obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Hardware firewall met KPN zakelijk glas?
kappl01
Hallo Allemaal,

Graag vraag ik jullie om tips en info over mijn zakelijke glasvezel aansluiting.

Ik heb 100 Mb glasvezel access en een zakelijk 10 Mb internet abonnement.
KPN heeft een access kast geplaatst (Lightning Edge) en een router (Cisco 1811).

Momenteel gebruik ik nog een adsl aansluiting en wordt het glas alleen (nog) gebruikt voor VOIP.
Nu wil ik het adsl abonnement stoppen en (laten0 aansluiten op de glas aansluiting.

Van de leverancier krijg ik het advies/aanbieding tussen de Cisco en het LAN een hardware firewall te plaatsen.
In de documentatie van de Cisco 1811 staat echter dat daar ook een firewall inzit. “Deze zou niet geschikt zijn”.

Mijn vraag is is dat zo, heeft er iemand ervaring met deze situatie? Wat is een standaard, veel gebruikte, hardware configuratie “achter” de KPN apparatuur.

Alvast bedankt voor jullie info.

Groet, Ko
 
TokkieTokkie
Dat is afhankelijk wel IOS er in die 1811 is geladen, naar mate het IOS duurder wordt krijgt het meer feature's zoals firewall e.d.

Het is dus onmogelijk om te zeggen of deze 1811 wel of niet geschikt is zonder te weten welk IOS er in zit.
 
kappl01
tnx.

Kan ik de IOS versie bekijken met de SDM software of via de console poort?
 
TokkieTokkie
Kan met SDM / console port of Telnet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hardware firewall met KPN zakelijk glas?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
firewall router V10 Algemeen : 2 22 nov 2017
KPN Glas Zenders Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 1 23 mei 2016
Firewall uitzetten Experiabox V10 Eigen netwerk : 2 28 okt 2015
STORING OP GLAS (SNELHEID) OPGELOST OP 20-10-2014 KPN Glasvezel Storing : 2 26 okt 2014
KPN (zakelijk) VoiP via andere provider Eigen telefoon netwerk : 2 27 mrt 2014
Advertentie