obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Picto in gids
Henk2304
In de gids zie ik bij sommige programma's op b.v. BBC, ARD en ZDF een pictogram staan dat ik niet kan thuisbrengen: zoiets als: ((.)) . Daarbij is de punt een stuk dikker en zijn de buitenste haakjes wat groter dan de binnenste. Het doet mij wat denken aan wat je op een computer ook wel eens bij een draadloze verbiding ziet staan. Weet iemand wat dit betekent?
L8r, Henk
 
Giant2000
Dit betekend dat de uitzending in stereo is. Beetje overdone want nagenoeg alle uitzendingen zijn tegenwoordig in stereo. Dit is informatie van de EPG leverancier, daar heeft KPN verder geen invloed op.
 
Henk2304
Dank je. Dat het zoiets triviaals is! Dus alle programma's van de zenders die ik aangaf zonder dat picto zijn dan - volgens de zender - niet in stereo? En de zenders die het niet expliciet aangeven suggeren daarmee alle programma's in stereo uit te zenden? Wat - zoals je al aangaf - tegenwoordig de standaard is.
En dan nog iets. Ik kan via mijn optisch aangesloten Samsung HT-C5900 Home Theater System (HTS) bij nagenoeg alle zenders de audiomodus (Dolby Pro Logic II) wijzigen, behalve bij Discovery HD. Bij die zender is de functie voor het aanpassen van de audiomodus op de afstandbediening van de HTS uitgeschakeld. Komt dat omdat Discovery HD (als enigste) het geluid in Dolby 5.1 uitzendt, zodat de zender a.h.w. zelf de audiomodus bepaald?
L8r, Henk
 
Giant2000
Hallo Henk,
Deze zenders geven expliciet aan dat iets in stereo is blijkbaar. Het kan ook zijn dat in eigen land de HD kanalen in DD5.1 zijn.

Een heel groot manco van i-tv is dat er geen keuze is tussen verschillende geluidskanalen. Zo kan KPN als enige tv aanbieder het Englese spoor van Eurosport niet meesturen. Dit is dus ook het geval bij de HD kanalen, op Discovery na dus.

Als je een satelliet ontvanger zou hebben dan weet je dat sommige kanalen wel 6 of meer audiosporen hebben. Voor o.a. de HD kanalen van ARD, ZDF, BBC, etc. is er minimaal stereo én DD geluid beschikbaar.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Picto in gids', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen programma info gids. Routers : 4 10 jan 2014
Interactieve tv, de gids werkt niet Algemeen : 1 04 jan 2013
beeld van tv gids Frequently Asked Questions : 2 24 nov 2012
opname plannen via de gids Helpdesk : 1 07 aug 2012
Zoek in Gids: zoek resultaten verwijderen? Algemeen : 2 04 mei 2012
Advertentie