obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
opnemen pakket - problemen bij het afspelen
Pakelekia
Sinds een paar weken heb ik het opnemen pakket en ondervind ik vaak problemen met het afspelen van programma's. Soms staat de opname in de lijst maar krijg ik niets te zien, op de ff balk staat de schuifregelaar helemaal aan het eind.
Tevens gebeurt het dat tijdens het afspelen de opname plotseling stopt, dan zie ik dat de schuifregelaar naar het einde van de balk is verschoven en kan ik er niets mee doen - heel frustrerend wanneer ik al meer dan de helft van een film heb zitten kijken en de rest moet missen.
Heeft deze problemen te maken met de opneem server van KPN of de ontvanger (heb een Motorola VIP1903)?
 
dit0rz
Dit lijkt een probleem te zijn dat is ontstaan bij de laatste update.

Het probleem speelt ook bij opnames die met een harddisk ontvanger worden gemaakt.


Wat ik nu doe als dit gebeurt (workaround):

1. Ik kijk bij hoeveel uur / minuten / seconden we waren gebleven.
2. Ontvanger helemaal uitschakelen (stroom eraf) en weer opstarten.
3. Nu start ik de opname weer, ik toets het uur / minuten / seconden in, en druk 1x spoelen in.
 
Pakelekia
Bedankt ditOrz voor je reactie - het ligt dus niet aan mijn ontvanger!

Dit is allemaal nieuw voor mij, heb sinds kort ITV en nu weet ik dat een week na mijn pakket aflevering (heb internetplusbellen & ITV) er nieuwe ontvangers uitgestuurd zijn. Volgens een medewerker in de KPN winkel zijn enkel die die geschikt zijn voor het opnemen pakket, maar een medewerker van de helpdesk vertelde mij later dat de Motorola wél geschikt was; omdat het niet goed werkte had ik toch mijn twijfels.

Bedankt voor de workaround tip!

p.s. moet de ontvanger nooit op standby staan, ook niet 's nachts? in de handleiding zie ik dat het op standby moet zijn wanneer de dvd speler wordt gebruikt - verder niet?
 
Giant2000
Hallo Pakelekia,

Links en rechts hoor ik veel van dit soort klachten bij het opnemen pakket. Zelf heb ik een tuner met harde schijf en daarmee ondervind ik geen problemen. helaas wordt deze niet meer verkocht/verhuurd.
Webcare leest helaas niet meer mee in dit forum dus raad ik je aan om je klacht ook door te sturen via http://twitter.com/KPNwebcare.

reactie op je p.s.: Als je de stroom er niet afhaald dan staat je tuner automatisch op standby. Voor het opnemen maakt het niet uit of je tuner aanstaat of op standby. De melding in de handleiding is als je een dvd speler via de KPN tuner hebt aangesloten op je tv. Meestal zal je je dvd speler rechtstreeks op je tv hebben aangesloten.
 
Pakelekia
Bedankt Giant2000 voor de info.

De afstandsbediening welke ik er bij kreeg is niet een motorola maar de nieuwste (volgens de monteur), de toestsen komen dan niet overeen met die in de handleiding aangezien die voor een motorola is; vlak naast het aan/uit knop is er een standby knop.
Zo te zien heeft de monteur mijn dvd speler op de tuner aangesloten.

Toen ik dit pakket bestelde (werd telefonisch benaderd, had al internet en telefoon van KPN maar tv via de kabel van UPC) werd er gezegd dat ik live kon pauzeren wat niet kan omdat deze tuner geen harde schijf heeft (heb begrepen dat de nieuwe tuners een kleine hd hebben om dit mogelijk te maken).

Ik kreeg niet de optie om een tuner met harde schijf te nemen omdat ik geen pluspakket wilde, maar was verteld dat ik mijn VCR nog steeds kon gebruiken; de monteur zei dat dit practisch onmogelijk was en vond hij belachelijk dat ik een pakket moest nemen met stations waar ik geen behoefte aan had om een tuner met hd te kunnen krijgen. Omdat hij in eerste instantie problemen met de ontvanger ondervond had hij gebeld en tegelijkertijd gevraagd waarom ik geen tuner met hd kon nemen en kreeg hij te horen over het opnemen pakket - tot dat moment wist hij er niets van af.

Ik had al een klacht bij KPN ingediend omdat ik misleid werd en de medewerker in de KPN winkel had gezegd dat de motorola niet geschikt was voor het opnemen pakket en dat ik de ontvanger kon omruilen wat mij nog 50 euro zou kosten. Toen ik iemand van de helpdesk sprak en ik zei dat het kosteloos vervangen moest worden vertelde hij dat ze geen tuners met hd meer leverde en dat deze wél geschikt was voor het opnemen pakket.

Ik vind het niet erg om 1 euro meer te betalen voor dit pakket dan voor een tuner met hd maar het moet het wel goed doen!

Ik ga het zeker op twitter zetten. bedankt voor de link.
 
Giant2000
Dus nu er geen tuner met harde schijf meer worden geleverd is het pauzeren nu ook gestopt, één van paradepaardjes van Interactieve TV vorig jaar (de reclame met Albert Verlinden). Dat vind ik raar. KPN mag zijn personeel wel eens wat beter informeren.

Ik heb er ook over gedacht om mijn harde schijf op te offeren voor het opnemen pakket (6x tegelijk opnemen, HD opnemen, kijken op 2e tuner) maar ik zie daar voorlopig toch nog maar van af.

Helaas heeft Webcare afgehaakt op dit en alle andere forums. Meldt deze klachten zoveel mogelijk, zodat het wel onder de aandacht komt.
 
Pakelekia
"KPN mag zijn personeel wel eens wat beter informeren."

Ben ik er mee eens! De winkel medewerker zei dat het mensen van de call-center waren die ik had gesproken die niet volledig op de hoogte zijn van alles. De help-desk medewerker zei dat de mensen in de winkels niet alles weten. Op wie dan kunnen wij wél rekenen om de juiste informatie te krijgen??
 
VWijenberg1987
ook ik heb heel veel problemen met het opnemen pakket ik gebruik het nu al een maand leek me wel leuk meerdere zenders tegelijk opnemen.ik neem zelf veel op van sport 1 maar ondervind ook dat opnames niet afspelen heel frusterend heb zelf een ontvanger met harde schjf ik begin er toch over na te denken om het opnemen pakket weer op te zeggen want dit werkt gewoon niet.bovendien vind ik dat als kpn zoiets uitbrengt het gewoon normaal moet werken want anders kun je die rotzooi gewoon beter niet aanbieden aan nieuwe en bestaande klanten!hier win je namelijk geen klanten mee!
 
Giant2000
Ik heb de klachten doorgespeeld naar KPNWebcare met de vraag of ze de forums weer meer willen bekijken. We willen dit graag omdat de klachten hier beter tot zijn recht komen dan in een twitter berichtje.
 
Pakelekia
Naar mijn mening brengen ze iets nieuws uit voor dat het "tried & tested" is, ze willen in europa gewoon de eerste zijn ongeacht of het goed werkt of niet!

Hopelijk werken ze hier aan om het te verbeteren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'opnemen pakket - problemen bij het afspelen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Dagelijks/wekelijks opnemen - niet serie Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 1 12 aug 2016
Problemen met bekabeld LAN Routers : 7 27 jul 2016
Opnemen met teletekst Helpdesk : 2 21 okt 2015
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen : 8 09 sep 2015
Advertentie