kpn regelmatig automatisch uitvoert op het modem. kpn hoort dit probleem met een update op te lossen maar dat is aan kpn' Het portforwarden werkt niet, telkens foutmelding. Diep triest dat kpn na meer dan 2jaar nog steeds geen oplossing heeft voor dit probleem!!!!

2) 'Als het modem een kpn experiabox uitvoering is dan zijn een aantal features geblokkeerd of verwijderd door kpn. Voor de kpn experiabox uitvoering van het modem die van binnen dus een volledig kpn modem met kpn software is, geld in principe dat de kpn helpdesk support verleent' Dit was al bekend, maar wordt nog even officieel bevestigd. Het grappige is dat de kpn helpdesk zich er makkelijk vanaf wil maken door te zeggen: wij ondersteunen geen ps3/xbox360. Maar zo werkt het dus NIET: het probleem ligt bij kpn, niet bij sony/microsoft, aangezien het bij andere isp's wel naar behoren werkt!

3) 'De software in dit modem is van kpn en kan niet door software van de fabrikant worden vervangen. Bovendien kan deze software ook veroorzaken dat portforwarding niet of niet goed werkt' Ofterwijl, de modem wordt voor de gebruiker volledig 'dichtgetimmerd', waardoor het online gamen onmogelijk wordt gemaakt!

Het begint er steeds meer op te lijken dat kpn bewust geen oplossing levert voor dit probleem. Typ alleen maar eens op google in hoeveel mensen dit probleem ondervinden. Nergens is een goede oplossing te vinden. En kpn probeert haar verantwoordelijk te ontlopen! Vooralsnog lijkt de enigste oplossing bij kpn weg te gaan!!!!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 26 2011 15:55:47:
Bovendien werd er eerlijk verteld (en niet omheen gedraaid) dat kpn i.c.m. dit modem een van de slechtste opties is voor online gamen. U bent gewaarschuwd!
Gewijzigd door DeuZ op 26 oktober 2011, 15:55
 
compu_help
Beste Deuzeman,

U wimpelt mijn idee wel heel snel en simpel af.
Volgens mij wilt u geen goede oplossing of heb ik dat mis?

Snapt u uberhaupt wel hoe een modem, computer en een ps3 werkt?
Ik begin mij dat toch sterk af te vragen!

Neem ik de tijd om u van een goed antwoord te voorzien, krijg ik dit als antwoord...
U wordt bedankt! Ik zal nog eens mijn nek uitsteken om te helpen.

Succes ermee. Aan uw berichten te zien kunt u dat wel gebruiken! Ik wens u ook een beetje verstand van zaken toe, dat lijkt u hard nodig te hebben.


Met vriendelijke groet,

Michiel
 
DeuZ
Wat een kut troep die experiabox.
 
compu_help
Zeker geen reclame die troep!!
Prutsers, dat ze het voor gaming extra ongeschikt maken
 
DeuZ
Stel kk homo's zijn het bij kpn. Die Experiabox 'dichttimmeren' zodat de opties benodigd voor online gaming (PS3) afgeschermd zijn. Bang voor teveel belasting van de lijn/ teveel dataverbruik? Zet dan niet op de website dat het geschikt is voor online gamen. Want dat is het dus totaal niet! Als je de helpdesk belt en ze horen het woord 'ps3' springen ze gelijk in met: 'ja sorry dat ondersteunen we niet'. Erg triest. KPN maak je diensten eens waar!

TIP: ga weg bij KPN als je problemen hebt met online gaming. Ze zijn nog te beroerd om je te helpen! En wil je fatsoenlijk online gamen neem dan vooral GEEN kpn. Wat een kk troep!!
 
patrickdijkstra
Ik heb ook de TG789vn modem en een PS3 waar ik FIFA12 op speel.
De allereerste keer dat ik online ging spelen tegen een vriend (die een Telfort modem heeft) ging alles goed.
Toen ik daarna ad random online wilde spelen en tegen een vriend met UPC lukte het niet.

Toen heb ik het IP van de PS3 aangepast en wat dingen veranderd aan de hand van deze tutorial: http://community.us.playstation.com/thread/3025578?start=0&tstart=0
Daarna ging hij van NAT Type 3 naar NAT Type 2.

Mooi dacht ik maar ik hou nog steeds de volgende problemen:
- als ik online ad random wil spelen moet ik vaak 2 tot 5 x opnieuw uitnodigen voordat ie het echt gaat doen
- met de vriend die UPC heeft kan ik nog steeds onmogelijk gamen.

Iemand enig idee wat ik nu nog kan doen? Heb al tig forums gelezen maar kan de oplossing niet vinden. BVD
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ps3 online en TG789vn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
TG789vn portforwarding en firmware Algemeen : 3 14 jan 2014
TG789vn Routers : 2 01 dec 2013
Sitecom 300N XR achter EB Thomson TG789vn WiFi : 1 12 nov 2013
Advertentie