obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Root/admin op TG787v Experiabox
bagheera
Kpn heeft onlangs de TG787v als opvolger voor de 780WL experiabox geintroduceert. Mooie box, helaas een stroomvreter en net zoals op de 780WL niet kunnen inloggen als root op het modem. KPN heeft de modems dusdanig dichtgespijkert dat een gebruiker er niet als root in kan. In het bijgeleverde boekje staat dat je de DHCP range kunt aanpassen. Maar dit kan niet in het modem. Het boekje is geschreven voor de 780WL en niet voor de TG787v.
Wat wil het geval, om een aantal klanten te kunnen supporten heb ik van oudsher een 10.x.x.x netwerk. De modems van XS4ALL en Telfort die ik heb gehad kon je prima aanpassen. Die staan wel open. Het KPN modem deelt nu vrolijk 192.168.2.x adressen uit. Helaas zitten heel veel klanten in deze range. Een vpn tunnel/verbinding krijg je niet simpel in de lucht als 2 netwerken in dezelfde range zitten. Navraag bij KPN leert dat dat echt niet veranderd kan worden voor partikulieren. Ik zou hiervoor een Business lijn moeten hebben. Dit is voor thuis gebruik en zo nu en dan supporten echt geen optie. Mijn voorstel om het telfort modem, een Zyxel te gebruiken na deze van normale firmware te hebben voor zien, werd ook afgeslagen omdat kpn op mac adressen van modems routeerd voor Internet+bellen. Met andere woorden, je bent het haasje en je hebt je maar aan te passen aan kpn. Te gek voor woorden dat je je eigen netwerk compleet moet gaan omnummeren omdat een buitenstaander (kpn) dat wil.
Ik begrijp het standpunt van kpn wel, onkundigen kunnen zo geen schade aanrichten maar ik wil best iets ondertekenen dat de door mij aangebrachte veranderinge/modem niet gesupport worden.

Ik ben heel erg benieuwd of er een hack bestaat voor dit modem, wellicht de 780WL hack?! En is het uberhaubt mogelijk om een standaard (lees een niet door provider/telfort vervuilt) modem aan te sluiten? De TG787v is een VDSL modem maar volgens kpn support kan een adsl modem, bijvoorbeeld de 780WL ook prima werken met Internet+bellen.

Help! Shock
 
Sanchez999
ola,

ander modem is niet mogelijk dit is omdat er de (wat jij niet wilt) kpn software op zit. hierdoor wordt het modem gekoppeld met het platform en worden jouw telefonie gegevens in het modem geladen. Indien je geen Voip hebt zou het misschien bekabeld (of als je wifi in het modem aan zet) wel kunnen werken met een ander modem maar dat zal testen worden.
 
bagheera
Dank voor je antwoord!
Dus een ander modem kun je echt vergeten. Dan blijft als enige optie over om via een hack als root in het modem te komen. Mocht iemand hier de oplossing voor weten dan hoor ik dat heel graag!

Ik zie hier trouwens verschillende kpn'ers reageren. Misschien kan iemand van hen een helder licht werpen over deze kwestie?
Gewijzigd door bagheera op 03 mei 2009, 19:46
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Root/admin op TG787v Experiabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie