obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel ellende en KPN service
Ruitenbeek
Jaren was ik een tevreden klant bij XS4ALL met een adsl aansluiting.
Twee jaar geleden kregen we in Almere glasvezel en uiteraard wilde ik daarvan profiteren.
Helaas kon XS4ALL nog geen glasvezelpakket aanbieden, ik moest nog wat geduld hebben.
In juli kwam er een verkoper van de KPN met een vlotte babbel aan de deur met een mooi aanbod.
Omdat ik een hekel heb aan het kopen van abonnementen aan de deur, vroeg ik hem om de volgende dag terug te komen. Ik kon toen informeren bij XS4ALL wanneer zij zover waren dat ze een glasvezelabonnement konden aanbieden. Dat bleek pas eind van het jaar te zijn.
Nu moet ik erbij vertellen dat ik en mijn man verschillende websites onderhouden en vaak uploaden. De uploadsnelheid is dus voor ons erg belangrijk.

Omdat het aanbod van een zilver abonnement voor het eerste jaar best aanlokkelijk was, hebben we de volgende dag de knoop doorgehakt en zouden we overstappen naar de KPN voor internet en telefoon via glasvezel.
De verkoper raadde ons in eerste instantie draadloos te gaan, maar naderhand kregen we de tip om adapters te gebruiken. We belden naar de Klantenservice dat we 4 adapters wilden bestellen en of de monteur die mee kon nemen. Nee, dat kon niet, maar de monteur zou die dingen in de auto hebben liggen.

Op 15 augustus kwam de monteur, maar had hij dus geen adapters bij zich. We konden dus ook niet testen of internet het wel deed met deze apparaten. Ter plekke heeft die man ze besteld en omdat wij nog niet konden aftekenen dat alles goed werkte, zou hij contact houden. Nooit meer iets gehoord van die man Frown
Aan het eind van de week werden de adapters bezorgd en één computer voorzien van zo'n apparaat.
Werkte meteen. Maar ondanks dat het mogelijk moet zijn om meerdere computers met adapters aan te sluiten, kregen we dat niet voor elkaar. Een vriend van ons is elektricien en vermoed dat dit te maken heeft met de groepen in de meterkast. Ook de buurman had geen goede ervaring met adapters en raadde ons aan om te bekabelen voor de hoogst mogelijke snelheid.
(Groot was echter hier de consternatie toen we op 16 augustus een brief kregen van XS4ALL die ons de mogelijkheid bood om per 1 november over te stappen op glasvezel! Hadden we nu maar even geduld gehad!!!)

Maar ook merkten we dat de uploadsnelheid veel te laag was. De hoogste snelheid die we hebben gehaald was 25,20 Mb/s, maar meestal was dat niet meer 15 Mb/s.
We mogen toch verwachten dat de uploadsnelheid ongeveer gelijk is aan de downloadsnelheid, die gemiddeld 45 Mb/s was.
We hebben dat gemeld maar kort daarna kregen we te horen, dat ze intern niet kunnen nagaan wat het probleem zou zijn. Je zou dan verwachten dat ze een monteur zouden sturen. Wel kregen een brief dat de monteur op 30 augustus zou komen, maar die hebben we dus nooit gezien.
Die brief had volgens de contactpersoon nooit verstuurd mogen worden. Het waarom wilden ze ons niet vertellen.

Afgelopen maandag kregen we weer via een andere medewerker te horen, dat de technische dienst onze klacht had afgesloten. M.a.w. we moeten maar genoegen nemen met een te lage uploadsnelheid. Die meneer XXXX vond dat natuurlijk ook heel raar, maar kon verder niets doen.
We zijn dus ontzettend teleurgesteld. We hebben ons abonnement meteen laten omzetten naar Brons en daar bleek de uploadsnelheid even snel te zijn als tijdens het snellere Zilver! Wat dus ook niet klopt!
Het liefst hadden we alles teruggedraaid, maar helaas zitten we een jaar aan het abonnement van KPN vast.
Nu is het afwachten wat voor een factuur we krijgen en of ze de actiekorting ook doorberekenen in het Brons abonnement........
Dit wachten we af en als we maandelijks de volle mep moeten gaan betalen, dan wordt het tijd om onze rechtsbijstandverzekering aan te spreken! Want de KPN kan niet leveren wat beloofd wordt...

Het is een heel relaas geworden. Het is niet alleen een noodkreet maar ook een waarschuwing om niet in zee te gaan met KPN.
Ook ben ik heel benieuwd of ik weer `bijzonder` ben en niemand last heeft dat de uploadsnelheid zo laag is............
 
Solid99
Hoi Ruitenbeek,

Bekend probleem, bij ons is ook 15-8 glasvezel aangesloten met het zilver pakket.
in het begin haalde ik de 50 mb upload ook niet, ik heb toen een klacht gemeld die gingen het doorgeven aan hun technische dienst, die belde na 3 dagen terug met de melding dat het opgelost is.
dus gelijk geprobeert: ja hoor rond de 50 up en download snelheid.
een paar weken later dacht ik 'ik ga het nog eens testen'
Toen was mijn upload ineens weer rond de 20 mb.
Ik gelijk weer de klantenservice gebeld en die hebben weer een monteur gestuurd ( binnen 2 dagen, zou tussen 15:00 en 15:30 komen, kwam pas 19:00 aan bij ons en ging 21:45 pas weg, naar de volgende klus) hij kon het probleem niet oplossen en heeft het ook weer doorgeven aan de technische dienst, die zou er zo snel mogelijk op terug komen.
Na 3 weken nog niets gehoord, dus ik bwn maar weer ens gaan bellen, kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat het netwwerk van KPn de upload snelheid nog niet kan garanderen Sad. dus zei ik : waarvoor het dan wel zo word verkocht, hier kreeg ik geen antwoord. wel werd me aangeboden om optezeggen.
 
Ruitenbeek
Hoi Solid99,

Het lijkt erop dat de KPN veel moeite doet in het begin, maar daarna de boel laat sloffen als het te moeilijk wordtShock
Heb je je abonnement nog opgezegd?
Omdat de adapters hier in huis niet werkten, mochten we ze terugsturen.
(Ondertussen een switch gekocht, kabeltje getrokken en nu werken we hier weer als vanouds met een "lijntje" )

Ik vroeg om een adres om die adapters terug te sturen en daarop hoorden wij niets.
Heb toen maar de hele bups naar het directieadres gestuurd met daarin de gang van zaken.
Het verzenden kostte me dus wel geld, maar ik wist dan zeker dat het pakket aan zou komen met de daarbij behorende klacht.
En dat heeft geholpen. Niet dat de uploadsnelheid nu hoger is, maar ik krijg voor een jaar een korting op mijn abonnement.
Behalve de lage uploadsnelheid werkt alles prima en we doen het er maar mee en volgend jaar zie ik wel verder.....
 
Solid99
Word er een beetje gek van van KPN, nu is er weer een digitale kastje vervangen omdat ik freezes had tijdens het afspelen van opgenomen programma's dat draait nu weer, nu heb ik soms weer happerend beeld tijdens het tv kijken, RTL4 staat het beeld niet gelijk aan het geluid, maar alleen het HD kanaal, het gewone Rtl4 kanaal is goed.

Ik heb ook de switch geprobeert omdat ik al een lijntje had liggen van mijn PS3, maar maakte geen verschil. dus ben weer terug naar de draadloze ontvangers.
 
Ruitenbeek
Hoi Solid99,

Nee, het lijntje maakt w.b. de uploadsnelheid niets uit. Maar omdat die adapters bij ons alleen werkte op 1 computer, hebben we ze teruggestuurd en zijn weer via de oude kabels gaan werken.
Wij hebben gelukkig geen TV via glasvezel omdat we een schotel hebben.
Dus wat betreft hebben we geen klachtenWink

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 18 2011 11:27:29:
Nou, we kunnen weer aan de bakSad Nu weer met de telefoon.
De monteur heeft destijds het hoofdtoestel in de meterkast opgehangen.
Onze gesprekken worden regelmatig verbroken en we dachten dat het aan de toerstellen lag.
En nu lees ik bij storingen verhelpen dat het hoofdtoestel minstens 3 meter vanaf de Experia Box moet hangen!
Dat betekent dat er weer een draadje gelegd moet worden.
Als we dat hadden geweten............ Zal mijn zoon leuk vinden, want die moet de kruipruimte inShock
Een andere oplossing zal er niet zijn............. MET DANK AAN DE MONTEUR!
Gewijzigd door Ruitenbeek op 18 oktober 2011, 11:27
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel ellende en KPN service', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Geen dolby digital 5.1 via Glasvezel? Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 20 30 sep 2016
Advertentie