obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Lage snelheid en zeer onstabiele lijn
kevboy09
Beste gebruikers,

Ook ik zit bij KPN en heb last van vele ellende met het internet. De lijn is zeer onstabiel en dat is onprettig werken.
Ik heb het abonnement KPN extra van 12 Mbps met interactieve tv + bellen. Volgens de mooie bijgeleverde Experia box haal ik 13 Mbps. De snelheid die ik binnen krijg is 9 Mbps.
Door interactieve tv gaat er al 3 a 4 Mbps af. Houd je nog 5 a 6 Mbps over.

Nu heb ik een speedtest uitgevoerd. Zie de bijlage.

Daar haal ik een snelheid van 0,99 Mbps, wat ongeveer gelijk is aan 150 Kbps.
Ook kun je zien hoe instabiel mijn downloadsnelheid is.
Natuurlijk haal ik ook af een toe met deze test een downloadsnelheid van 4 a 5 Mbps.

Webpagina's laden heel traag. Hij heeft moeite met het laden van Google, terwijl ik daar nooit problemen mee heb gehad. Mijn pc is snel genoeg om webpagina's te laden en op te bouwen. Dus daar ligt het niet aan.
Volgens KPN lag het wel degelijk aan mijn pc of aan mijn Xbox 360. In dit geval is dit niet zo. Ik ben namelijk bij andere mensen met mijn pc en Xbox 360 op hun netwerk geweest en daar geen problemen gehad. Het ligt dus degelijk aan de lijn van KPN.

Als ik bel wordt ik van KPN van het kastje naar de muur gestuurd. De telefoon rekening wordt weer lekker hoog dat gebel met KPN.

Volgens het volgende topic heb je een slechte verbinding met de volgende gegevens. Zie bijlage en onderstaande link.
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...ad_id=2019

Een medewerker vertelde mij dat ik last het van lijnruis. Hoe kan ik dat het best oplossen?

Moet ik bellen naar KPN om te vragen voor een storingsmonteur of kan ik zelf gaan oplossen?
Oplossing hoeft niet groot te zijn, moet ongeveer een half jaar mee kunnen, aangezien ik toch van plan ben over te gaan op de kabel.

Fijn weekend.
Kevboy09
kevboy09 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door kevboy09 op 17 juni 2011, 23:53
 
kevboy09
Storingsmonteur langs laten komen?

Ik weet nou niet of ik 20 mb moet gaan nemen, want mijn afstand tot de centrale is best groot.

Ik ga ook is kijken of het naar analoog kan laten overzetten.

KPN monteur laten komen is toch wel gratis mag ik hopen?

Kevin
 
Jillie
Ik heb sinds het begin van de maand een vergelijkbaar probleem, ik heb ook al meerdere malen met de klantenservice gesproken en werd ook van het kastje naar de muur gestuurd.

mijn lijn zou begin deze maand overgezet zijn van Basis naar Extra nu was er naar de oplever datum geen snelheidsverhoging. ik kpn gebeld en die vertelde mij dat mijn lijn gelockt was op 11Mbit. Hij zou de dslam een reset geven en dan zou de verbinding na een week hoger moeten zijn. na die week nog geen hogere snelheid, weer gebeld. er is geen reset uitgevoerd zei de telefonist, en zou het alsnog doen. sinds vorige week zou mijn snelheid dan hoger zijn. ik doe een speedtest en zie dat die nog lager uitvalt dan voorheen.
Ik afgelopen zaterdag weer gebeld en die telefonist kon mij vertellen dat ik te ver van de centrale af zat, of dat de kabel te slecht was voor hogere snelheden. hij zou mijn lijn uitmeten, De uitslag kwam uit op 19MBit zou haalbaar moeten zijn. hij vond dat vreemd en zou me doorverbinden met de 2e lijns afdeling van de klantenservice. die telefonist die ik toen kreeg voerde weer dezelfde meting uit en kwam ook op 19Mbit uit. hij keek in mijn modem en zag dat de waardes ook normaal waren. hij nam met mij de hele aansluiting vanuit de meterkast een keer door. Dat was ook allemaal in orde. Hij kon een monteur langs laten komen om vanuit mijn woning een meting uit te laten voeren. Hij kon vanmorgen al langskomen. tussen 8 uur en 10 uur zou de monteur langskomen. en 5 over 8 stond de monteur voor de deur. Die monteur ging de kabel doormeten met een apparaat rechtstreeks op de ISRA. Hij kwam ook op 19Mbit uit. vreemd vond hij dat. Hij zou het naar de 3e lijn van de Kpn storingen doorgeven en had ook nog telefonisch contact. De 3e lijn belde mij 2 uur later nog op dat er in de centrale iets kapot was en vervangen was en dat ze nogmaals een dslam reset zouden doen nu en dan zou de snelheid zaterdag optimaal moeten zijn. mocht dat niet het geval zijn dan moest ik weer contact opnemen met de klantenservice.

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen in mijn snelheid.
 
kevboy09
Net weer gebeld, omdat mijn snelheid weer traag was. Ping van 345ms, downloadsnelheid van maar liefst 0,18 Mbps en een upload van 0,08 Mbps.

Ik belde en zei dat mijn internet WEER traag was. Meneer ging meteen kijken. Modem herstart en hersteld. Daarna hebben ze bij mij ook de dslam gereset. Nu krijg ik 10 euro terug, omdat ik al meer dan 30x in 1 maand had gebeld + 3 maanden lang gratis plus zenders en PC Veilig. Na alles te hebben ontvangen had ik meneer duidelijk gemaakt dat ik al vanaf 1 Augustus overstap naar de vertrouwde oude kabel.

Oftewel, is je verbinding slecht? Dan ligt het meestal tussen je modem en kpn en niet tussen de modem en jouw apparaat. Ik laat weten hoe bij mij de kabel is.

Met Vriendelijke Groet,
Kevboy09
 
Jillie
Ik heb de afgelopen week weer verschillende keren contact gehad. Ze hebben mij een nieuw modem toegestuurd en heb dat afgelopen vrijdag aangesloten. toen merkte ik alleen het verschil dat mijn tv niet meer stil bleef staan als ik aan het internetten was. Gisterenmorgen toen ik in mijn modem keek zag ik deze waardes in mijn modem staan.


Link Status/Connected
Showtime Start/0 days: 20 hrs: 10 min: 2 sec
Modulation Type/ADSL2+
Actual Rate (Up/Down)/1028/14764 kbps
Attainable Rate (Up/Down)/1032/19776 kbps
Noise Margin (Up/Down)/6.7/8.6 dB
Line Attenuation (Up/Down)/11.3/20.5 dB
Output Power (Up/Down)/12.6/0 dBm
Data Path (Up/Down)/Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down)/8/16 ms
INP (Up/Down)/2/8 symbols
FEC (Up/Down)/2442/185157
CRC (Up/Down)/3/0
TPS_TC/G.992.3_Annex_K_PTM

Als ik op google naar die dik gedrukte tekst op google ga zoeken. dan kom ik op wikipedia bij gegevens die aangeven dat deze aansluiting gewoon Adsl is en niet hoger kan dan 12MBit.

nu keek ik vanmorgen weer in mijn modem en stonden mijn waardes weer net als voorheen .

Link Status/Connected
Showtime Start/0 days: 6 hrs: 10 min: 2 sec
Modulation Type/ADSL2+
Actual Rate (Up/Down)/904/11006 kbps
Attainable Rate (Up/Down)/1032/19776 kbps
Noise Margin (Up/Down)/6.7/8.6 dB
Line Attenuation (Up/Down)/11.3/20.5 dB
Output Power (Up/Down)/12.6/0 dBm
Data Path (Up/Down)/Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down)/8/16 ms
INP (Up/Down)/2/8 symbols
FEC (Up/Down)/2442/185157
CRC (Up/Down)/3/0
TPS_TC/G.992.3_Annex_K_PTM

Wat moet ik hier nu mee KPN blijft volhouden dat ik in de centrale goed aangesloten zit en dat ik met mijn extra abbonement blij moet zijn met die 11 die ik heb. terwijl de monteur die eerder langs is geweest mijn lijn die 20 mbit gewoon zou moeten kunnen halen en dat die 11 veel te laag is ingesteld. mijn koper was gewoon zuiver volgens de apparatuur van de monteur.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage snelheid en zeer onstabiele lijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie