obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Traag Internet en DNS errors
erbe
We hebben al weken lang traag internet in de regio Nieuweroord. Er is toentertijd iets gewijzigd in de centrale daar en sindsdien is het internet niet vooruit te branden. Je moest eens weten hoelang het duurde voordat ik op deze site kwam....
Heb al 2 x gebeld naar KPN en daar krijg je mensen (jongelui die wat bijverdienen) aan de telefoon die met antwoorden komen die ik zelf ook al wist en gedaan had en na de tweede keer gebeld te hebben zouden ze mij vorige week terugbellen. NIET dus....
Als ik zo ander berichten lees op dit forum is dit al vaker voorgekomen. DNS errors e.d. Die krijg ik geregeld in beeld en je moet de pagina bijna 10 x vernieuwen.
Downloaden gaat prima met de juiste snelheid maar webpagina's opvragen..? ho maar....
Ik wilde dan OpenDNS gebruiken maar dat wil dus niet want ze hebben de hele router afgeschermd dus je kan niks veranderen. (Speedtouch 780)
Heeft iemand hier nog ervaring me om dit op te lossen?
 
Anthares
Ik heb precies het zelfde probleem. Oorspronkelijk zou ik 8mbps internet hebben. Dat is dus niet het geval. De laatste speedtest die ik uitvoerde waren best schrikbarend, i.p.v. 8mbps was het 0.08mbps (upload snelheid was wel wat beter, namelijk 0.43mbps).

Ook regelmatig last van DNS errors en mijn ST-780 reset zichzelf ook minstens een paar keer per week. Stuk of drie tot twee jaar terug had ik nergens last van maar dat is nu dus wel anders.
 
boekbros
sinds een halfjaar ben ik teruggegaan van abo 16Mbs naar abo 8Mbs. Vanaf die datum heb ik elke dag speedtests gedaan en nooit lager dan 7.7 gekomen. Upload nooit lager dan 1Mbs.
Wel veel FEC fouten, waardoor de Experia (speedtouch) bijna elke 2 dagen reset. Daar heb ik overigens geen last van.

Dit speelt zich allemaal af in Driebergen op zo'n 2km van centrale en VDSL2.
 
erbe
De speedtesten zijn allemaal wel goed alleen het surfen is waardeloos.

Eerder ging mijn router ook wel tig keer per dag resetten. als ik het dan terug zette naar fabrieksinstellingen dan ging het wel (vaak) weer goed...en de laatste tijd gaat het redelijk goed moet ik zeggen met het resetten.
 
MBR
Dat is dus hier ook al weken aan de gang soms is pagina's openen zo traag hier en dan loopt alles weer lekker snel ook na hier tekomen verloopt zeer traag??
Bij downloaden via newsleacher heb ik geen probleem met mijn snelheid en doe ik een snelheids test ook niets op aan temerken.En dit alles via de dns van kpn of een open dns dat is geen verschil hier.
Ook het reseten van de Experiabox Arcadyan helpt in deze het probleem oplossen niet.?????
 
erbe
Het valt me wel op dat het na ca. 20:00 uur het wel weer sneller is...maar 's morgens is het weer muizen...
 
smartguy
Volgens mij is de traagheid een algemeen KPN DNS probleem en doordat KPN in de experiabox de DNS instellingen fixed heeft ingesteld is het lastig om dit aan te passen.
ik heb sinds kort supersnel glasvezel en ben al een tijdje verbaast over de stroperigheid als ik op internet surf.
Downloaden gaat supersnel gewoon volle bandbreedte, dus daarmee blijft eigenlijk maar 1 optie over en dat is de DNS.
Ik heb nu als test de google DNS (8.8.8.8) hard ingesteld in de ip configuratie van de laptop, et voila alles gaat suuuuuuper snel. Dus conclusie het is inderdaad de KPN DNS die de boel verstiert!, nu alleen nog een intelligente KPNer zien te vinden die ik kan overtuigen van m'n gelijk, of dat KPN de DNS config van de experiabox openzet (maar dat zal wel weer godsonmogelijk zijn....) zodat de techneuten onder ons dit zelf kunnen aanpassen naar een goed werkend alternatief zoals openDNS of google DNS.
Kortom wordt vervolgt...
 
Anthares
Ik woon hier in het hartje van A'dam (dus ik neem aan dat ik niet ver van de centrale zit) en toch heb ik erg veel last van (veel) te traag internet. Glasvezel ligt er helaas nog niet.

Maar ja, het ligt dus echt aan KPN zelf, het trage internet, of wat? Zelfs met een LAN kabel heb ik dit probleem.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag Internet en DNS errors', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Internet opeens trager KPN Internet Storing : 5 04 jan 2018
Advertentie