obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Onterecht afgesloten
flipfluitketel
Sinds afgelopen maandag is bij een kennis van mij zijn internetplusbellen niet meer werkend. Maandagavond heeft hij met KPN gebeld en toen vertelde de medewerker dat het modem defect was en dat er binnen 3 werkdagen een nieuw modem afgeleverd zou worden. Op dinsdag ben ik dan met een normaal adsl-modem (speedtouch 510) naar hem toe gegaan en dit aangesloten en ingesteld met een standaard account van kpn (gebruikersnaam: kpn@direct-adsl & wachtwoord: kpn). Hierna zag ik dat het modem wel een dsl-signaal kreeg maar geen verbinding kon maken verder, hierop heb ik weer met de helpdesk gebeld en toen vertelde de medewerker mij dat de ingevulde gebruikersnaam/wachtwoord inderdaad zouden moeten werken maar dat er nog een andere storing op het adres was. Ok, kan gebeuren.
Vandaag nogmaals gebeld en toen vroeg de medewerker of ik een monteur wilde laten langs komen, perfect natuurlijk. De monteur is ook geweest (zowel in de centrale als in huis) en kwam tot de conclusie dat de naam van de lijn maandag gewijzigd was en dat er een nieuwe provider aangevraagd was. Door de kennis van mij is dit absoluut niet gedaan en dus is er ergens iets fout gegaan. Hierna dus weer met KPN gebeld en zij konden hem verder niet helpen behalve een nieuw abonnement aanvragen. Nu zit hij dus al sinds maandag zonder internet/telefonie en volgens de medewerker zou dit nog 4-6 weken kunnen gaan duren voor de internetverbinding weer zou werken.

Is dit op een of andere manier te versnellen want dit is echt te belachelijk voor woorden. Uitschakelen van een adsl-verbinding kunnen ze blijkbaar in 10sec maar het opnieuw inschakelen duurt 4-6 weken?

Mocht een van de kpn-medewerkers meer informatie willen hebben, dan is dat geen probleem.
 
Sanchez999
Hey,

Hier heb ik (hier of op een ander forum) wel eens eerder wat over gelezen. hoe vervelend en belachelijk het ook is als er iemand is die een een verbinding aanvraagt en aangeeft dat hij niet de enige bewoner is. dan kan een verbinding zo "gekaapt worden" weet niet of deze persoon in een huis woont met meerdere toevoegingen want dat kan een van zijn buren/huisgenoten zomaar de boosdoener zijn. is wel handig om te weten om namelijk te zorgen dat niet die verbinding dan wordt gekaapt of dat het later nogmaals gebeurt.
 
flipfluitketel
Hij woont samen met zijn vriendin maar ook zij heeft geen ander abonnement aangevraagd. Er is dus een of andere provider geweest die dit gedaan heeft of het is een foutje van de administratie van KPN.
In ieder geval, vanochtend heeft ie nogmaals met KPN gebeld en toen zaten er blijkbaar 2 medewerkers bij elkaar en zou het alsnog geregeld zijn dat hij vanaf aanstaande vrijdag weer internet zou hebben. Dit is dus nog even afwachten en hopen dat het ook daadwerkelijk opgelost zal zijn dan.

Mocht er een kpn-medewerker dit lezen, dan zou ik graag weten hoe het kan dat het eerst niet mogelijk is en dan ineens weer wel..
 
Monique007
Hallo,

Ik ben bang dat er inderdaad niks anders op zit dan het opnieuw insturen van een aanvraag.


Het nadeel hiervan is wel dat er een paar weken overheen gaan voordat u weer gebruik kunt maken van de verbinding.

Het opzeggen / afsluiten van een verbinding gebeurd trouwens niet in een paar seconden hoor. Ook hier gaan wel enkele dagen overheen.

Heeft u ook uitgezocht wat deze probleem veroorzaakt heeft?

M.v.g.
 
Sanchez999
goed medewerker van de THD is niet echt een antwoord op de vraag die in de laatste zin werd gesteld of wel.........

ben overigens wel benieuwd of het idd weer werkt aangezien er was gezegd dat het vrijdag weer zou werken.
 
flipfluitketel
Zoals al een beetje verwacht werkt het nog steeds niet.
Afgelopen week heeft hij nog diverse malen met KPN gebeld maar zonder resultaat..

Maandag kreeg hij zelfs 2 brieven van KPN thuis waarvan in 1 stond dat de opzegging van het 3 maanden voor 50% van de prijs abonnement ontvangen was en in de 2e brief stond een gegevensoverzicht van het "nieuwe" abonnement. Daarna had ie weer met KPN gebeld en werd hem gezegd dat het een foutje in de brief was (die van de opzegging dus) en dat het wel nog gewoon klopte.
Dinsdag weer gebeld en toen werd hem weer gezegd dat het vrijdag weer in orde zou zijn. Woensdag weer gebeld en toen kreeg ie weer te horen dat het weer opgezegd was. Fijne administratie daar bij KPN. Toen werd hij doorverbonden met de afdeling "Retentie" maar die konden niks omdat er een storing was (of de medewerkster snapte niet wat er aan de hand was). Een paar uur daarna belde hij weer en de 1e medewerker had het abonnement dus weer geactiveerd (waarom was dat überhaupt al weer gedeactiveerd) en daarna werd ie doorverbonden met de technische dienst maar die kon (nog) niet helpen omdat er geen contract was..

Hij had ook maar een mailtje gestuurd naar kassa/radar/consuwijzer en van consuwijzer kreeg hij de reactie om eens te bellen met 0800-1273 om er achter te komen wie de nieuwe telefonieprovider zou zijn, maar omdat zijn telefoon niet meer werkt had het ook geen nut om daar naar te bellen aangezien dat alleen werkt voor de telefoon waar je mee belt.
Ook stond het volgende in de reactie:

Quote

Het ongevraagd overzetten van een consument naar een andere telefonieaanbieder wordt slamming genoemd. Aanbieders van CPS en KPN zijn gedragsregels overeengekomen om slamming actief tegen te gaan (zie http://www.opta.nl).
Afgesproken is dat een aanbieder altijd dient te beschikken over een bewijs van wilsuiting voordat hij een klant mag overzetten naar zijn eigen systeem. (Wanneer u zelf toestemming heeft gegeven, is er geen sprake van slamming.)

Aangezien hij nooit een bevestiging van een nieuwe provider heeft gehad en ook geen opzegging van KPN is er bij hem dus sprake van slamming.
Bij KPN hebben ze toen nog geprobeerd er achter te komen wie de nieuwe provider was (blijkbaar kan dat normaal gesproken aan de hand van de lijnbenaming) maar dat lukte dus ook al niet..

Donderdag heeft ie weer eens gebeld en gevraagd om een dongel zodat ie tenminste enige vorm van internet heeft en dat was geen probleem volgens de medewerker. Nu is het dus wachten op de dongel of (wat beter zou zijn) weer een normaal werkende adsl-lijn.
 
Aaxklonp
Dit soort dingen komen naar mijn weten gelukkig heel weinig voor. Ik denk alleen níet dat je dit slamming kunt noemen, omdat het van KPN naar KPN is!
Hopen dat ie snel weer kan bellen/internetten!
mvg
Aaxklonp
 
flipfluitketel
Afgelopen vrijdag zou het (volgens een van de tig medewerkers misschien weer kunnen werken), maar zoals verwacht werkte internet/telefonie afgelopen vrijdag nog steeds niet.
Vandaag heeft ie dus weer gebeld en nu zou het dus 20 werkdagen kunnen gaan duren voor het weer werkt (en in de bevestigingsmail stond dat het 1-2 weken langer kon duren vanwege nieuwe abonnementen). In totaal zit ie dan dus 6-8 weken zonder internet/telefonie en daarbij kon hij zijn oude telefoonnummer ook niet eens behouden terwijl dit door een van de eerste medewerkers wel was toegezegd.
Hier gaat dus een hele mooie klacht voor naar KPN/kassa/radar/consuwijzer/rechtsbijstand en overal waar het nog naar toe kan gaan.
KPN mag hiervoor wel met een enorm goede tegemoetkoming voor al dit geklooi.

Sowieso, waarom zegt de ene KPN medewerker dit, nummer 2 zegt dat, nummer 3 zegt weer wat anders en nummers 5 t/m 87 (als het er niet meer waren die hij aan de telefoon heeft gehad) zeggen ook weer wat anders. Dat ze bij KPN eens ervoor gaan zorgen dat niet iedere medewerker wat uit zijn duim gaat zuigen en de klant niet gaat zitten belazeren door beloftes te doen die ze niet kunnen nakomen. Dit is gewoon te belachelijk voor woorden dat zo'n bedrijf als KPN zoiets flikt.
(Ja, ik ben flink pissig ondanks dat het niet bij mijzelf is maar het kan dus zomaar bij iedereen gebeuren.. Fijne gedachte..)

Quote

Aaxklonp schreef:
Dit soort dingen komen naar mijn weten gelukkig heel weinig voor. Ik denk alleen níet dat je dit slamming kunt noemen, omdat het van KPN naar KPN is!
Hopen dat ie snel weer kan bellen/internetten!

Het is niet bekend van KPN naar welke provider het zou gaan, naar mijn mening (en die van consuwijzer) is er dus weldegelijk sprake van slamming aangezien er nooit door hem enige toestemming is gegeven zijn adsl/telefonie abonnement op te zeggen/verhuizen naar een andere provider.
Gewijzigd door flipfluitketel op 12 mei 2009, 13:09
 
flipfluitketel
Zojuist kreeg hij telefoon van KPN dat ze de oorzaak gevonden hadden. Ze begon met te vragen of hij Dhr. Jansen (door mij verzonnen naam) was of dat die daar woonde, niet dus. Blijkbaar heeft Dhr. Jansen zijn zakelijke KPN abonnement opgezegd en dus heeft KPN maar de lijn van die kennis van me gesloopt. Geweldige controle van KPN, niet dus. Vorige bewoners waren ook geen Dhr./Mevr. Jansen en die kennis heet ook niet zo.
De medewerkster die hij aan de telefoon had wist totaal niet wat ze moest zeggen nadat hij had gezegd dat hij geen Jansen heet en de vorige bewoners ook geen Jansen heetten.

Geweldige actie/controle van KPN dus.. Zo raak je het vertrouwen van je klanten wel kwijt ja.

[edit]
Zojuist is hij bij een Fam. Jansen geweest in de plaats waar hij woont op een andere straat maar wel op hetzelfde huisnummer als hij heeft.
Daar was het dus inderdaad fout gegaan. Zij hadden Tele2 aangevraagd en op het bevestigingsformulier van Tele2 dat ze daar hadden liggen stond het foute adres (dat van die kennis van mij dus) maar het formulier is wel op het juiste adres (Fam. Jansen) aangekomen. Tele2 zat dus fout met de aanvraag maar blijft dus even goed staan dat KPN totaal niet gecontroleerd heeft of alles klopte. Blijkbaar is het dus mogelijk iemand anders zijn complete telefoonlijn op te zeggen.

(Fam. Jansen zat trouwens ook al 2 weken zonder telefoon/internet en bij Tele2 beweerden ze dat zij niks fout hadden gedaan (neuh.. waar komt dat foute adres op de bevestiging dan vandaan en waarom komt de bevesting dan wel op het juiste adres (van Fam. Jansen) binnen?) en dat alles zou moeten werken. Dit heb ik al 2x eerder mee gemaakt dat Tele2 blijft beweren dat bij hun alles goed is en alles afgehandeld is en dat ze de klant maar laten aanklooien en dat het uiteindelijk toch bij hun fout zit.)
Gewijzigd door flipfluitketel op 14 mei 2009, 17:40
 
flipfluitketel
Als ze willen kunnen ze dus wel relatief snel een adsl-lijn opleveren. Sinds gisteren (in ieder geval 's avonds) heeft hij weer internet via de experiabox die hij eind april toegestuurd heeft gekregen. Telefonie werkt nog niet maar in een brief/mail stond dat in de week van 1 juni alles weer zou moeten werken.
Uiteindelijk heeft ie dus 1 maand zonder internet/telefonie gezeten waarbij KPN in zo'n 2 weken de lijn van tele2 gesloopt heeft (of heeft laten slopen) en weer de nieuwe lijn actief heeft gemaakt.

Blijft nog steeds de vraag staan, hoe heeft deze enorme fout kunnen gebeuren?
Gewijzigd door flipfluitketel op 29 mei 2009, 09:16
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onterecht afgesloten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
afgesloten poorten met KPN Helpdesk : 5 24 mrt 2010
Help - ISDN wordt afgesloten Helpdesk : 3 21 dec 2009
Advertentie