obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid ook te laag.
highflow
Ik vraag me ook af wanneer en of ik eindelijk eens wat meer kan profiteren van mijn 40/3 abo IPB premium.

ik zit aan 13,2 mbit / 1 mbit maximaal , de snelheidsverhoging van mei 2010
is hier niet echt doorgevoerd volgens mij , had wel iets gemerkt maar dat was nihil.
Ik vraag me af of mijn modem nu onderhand niet erg verouderd is en of dat de limit factor is ..
modem;

Product Name: SpeedTouch 780
Software Release: 7.4.32.7
Software Variant: HY
Boot Loader Version: 1.0.6
Product Code: 36035810
Board Name: BANT-R
DSL Type: G.992.5 annex B
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.028 / 15.041

afstand tot centrale had ik ooit eens ergens gezien dat was meen ik 1300 meter pak weg.
ik vind 13,2 mbit toch wel wat weinig voor een 40abo
ik weet dat er in de wijk nog kables liggen uit de jaren 90 ofzo maar toch ...
wat zijn de huidige modems die voor IPB te krijgen zijn ?
zou vervanging nog wat doen ?
er lijkt een exacte limit te zijn , op elke moment van de dag kom ik niet hoger uit , lijn is zeker stabiel , wat dat betrefd geen klachten
maar betaal nu eigenlijk wel wat veel in vergelijking tot andere aanbieders.
Ik heb niet veel keus hier , tis KPN of een UPC maar dat laatste is zeer slecht hier in de wijken dus blijft KPN over .
Ook vraag ik me af wanneer er eens glasvezel komt , ik google me rot maar nergens iets te zien van een planing wanneer welke wijk / stad aan de beurt komt voor aanleg.

Ik heb ook al een mailtje gedaan naar de helpdesk , eens afwachten wat daaruit komt.
Modem is vrijwel gelijk op t ISRA punt , met maar enkele cm`s aan draad ertussen, en uitgaande utp kables ook eindeloos gecheckt maar dat doet t em echt niet , zelfs met 70 meter ertussen merk ik nog geen verschil
diverse pc`s ook geprobeert dus in huis ligt alles ok.
Ik denk dat een nieuwe type modem wel wat zou uitmaken ....
iemand ervaringen daarmee ?
 
erbe
Als ik de up en download zie dan heb je een abonnement van 15Mb. Met alle verlies erbij dan zit je op 13,1Mb. Maar vlgs mij zijn er geen 15mb abonnementen. Maar 40 heb je in ieder geval niet.
Je moden kan de snelheid wel aan.
bij de DSL Connectiom moet je kijken bij Line Attenuation (Up/Down)
Als je down ff deelt door 10 dan heb je de afstand tot de centrale ...maar als je netaald voor een 40MB abo dan zou ik wel ff vragen stellen aan KPN
 
highflow
idd abo voor 15 bestaat niet , modem zal zich lager hebben ingesteld dan t abo ofzo..

Output Power (Up/Down) [dBm]: 13,0 / 18,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 13,5 / 24,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 5,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 60 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 14.821.414
CRC Errors (Up/Down): 0 / 22.064
HEC Errors (Up/Down): 8 / 20.387

hmm.. ook weer vreemd dan , 24/10 is dan 2,4 km ... kan me niet zo voorstellen eigenlijk
ergens klopt er wat niet
 
erbe
de kabel zal natuurlijk niet hemelsbreed lopen maar misschien met een omweg.
 
highflow
dat zeker ja , de centrale zou erges in t centrum moeten zijn hier
er was vroeger zo check om je postcode in te voeren en je kon de afstand zien
maagoed , ook dat kan natuurlijk niet betrouwbaar zijn
ben heel benieuwd wat KPN voor reactie gaat geven en hopelijk niet aankomt met verhalen over t ISRA en te lange kabel naar modem
en dat soort onzin , maar er es echt werk van maakt
ben trouwes al zeker 20+ jaar vaste klant daar mogen ze wat voor over hebben.
 
erbe
Ik moet zeggen, ze reageren de laatste redelijk vlot n.a.v. mails naar de technische dienst. Hier weten ze tenminste waar ze over praten en niet één van de eerste lijn. Die hebben hun standaard regeltjes en antwoorden van; modem resetten, kabel te lang etc.
Ze halen nu alles uit de kast om mijn probleem op te lossen. Ik was haast al van plan om over te gaan naar de kabel maar daar heb ik eerst maar van afgezien want daar is het ook lan niet altijd probleemloos. Zal het nog een jaar aanzien...
 
highflow
dat zeker t is in de jaren veel verbeterd de service is best goed
alleen t zijn altijd complexe dingen en voor elke situatie weer anders dat er niet altijd direct een oplossing is
ook daarom ga ik zeker niet naar de kabel over aangezien t een en al ellende is met upc hier
en je dan een lijn hebt die soms wel soms niet naar behoren doet en verre van stabiel.
Zelds analoge tv weten ze hier nog steeds niet zonder ruis aan te bieden
ben daarom al jaren geleden over gegaan naar digitenne en daar ben ik zeer tevreden mee
zit nog wel te twijfellen wat ik met de kabel dan ga doen, mischien ipv tv dan de kabel als 2e interentlijn maar doen ...
maar geloof dat dat niet kan de kabel nemen alleen voor internet en geen tv , je betaald er standaard toch voor geloof ik.
KPN werkt in ieder geval zeer stabiel hier op af en toe smorgens tegen half 6 iets van een updat ofzo zodat t internet even een half uur weg is
lastig maar t zal wel noozakelijk zijn zo nu en dan.
 
Jillie
Ik wil nog even teruggaan naar de eerdere beichten van highflow, je spreekt over een 40/3 premium abbo. Met een adsl2+ verbinding haal je maximaal 20/1. Je hebt nog geen vdsl lijn, als je vdsl zou hebben kun je dat zien aan de cijfers die nu 992.5 is en bij vdsl is dat 993.2.

Ik zou komen bellen en vragen om een omschakeling naar vdsl.

Groetjes jilles
 
highflow
idd je hebt voorkomen gelijk
de modus is dus al totaal verkeerd
ik wacht nog effe op reactie van KPN es zien of ze dat ook aankaarten anders zal ik dat nog in respons doen
ze zouden dus eigenlijk meer moeten checken waar mensen wonen en wat dan beschikbaar is zodat niet ononodig onmogelijke
abos worden afgesloten en dus eigenlijk teveel word betaald , naja voor kpn natuurlijk een leuk extra`tje
ik heb mischien al veel te lang rustig afgewacht op veranderingen nadat hier vorig jaar mei snleheidsverhogingen waren en er eigenlijk niets
of nihil dingen veranderde dacht ik nog dat t wel zou komen maar vertraagd was , nu 1,5 jaar later word t toch wel tijd.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 10 2011 18:34:16:
Tot vreugde kreeg ik vandaag antwoord op mijn email van KPN
en via de telefoon iemand van de technische dienst en vertelde dat ik idd onder de minimale norm zit kwa snelheid en dat VDSL beschikbaar is hier .
Dit word over 2 weken ingesteld , en ook krijg ik een nieuw modem die daar geschikt voor is , de Thompson780 kan namelijk geen VDSL aan.

Goed nieuws dus voor zover , en ben heel benieuwd hoe de dingen gaan.
Ik zou 1 dag zonder internet zijn door de omzetting daar kan ik mee leven.

Super service weer van KPN !

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 12 2011 20:30:00:
zojuist kwam de TNT met t nieuwe modem aanzetten,
dat is weer zeer snel geregeld .

nou vraag ik me af of ik nog nieuwe inlog gegevens krijg voor de verbinding
of dat dat automatisch word ingesteld na t aansluiten van de nieuwe modem.
Ik heb nog niets aangesloten want mischien komt er nog een brief en t omzetten gebeurt pas op de 24e .
Kan natuurlijk wel wat kijken in t modem alvast met een andere pc
en inloggen in t menu en al vast wat instellingen doen zonder online te zitten ermee.
wat me wel opvalt is dat de nieuwe een andere gateway heeft ,
192.168.2.254 ipv 192.168.1.254 bij me huidige modem dus moet wel t een en ander gaan veranderen in diverse pc`s en lan software.
Gewijzigd door highflow op 12 oktober 2011, 20:30
 
erbe
Ik zou wel even wachten met het plaatsen van het nieuwe modem want als je die nu aansluit dan gaat ie instellingen overnemen van de ADSL aansluiting en als ie daarna over gaat naar VDSL dan kan het wel eens problematisch worden... (Dit heb ik hier ergens op het forum gelezen).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid ook te laag.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie