obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
2e ontvanger aansluiten interactieve tv
User1
Ik ben van plan om over te gaan naar interactieve tv van kpn, echter ik kom nogal wat vage omschrijvingen tegen op verschillende sites.
Ten eerste, het plan is om het pakket te nemen met 2 ontvangers. Daarbij stuit ik op een probleem:
Op de gebruiksaanwijzing staat dat je kan aasluiten met een draad, of draadloze verbinding. Ik wil beide ontvangersvia een draad verbinden, echter ik zie dat bij de gebruiksaanwijzing er maar één bedrade aansluiting mogelijk is.
Op de site over glasvezel van kpn zie ik wel dat je er een switch tussen kan zetten, maar kan dat ook via de gewone aansluiting, aangezien er hier nog geen glasvezel is.
Of zit deze switch standaard in alle pakketen van interactieve tv?
Is natuurlijk waardeloos als je 2 ontvangers hebt, en je er maar een gedraad kan aansluiten. (of met meerprijs via draadloos, maar dat wil ik (nog niet)

Dan nog een 2e vraag: Ik gebruik WIFI van mijn huidige KPN experiabox om op mijn telefoon aps te gebruiken?
Kan dat ook indien ik straks deze nieuwe aanluitingen heb?
Ik weet namelijk niet of er een nieuwe ontvanger geleverd wordt, of dat ik mijn huidge behoud?
Alsvast bedankt!
 
User1
Bedankt voor je antwoord!
Ter verduidelijking.
Ik heb geen glasverzel besteld.

In de gegevens van kpn zie ik nergens iets over die eventueel bijgeleverde swith.
Zit die er standaard bij?

Bij een glasvezel contract wel, daar komt hij ook in de gebruiksaanwijzing voor.

Als hij er standaard bijzit, is het dus geen probleem, maar dat is dus de vraag?
 
superbuis
Ik heb een vraag over het signaal tussen de experiabox/switch en de tuner. Komt er uit poort 3 gewoon een internet signaal? Met andere woorden, kan ik voordat het signaal de tuner in gaat er nog een hub/switch tussen plaatsen om op die manier via dezelfde utp kabel bijv. een mediabox tussen zetten? Anders moet ik mogelijk nog een extra utp kabel richting mijn tv trekken (of een draadloos setje van kpn aanschaffen).
 
Henk2304
Ik heb een tweede ontvanger (geen glasvezelFrown ) en bij de tweede ontvanger kreeg ik vanzelf een switch bijgeleverd. Maar met het draadloze setje (dan moet je er wel drie hebben) kan het natuurlijk ook. Dat ga ik doen zodra ik alles naar de meterkast heb verplaatst, maar daar moeten eerst nog wat wandcontactsozen worden aangelegd).
L8r, Henk
 
superbuis
Hallo Henk,

ik heb er ook een switch bij gekregen. Maar die is voor het signaal vanaf poort 3 van de ExperiaBox te splitsen naar 2 ontvangers voor de tv's. Maar daarbij weet ik nog niet of er een internet signaal over de kabel gaat tussen die switch en de ontvanger gaat. Ik wil dus eventueel vóór de ontvanger nog een switch/hub plaatsen...

Maar misschien kan ik de vraag ook anders stellen: wat gebeurt er als ik een utp kabel in poort 3 steek en mijn laptop erop aansluiten? Wel of geen internet? That's the question Smile
 
glasblazer
Op poort 3 kun je in principe geen switch zetten en dan een Internet en ITV verbinding creëeren. Ik zie je probleem en heb eigenlijk het zelfde probleem thuis.
Je zou vanuit de meterkast 2 kabels moeten trekken naar de woonkamer om en TV en Internet bekabeld te moeten hebben in de woonkamer.
Ik heb helemaal geen kabel lopen maar :

ITV via Devolo's (Stopcontact)
Internet (Wireless Extender) Netgear NW2000RPT.

Maar waarom niet :
De Experiabox via Devolo's naar de Woonkamer brengen.
Dan heb je ITV en Internet waar je het hebben wil. Vandaar uit een splitter op poort 3 naar een Devolo en met een Devolo boven creëer je een 2e IT verbinding.
 
field engineer
poort 3 van de modems is bedoeld voor of alleen itv of alleen internet.
poort 1,2 en 4 zijn voor internet gebruik.
 
Brace
Ik heb de oude grijze experia box en ik kan alle uitgangen voor tv gebruiken.

greetz brace
 
Erice54
Is het mogelijk om een tweede itv ontvanger aan te sluiten door in de slaapkamer een tweede devolo ontvanger in het stopcontact te steken en deze middels een utp met de ontvanger te verbinden? Of moet er perse een switch na poort 3 op het modem geplaatst worden?
 
Henk2304
Ja dat gaat prima. Één draadloze verbindingsset (DVS, of devolo) bij de Experiabox en één bij iedere ontvanger (max 2 ontvangers, dus 3 DVSsen bij VDSL). De switch is dan niet meer nodig. Werkt sinds een week probleemloos bij mij.
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2e ontvanger aansluiten interactieve tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV ontvanger software update december 2020 TV-setup boxen : 2 28 dec 2020
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
4K ontvanger Hardware firmware : 2 28 okt 2018
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
Advertentie