obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet snelheid lager geworden
Frankk
Hallo allemaal,

Ik weet dat het een oud topic is, maar ik dacht, beter een oud topic doorzetten, dan een nieuwe maken.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik zat altijd ver van de centrale af, waardoor ik slechts het instap abonnement van KPN kon nemen (adsl).

5 Jaar lang zonder problemen, op elk tijdstip de 8mbit gehaald. Sinds een week echter, was de internetsnelheid lager. Ik haal maar rond de 4mbit down, en 0,5mbit up. Ik ging dus maar eens met KPN bellen, maar het zou allemaal aan mij liggen, en ik zou draden verlengd/veranderd hebben waardoor dit zou komen (dus niet). De lijn is doorgelust vanuit de meterkast naar de woonkamer, dit was al zo toen we 5 jaar geleden hier kwamen wonen. Hier is nooit iets aan veranderd.

Bekabeling is draadloos, via stopcontact en via gewone bekabeling (verschillende pc's/laptop.

Ik heb de THOMSON SpeedTouch 780

Link Information

Uptime: 0 days, 0:13:22
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 516 / 4.092
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,36 / 5,20
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 20,5 / 42,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 1.751
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 28 / 0


Zou iemand mij kunnen vertellen of een idee hebben waardoor dit ineens zo kan zijn veranderd? Ik tast volledig in het duister.

MVG,

Frank

Laptop speedtest:
2001298723

PC bekabelde speedtest:
2001300828

PC stopcontact speedtest:
2001303437
Gewijzigd door Frankk op 10 juni 2012, 20:30
 
cuore verde
Beste Kpn gebruikers,

Er kunnen een paar oorzaken zijn, het is goed mogelijk dat de DLM bezig is jullie verbinding te controleren. Dit kan een paar dagen duren, wat er dan gebeurt is dat je verbinding wordt ingetrained op de optimale frequenties met de minste demping om zo de maximale snelheid te behalen.
Wat betreft de adsl type G992.3(adsl2)tot 12mbps en G992.5(adsl2+)tot 24mbps en de snellere vdsl verbindingen G993.1(vdsl)tot 50mbps en G993.2(vdsl2)tot 100mbps, apparatuur in de Kpn centrales wordt continue vernieuwd om te voldoen aan de vraag naar sneller internet.
De snelheidswinst van nieuwere adsl typen zit voornamelijk in de hoogste frequenties van de bandbreedte van de verbinding, het vervelende hiervan is dat die hoge frequenties ook het meeste last hebben van signaalverlies(demping). M.a.w. hoe hoger de internet-snelheid is hoe belangrijker de kwaliteit van de bekabeling wordt, en dan is dus ook goed mogelijk dat je verbinding minder goed werkt met een nieuwer adsl type met dezelfde bekabeling. Dus voordat je KPN belt zou ik eerst even de Experiabox rechtstreeks op de IsRa aansluiten met een Utp-kabel van max 1.5m. vervolgens de Experiabox een harde reset geven en dan kijken of dat iets opleverd. Zoniet gewoon bellen met KPN, komt er een monteur langs en wordt het opgelost.

succes.............
 
Henk2304
En staar je niet blind op de speedtest. Mijn (oude) XP machine met de door KPN geleverde Siemens Gigaset USB adapter 108 komt niet verder dan ongeveer 4,9/1,1 Mb/s, terwijl ik op een Vista laptop met ingebouwde WiFi adapter tot wel 13,5/1,5 Mb/s kom. En als de TV aanstaat is het weer een stuk lager.
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet snelheid lager geworden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Advertentie