Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
Geen connectie met internet
|
|
jandevries |
Geplaatst op 13 June 2011, 19:25
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 13 Jun 2011 |
De oorzaak is onbekend. Heb allerlei dingen geprobeerd zonder resultaat. Als iemand zou kunnen helpe, graag. 1) had eerst wel internet 2) had eerst bij kpn vaste telefonie met internet abo 2.1) nu alleen internet abo 2.2) sinds iets na de overstap -> geen internet meer 2.3) volgens KPN helpdesk zien zij niks vanaf hun kant dat er iets mis is 3) bekabelde verbinding (GEEN wireless) 4) direct in de meterkast aangesloten -> niks veranderd 5) Speedtouch 716 5.1) power led aan 5.2) dsl led aan 5.3 ppp led uit 5.4) ethernet led aan 6) andere laptop geprobeerd -> zelfde probleem 7) andere lan kabel geprobeerd -> zelfde probleem 7.1) andere poorten van modem geprobeerd -> zelfde probleem 8) Modem gereset naar fabrieksinstellingen 9) ipconfig /release & ipconfig /renew 10) ping tests ping google.com (198.18.1.22) - Antwoord van 198.18.1.254 (std gateway) host could not be reached 0 ms x4 ping yahoo.com (198.18.1.23) - Antwoord van 198.18.1.254 (std gateway) host could not be reached 0 ms x4 ping 203.63.53.108 - Antwoord van 198.18.1.254 (std gateway) host could not be reached 0 ms x4 ping 74.125.79.104 - Antwoord van 198.18.1.254 (std gateway) host could not be reached 0 ms x4 11) IP, Subnet mask, default gateway zelf ingevuld bij eigenschappen aan de hand van ipconfig /all 12) DNS Server 8.8.8.8 Secondary 8.8.4.4 13) Connectivity test van speedtouch via browser geeft aan: "Some ethernet interfaces show no activity." "kruis door PPP", Alles wat ervoor staat staat een groen vinkje 14) Set up via Speedtouch lukt, type set up 'Router' als je kijkt bij internet staat er last error 'disconnected by user' 15) Opnieuw software van kpn cd installeren -> 'kan modem niet configureren mogelijk dat er een wachtwoord op zit verwijder deze en probeer opnieuw' 15.1) geen idee waar je wachtwoord kan verwijderen 15.2) voor zover bekend is het gewoon het default wachtwoord van de modem zelf |
|
|
jandevries |
Geplaatst op 13 June 2011, 20:21
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 13 Jun 2011 |
sorry was wss niet duidelijk genoeg het resetten naar fabrieksinstellingen is gedaan door alle kabels los te maken en 30 seconden de reset knop in te drukken met een penpunt |
|
|
Henk2304 |
Geplaatst op 14 June 2011, 10:00
|
Expert » Noordoostpolder » Alles-in-1 Standaard » ExperiaBox V10 H369A » Interactieve TV Berichten: 331 Lid sinds: 31 Jan 2011 |
Alle kabels? Dus ook de netspanningskabel? 30 min spanningsloos maken wil ook nog wel eens helpen. En heb je de reset knop ingedrukt voordat je de netspanning hebt losgemaakt of nadat je die weer had aangesloten?
L8r, Henk
|
|
|
jandevries |
Geplaatst op 14 June 2011, 15:24
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 13 Jun 2011 |
Ja, echt alle kabels dus ook de netspanningskabel. Daarna moest ik ook de speedtouch helemaal opnieuw configureren. Zal nog een keer proberen door zonder kabels de modem een tijdje te laten liggen. Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 20 2011 14:12:18: Opgelost: telefoon gehad van kpn Oplossing: 1) hard reset: 15s reset knop ingedrukt houden (kabels hoeven niet los) 2) internet browser 192.168.1.254* 3) click linksboven speedtouch 4) pick a task (menu) > set up 5) select a service : router 6) VPI/ ???: 8.48 7) connection type: PPPoATM 8) username: kpn@direct-adsl password: optioneel 9) acces control (login voor modem)(optioneel instellen)(wanneerr je t vergeet moet je modem weer resetten en alles op nieuw instellen) *=voor de zekerheid ontkoppel alle andere apparaten van de modem VoiP telefoons etc Oorzaak: 1) overstap van abonnement telefonie en internet naar alleen internet 2) 2 aansluiten in de meterkast voor de modem en voor de telefoon 2.1) bij het oude abo kwam alles via de telefoonlijn binnen 2.2) bij het nieuwe abo kwam alleen nog het internet en die komt alleen via de modem lijn 3) na de overstap deed internet het dus niet meer 3.1) (op advies van kpn) modem (hard)resetten => fabriekinstellingen 3.2) niet helemaal goed ingesteld 4) ik heb aansluitingen in de meterkast goed gezet 5) toen waren de instellingen niet meer goed 6) de oplosing was dus weer de modem te resetten en goed in te stellen Gewijzigd door jandevries op 20 June 2011, 13:12 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen connectie met internet', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
KPN DSL Signal Issue so no internet | Opleveringsproblemen | : 1 | 04 Jun 2020 |
KPN DSL Signal Issue so no internet | Helpdesk | : 1 | 04 Jun 2020 |
Heel erg traag internet..... | KPN Internet Storing | : 2 | 09 Apr 2019 |
Geen internet op wifi | KPN Internet Storing | : 10 | 29 Nov 2018 |
Newsserver download via VPN geen verbindingen | Algemeen | : 8 | 14 Jan 2018 |
Advertentie