obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Uploadsnelheid te laag en wegvallende verbinding
zaheer12a
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een last van een te lage upload snelheid. Ik heb namelijk Internet Extra en zou een 20/2 verbinding moeten hebben. Ik behaal voor downloaden ongeveer 12 a 13 en voor uploaden 0.8 Mbit, maar ik zit wel op een draadloze verbinding en deel de verbinding met een satellietontvanger (zgn. Dreambox). Maar ook als die uitstaat verandert de uploadsnelheid niet. Nu heb ik sinds een paar dagen last van een wegvallende internetverbinding. De DSL verbinding blijft wel intact en bij de connectiviteitstest van de modem (Speedtouch 780) blijkt dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de DNS servers. Pas na een half uur tot een uur kwam de verbinding terug. Vandaag viel de verbinding opnieuw weg, maar deze keer kon via de interface van de modem niet eens met het internet verbonden worden, met telkens de error: Disconnected by user.

Toen ik in de interface naar de DSL verbinding aan het kijken was merkte ik nog iets op:

Link Information

Uptime: 0 days, 13:28:04
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.030 / 15.944
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 607,38 / 2,12

Blijkbaar is de DSL verbinding gelimiteerd tot 1 Mb upload en 16 Mb downloadsnelheid. Hoe kan dit? Is dit een fabrieksinstelling? Kan ik dit aanpassen? Of moet ik een andere modem kopen/aanvragen?


Daarnaast is dit nog de uitgebreide informatie over de DSL verbinding:

Link Information

Uptime: 0 days, 13:20:14
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.030 / 15.944
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 600,06 / 2,10
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,0 / 24,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 6,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 3 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 5 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 1 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 118.936
CRC Errors (Up/Down): 0 / 86
HEC Errors (Up/Down): 584 / 78


Ik hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen met dit probleem.
 
Pvdvelde
De melding DSL Type: G.992.5 annex A betekend dat je op een ADSL2+ aansluiting zit, hierbij is de maximale upload 1 mbit (officieel is het 1.44 mbit). Die 2 mbit upload is dus niet te halen, vandaar dat KPN er een TOT abo van gemaakt heeft.
 
Lee
Al meer dan tien jaar ben ik met KPN tevreden geweest,maar nu heb ik het wel een beetje gehad.
Had altijd asdl-basic dat in de jaren steeds verhoogd is naar 20 mb, daarbij ben ik toen op internet premium overgestapt.
Ik kwam toen tot 14 mb dl. Een paar maanden geleden kwam de melding dat het naar 40 mb verhoogt zou worden en ik een ander modem zou krijgen.
Die alles klopte en ik had geen 40 mb maar 22 mb, maar ik was tevreden. Deze snelheid duurde niet lang en zakte drie weken geleden naar 9 mb. Dat vond ik wel een hele grote verlaging!
Ik heb een paar keer naar KPN gebeld en kreeg steeds nutteloze oplossingen, die volgens mij uit een standaardboekje kwamen.
Als laatste raad kreeg ik het advies mijn abbo te downgraden, maar ik wil snelheid en dat was dus geen optie.

Ik ga maar eens kijken wat Ziggo te beiden heeft! Wat dus wil zeggen dat ik digitenne, internet en telefoon er uit ga doen en geheel ga overstappen!
KPN heeft toch geen oplossingen!
 
Banksy
Het is een TOT snelheid, en als jou snelheid na een tijdje zakt, betekend dat die niet stabiel was op de snelheid voorheen. De snelheid zakt tot een bepaald punt dat de centrale zegt nu is die stabiel. Bij KPN gaat het om stabiliteit en niet om snelheid.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uploadsnelheid te laag en wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
slechte wifi verbinding op 1 PC WiFi : 4 18 jan 2018
vpn verbinding Hardware instellingen : 2 13 jan 2017
Advertentie