obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet snelheid lager geworden
Bomver
Mijn internet is onlangs een stuk trager geworden. Normaal haal ik 700-750 kb/s met downloaden Nu haal ik max 420 kb/s. Dat is naar mijn mening wel een hele grote verlies. Ik heb geprobeerd mijn router te rebooten, maar ook dat leverde niets op. Een hard reset heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk niet dat dit een probleem is van de router. Wij hebben een bellen + internet pakket van kpn. Weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.
 
Jillie
hallo,

heb je een modem en router in 1 of allebei los?
heb je draadloos vebinding of via de kabel.

als je je modem gereboot hebt heb je nog steeds de laatste instellingen die het modem opgeslagen heeft dus zal er weinig verandering opleveren. alleen als je je modem snel achter elkaar reboot zal de dslam het als een probleem in je lijn zien en je nog lager instellen.

Met een Harde reset zal je modem alle waardes opnieuw intrainen misschien is dat toch de oplossing.

als het nog niet verholpen is hoor ik het graag dan kijken we waar het probleem dan zit. Ik heb zelf namelijk een jaar met problemen gezeten dus weet nu wel ongeveer alle mogelijke oplossingen

Groetjes Jilles
 
Bomver
Bedankt voor je reactie.

Ik heb een experia box van KPN. Dat is dus een router en modem in 1. Het hier om een Speedtouch 780. Ik heb net geprobeerd mijn router een hard reset te geven en ook dat helpt niet om mijn oude snelheid terug te krijgen.

Edit.
Vergeten bij te zetten dat ik een verbinding heb via kabel en niet via wifi.
Gewijzigd door Bomver op 17 augustus 2011, 13:25
 
Jillie
Weet je ook de intrainwaardes in je modem.

Misschien dat ik daar iets kan zien.

Om achter die gegevens te komen typ je in je browser http://192.168.1.254 bij connection links aanklikken en dan ergens bovenin details. Dan krijg je een hele lijst met waardes. Als je die doorgeeft kijken we even verder.

Groetjes jilles
 
Bomver
Bedoel je deze?


Uptime: 0 days, 1:43:38

DSL Type: G.992.1 annex B

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 4.096

Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 156,51 / 1,08

Output Power (Up/Down) [dBm]: 5,5 / 12,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 11,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 12,0 / 25,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0

CRC Errors (Up/Down): 0 / 0

HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
 
Jillie
Je zit ongeveer 2,5km va[mail][/mail]n de centrale. Volgens de gegevens zit je op een gewone adslkaart aangesloten. Je bent ingetraind op 4mbit. Dat is 4096 : 8 = 512 kilobyte per seconde download maximaal. Je hebt altijd wel iets verlies.

Mijn vraag nu is wat voor abonement je hebt.

Groetjes jilles
 
Bomver
Het gaat hier om een bellen + internet basis pakket. Het is wel heel erg vreemd dat het ingetraind is op 4mbit. KPN heeft een tijd geleden hun pakketten veranderd en de snelheden verhoogd. De 4mbit pakket bieden ze niet meer aan dus mijn abonnement is automatisch veranderd naar 8mbit.
 
Jillie
Dan kun je alleen kpn bellen. En vragen of ze de dslam kunnen resetten. Dan zou je lijn binnen 2 weken weer oplopen naar. 8mbit. Of er moet iets anders zijn.

Groetjes jilles
 
Ritsihermans
sedert een week of twee lijkt het wel of de upload snelheid een dusdanig lage snelheid heeft. Bij het kijken naar b,v. uitzending gemist is het ongeveer om de 20 seconden buffren geblazen, terwijl dit eigenlijk daarvoor geen enkel probleem was en er gewoon gekeken kon worden zonder stilstaand beeld.
Na meting met speedtest kwam een upload van (draadloos)10.4 kByte/sec uit.
Ik heb een 'normaal' goekoop abonnement.
Zijn de snelheden aangepast?
 
Jillie
Kun je meer gegevens sturen over je verbinding. En eventueele speedtest gegevens.

Groetjes
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet snelheid lager geworden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Advertentie