obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
tuner aansluiten
Maarten
Hoe sluit ik mijn tuner aan ? Als de kabel is opgezegd staat mijn tuner er werkeloos bij en dat heb ik liever niet.
Of kan ik uitsluitend via mijn televisie naar de diverse radio stations luisteren ?
 
KPNwebcare2
Hallo,

Inderdaad, u kunt alleen maar nog radio luisteren via uw TV en de Tuner.

Niet meer zoals de oorspronkelijke COAX aansluiting.
www.kpn.com/webcare
 
Sanchez999
ik begrijp waarschijnlijk dat je de coax aansluiting in je radio had zitten en zo naar de radio luisterde.

als je achterop de tuner kijkt zie je buiten de andere kleuren ook een rode en wit tulp ingang zitten. deze kan je via een aux kabel verbinden met je radio/home cinema set. wat eventueel ook een optie is om hem optisch aan te sluiten, echter zijn deze kabels duurder. in het installatie pakket zat als het goed is een rood/wit aux kabeltje en anders is zo'n kabeltje ook de kosten niet.
 
KPNwebcare2
Zit natuurlijk een maar achter.

Ja, u dient alles via de TV te bedienen. En uw TV ontvanger moet aan blijven staan.

Volg deze link en u krijgt antwoord over de aansluiting:

http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-...dW5k&p_li=
www.kpn.com/webcare
 
Sanchez999
klopt, echter.....

als je de radio zenders uit je hoofd kent of je houdt het zender overzicht ernaast (zie kpn.com hiervoor) dan kan je de radio zender opzoeken zonder dat je tv aan hoeft. je kan bv direct 809 (dacht 538) intoetsen en dan gaat ie daar naartoe je moet dan natuurlijk wel je radio aan hebben staan maar op die manier kan de tv uitblijfen dan werkt het namelijk precies hetzelfde als de radio van een home cinema set daarvoor hoef je ook de tv niet aan te hebben staan want je kijkt alleen maar wat er in het schermpje staat.
Gewijzigd door Sanchez999 op 20 april 2009, 18:52
 
Maarten
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn conclusie: Radio luisteren kan uitsluitend via digitenne en werkt ongeveer hetzelfde als de digi-box van de kabelmaatschappij: het is OF TV OF Radio; combinatie niet mogelijk. Anders gezegd: ik kan het digitenne apparaatje niet gebruiken als antenne en mijn Maranz Tuner zou ik in feite dus op markplaats kunnen zetten. Dat is dan toch erg jammer. Ik pieker even verder. Hoi, M
 
KPNwebcare2
Hallo,

Dat klopt, het is anders als bij de gewone Coax, daar zit een afsplitsing naar Radio. Dat heeft ADSL/ITV niet.
Maar ben blij voor u dat alles naar wens is.
www.kpn.com/webcare
 
luc1986
Het is dus niet mogelijk om je radio te bedienen met je radio afstandbediener. Dat is mij namelijk wel zo verteld. Wij hebben thuis een bang en olufsen installatie maar die kunnen we dus nu weg gooien... Dan is er voor ons dus geen andere mogelijkheid om de interactieve tv plus 3 digitennes terug te sturen
Gewijzigd door luc1986 op 29 november 2009, 22:33
 
KPNwebcare2
Het spijt ons dat u dan verkeerd op de hoogte bent gebracht.
www.kpn.com/webcare
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tuner aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
NAS ZyCEL aansluiten H368N v9 Hardware instellingen : 5 01 aug 2018
Airport extreme aansluiten op experiabox Algemeen : 5 17 feb 2017
Max eq3 cube aansluiten Routers : 6 22 jan 2017
Externe harde schijf aansluiten op de V10 KPN Nieuws : 17 02 okt 2016
Advertentie